کد خبر 733795
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
اپل

تیم کوک مدیر عامل اپل دیشب در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل ویژگی های سیستم عامل همراه تازه این شرکت یعنی iOS 11 را تشریح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ورج، این سیستم عامل که بر روی میلیون ها آیفون و آی پد نصب می شود دارای تغییراتی اساسی است و در پاییز امسال در دسترس عموم قرار می گیرد و لذا احتمالا بر روی آیفون های 8 و 7 اس قابل استفاده خواهد بود. نسخه بتای عمومی iOS 11 هم طی دو هفته آینده در دسترس قرار می گیرد.

همگام سازی گفتگوهای انجام شده بر روی iCloud،  iOS و  macOS یکی از مزایای این سیستم عامل است. لذا پاک کردن پیام ها بر روی آیفون یا آی پد به پاک شدن آنها بر روی رایانه های مک نیز منجر می شود.

همچنین محتوای گفتگوهای کاربران بر روی خدمات کلود آی کلود ذخیره شده و لذا بازیابی آنها ساده تر می شود. البته این کار به نفع سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی دولت ایالات متحده نیز خواهد بود.

در این نسخه از iOS استفاده از سیستم پرداخت اپل پی برای پرداخت های شخصی تسهیل شده است. iOS 11 همراه با قابلیت Apple Pay Cash Card عرضه شده که به کاربران امکان می دهد مبالغ دریافتی از تعاملات شخص به شخص را ذخیره کنند. امکان انتقال این مبالغ به حساب بانکی شخصی نیز وجود دارد.

دستیار صوتی سیری هم در iOS 11 به روز شده و ترجمه مطالب از انگلیسی به چینی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیای و به بالعکس ممکن است. پیشنهادات سیری به کاربران هم هوشمندانه تر شده و بر مبنای نحوه استفاده از مرورگر سافاری، اخبار، ایمیل ها، پیام ها و ... صورت می گیرد.

برنامه دوربین iOS 11 هم به امکانات تازه ای مجهز شده و حالت تصویربرداری از چهره اشخاص یا Portrait Mode به تثبیت گر بصری چهره مجهز شده است. جلوه های بصری جدیدی مانند Loop and Bounce هم در بخش تصاویر زنده به کار گرفته شده و فرمت جدیدی به نام High Efficiency Image File Format (HEIF) به منظور کاهش حجم تصاویر در عین حفظ کیفیت آنها به کار گرفته شده است.

Control Center این سیستم عامل به طور کامل بازطراحی شده تا کاربران راحتتر به تنظیمات مورد نظر دسترسی یابند. قابلیت بکش و بنداز یا drag-and-drop تازه این سیستم عامل انتقال سریع فایل های چندرسانه ای از محیط یک برنامه به محیط برنامه کناری را ممکن می کند.

برنامه Files به کاربران امکان می دهد هم راحت تر فایل های خود را مشاهده کنند و هم راحتتر آنها را بر روی سرویس های کلود ذخیره کنند. خدمات نقشه این سیستم عامل هم به نقشه های داخلی فرودگاه ها، مراکز خرید و ... در ایالات متحده، انگلیس، هنگ کنگ، ژاپن و ... مجهز شده است. از این طریق اطلاعاتی در مورد محدودیت سرعت در بزرگراه ها و نحوه رسیدن به مسیر مورد نظر نیز در دسترس است.

از جمله دیگر امکانات این سیستم عامل می توان به نمایش پیام Do Not Disturb در زمان رانندگی به منظور جلوگیری از نمایش پیام ها و حواس پرتی راننده، امکان کنترل بلندگوها برای پخش همزمان صدا در چندین اتاق به صورت همزمان، بازطراحی فروشگاه اپ استور و افزودن زبانه امروز برای یافتن برنامه های تازه اشاره کرد. البته اپ استور به زبانه بازی برای تسهیل یافتن بازی های مختلف و زبانه به روزشده ها برای نمایش نرم افزارهای نصب شده و به روزشده نیز مجهز است.

یک ابزار جذاب و تازه در این سیستم عامل کیت واقعیت افزوده ARKit است که طراحی برنامه ها و خدمات بر این اساس را ممکن می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس