کد خبر 732287
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مردم موصل

یونیسف طی بیانیه‌ای با ابراز نگرانی درباره سرعت شیوع وبا در یمن در سایه کمبود امکانات در این کشور و جنگ، اعلام کرد که شمار کشته‌های این بیماری به 532 نفر رسیده است.

 به گزارش مشرق، یونیسف طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در ۱۹ استان یمن، شمار مبتلایان به بیماری وبا به ۶۵ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

خبرگزاری یمنی «خبر» یمن، با انتشار این بیانیه اعلام کرد که شمار افرادی که بر اثر ابتلا به وبا جان خود را از دست داده‌اند به ۵۳۲ نفر رسیده است.

در هفته جاری، ۲۲ سازمان بین‌المللی غیردولتی در ژنو از شورای امنیت خواستند که با اتخاذ تدابیر لازم، در یمن آتش‌بس برقرار کند.

این سازمان‌ها در نامه‌ای سرگشاده به شورای امنیت، از این شورا خواستند که تلاش بیشتری برای حمایت از شهروندان یمنی در قبال شیوع وبا، گرسنگی و حملات مستمر طرف‌های درگیر در یمن مبذول دارد.

در این نامه آمده است: میزان و سرعت افزایش بحران‌های جاری در یمن، می‌طلبد که شورای امنیت سکوتش را بشکند. زیرا بحران یمن به بزرگترین بحران انسانی در سطح جهان تبدیل شده است. بسیار بیش از ۱۸ میلیون نفر به کمک فوری نیاز دارند و ۷ میلیون نفر در خطر مرگ بر اثر گرسنگی هستند ضمن اینکه دست‌کم ۵۰ هزار نفر در یمن، قربانی درگیری‌های مسلحانه در این کشور هستند. سرعت شیوع وبا در یمن نیز بسیار بالاست و اکنون ده‌ها هزار نفر مشکوک به ابتلا به این بیماریند و سازمان بهداشت جهانی پیش‌بینی می‌کند که طی ۶ ماه آینده نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر به وبا دچار شوند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد. این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از ۱۲ هزاریمنی و زخمی شدن ده‌ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور نداشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس