کد خبر 732523
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
حمله هوایی

ارتش آمریکا در بیانیه‎ای مدعی شد از زمان آغاز حملات ائتلاف تحت رهبری این کشور در عراق و سوریه 484 غیرنظامی در این حملات کشته شده‌اند. منابع مستقل، شمار این تلفات را بسیار بالاتر تخمین می‌زنند.

به گزارش مشرق، ارتش آمریکا در بیانیه‌ای امروز (جمعه 12 خرداد/ 2 ژوئن) اعلام کرد که دست‌کم 484 غیرنظامی در حملات ائتلاف تحت رهبری این کشور در عراق و سوریه جان باخته‌اند. 

ارتش آمریکا مدعی شده تمامی گزارش‌های مربوط به کشته شدن غیرنظامیان را جدی گرفته و تمامی آنها را به نحو کامل مورد بررسی قرار می‌دهد.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا به بهانۀ حمله به مواضع داعش در عراق و سوریه، حملات هوایی در این کشورها را از سال 2014 آغاز کرده است.

ارتش آمریکا در بیانیه جدید اعلام کرده ائتلاف تحت رهبری آمریکا در بازه زمانی بین آگوست 2014 تا آوریل 2017 در مجموع 21035 حمله انجام داده است. 

وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته به کشته شدن بیش از 100 غیرنظامی در یک بمباران جنگنده‌های آمریکایی در غرب موصل اعتراف کرد.

پنتاگون اعلام کرد در این حمله که روز 17 مارس (27 اسفند 1395) در موصل انجام شد، 105 نفر پس از اصابت بمب به ساختمانی مسکونی در منطقه «جدیده» در غرب موصل کشته شدند. 

این آمار در حالی منتشر شد که قبلاً «فرح السراج»، نماینده استان نینوا شمار قربانیان در این حمله را بیش از 260 نفر اعلام کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس