جلائی پور

چهره‌های ستادی اصلاح‌طلب در مقابل حجم عظیم مطالبات مردمی در پساانتخابات، از «مجلس یازدهم» سخن می‌گویند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

«حالا وقت مجلس یازدهم است»! وعده‌های انتخاباتی اسیر آلزایمر اصلاح‌طلبان...

«حسن رسولی» از فعالان جریان خاص و عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به تازگی طی یادداشتی در نشریه الکترونیکی امید ایرانیان نوشته است:

«با توجه به موفقیت‌هایی که اصلاح طلبان در انتخابات یازدهم ، مجلس دهم و انتخابات دوازدهم به دست آوردند. حال که اصلاح طلبان توانستند پایگاه اجتماعی خود را تا حدی به ثبات برسانند. انتظار می‌رود که جریان اصلاحات همانند جریان‌های دیگر برای رویدادهای آینده از جمله انتخابات مجلس یازدهم و سایر رویدادهای مهم دیگر سیاسی کشور در چارچوب منافع ملی برنامه‌هایی را در نظر گرفته و برای تحقق آن اقدام کنند.»[۱]

*این موضع ابراز شده به روشنی بیان می‌کند که نظر ستادی‌های اصلاح‌طلب درباره انتخابات و قول و قرارهایی که دولت و اصلاح‌طلبان با مردم گذاشتند تا رأی بیاورند، چیست...

البته این تجربه تلخ، نخستین بار نیست که روی می‌دهد و اصلاح‌طلبان در دولت هشتم، در مجلس ششم و در شورای شهر دوره اول نیز به محض اینکه خود را در اکثریت دیدند، دست به طراحی رفتارهای سیاسی و هنجارشکنانه زدند و پی مطالبات نامشروع خود از حاکمیت رفتند.

و در این میان چیزی که بر زمین ماند مطالبات مردم و خواسته‌های آنها بود.

فی‌الجمله می‌توان اشاره کرد که اگر آقای رسولی در ایام پساانتخابات، عبارتی غیر از «مجلس یازدهم» را بر زبان می‌راند جای تعجب بود!

گفتنیست، پیش از رسولی، احمد شیرزاد هم طی یادداشتی در روزنامه شرق از شدت گرفتن مطالب مردم از دولت و اصلاح‌طلبان ابراز نگرانی کرده و خواستار صبر و تدبیر از سوی مردم برای تحقق مطالبات شده بود.[۲] (غیر از رسولی و شیرزاد، البته تعدادی دیگر از اصلاح‌طلبان نیز بر لزوم پیگیری وعده‌های داده شده به مردم تأکید کرده‌اند اما به نظر نمی‌رسد صدای آنها در هیاهوی بزرگان ستادی اصلاح‌طلب و ژنتیک همیشگی آنها برای پیگیری مطامع سیاسی خود به جایی برسد.)

در این رابطه قابل ذکر است که جریان سیاسی خاص در قبال وعده‌های برجامی خود به مردم نیز همین دست رفتارها را برگزید و اینطور ابراز کرد که ما از اساس وعده خاصی به مردم نداده بودیم و اساساً برجام قادر به حل مشکلات اقتصادی کشور نیست بلکه به یک «فراتوافق» نیاز داریم!

***

جلایی‌پور: رقبای روحانی برانداز بودند

«حمیدرضا جلایی‌پور» از فعالان اصلاح‌طلبان و از چهره‌های جامعه‌شناس این جریان خاص سیاسی، به تازگی طی اظهاراتی در نشست «نقش فضای مجازی در کمپین‌های انتخاباتی» در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به شعار نامزدهای مخالف دولت در افزایش یارانه‌ها و پرداخت کارانه گفته است:

 «اگر اینها پیروز می شدند از این پرداختها ابایی نداشتند و عواقب سند زدن برای آنها مهم نبود. اینها برانداز بودند زیرا سند زدن برای حاشیه نشینان، کشور را به نابودی می‌کشاند.» 

به گزارش ایرنا، او همچنین تصریح دارد که تلاش برای دخالت در مدیریت آینده نظام از اهداف مخالفان روحانی مانند جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) بوده است![۳]

*جای شعف و خرسندی است که یک جریان سیاسی خاص که نقش آشکاری در دو فتنه سال ۷۸ و سال ۸۸ ایفا کرد و زعمای بزرگ آن نیز هم‌اکنون به دلیل همان فتنه‌گری‌ها در حصر و انزوا به سر می‌برند، به قبح مسئله «براندازی» پی برده و در حال هشدار دادن پیرامون آن است.

صحبت‌های آقای جلایی‌پور هم درست نیست و رقبای رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات ۹۶ برنامه‌های مطلوب و کارشناسانه‌ای داشتند که نمی‌توان و نباید به آنها لفظ براندازی را اطلاق کرد.

چه اینکه حکما این برنامه‌های مطلوب، براندازانه نبودند که آقایان جهانگیری و روحانی هم مجبور به تکرار آنها در مناظره‌های انتخاباتی شدند...

اظهارات جلایی‌پور درباره جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز نوعی سرمستی از یک پیروزی غیر منتظره برای کسانی ارزیابی می‌شود که به اذعان خود، نامزد رسمی در انتخابات نداشتند.

***

1_ http://omidiraniannewspaper.ir/detail/8779

2_ http://www.mashreghnews.ir/news/730525

3_http://www.irna.ir/fa/News/82547627/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    32 9
    خاک بر سرت با این استدلالت--
  • سید IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    61 12
    اصلاح طلبان تهوع آور
  • سلام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    37 2
    جانم فدای رهبر
  • یوسف ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    32 1
    غلط کرده !!! فکر کرده فتنه 88 رو که همین جناب و حزب متبوعش راه انداختند رو فراموش کردیم!!! کافران همه را به کیش خود پندارند! این جماعت هنری جز اهانت به رقیبان ندارند!
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    29 1
    بله آنها قصد براندازی دولت ... و برخی اهل تزویر وریاح و اشرافیت و حامیانش امثال تو را داشتند. که انشائ الله به زودی رسوا می شوید.
  • شریف زاده IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    32 2
    برانداز جمله خوبی بود اما نه برای نیروهای انقلابی ، برای وطن فروشانی مثل شما که سال 1388 چه ها که نکردید. جای امنی هم پذاشتید. البته این ورق روزی بر می گردد. حداقل یک مقدار ابروی برای خودتان نگه دارید.
  • نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    32 1
    استدلالات احمقانه جناب پروفسور اصلاحاتچی به راستی برازنده هر دولتی است که حسن روحانی در رأس آن باشد.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    24 2
    جلایی پور اشتباهی مطرح شده، اصلا در این حد و قواره نیست!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    18 4
    خاک بر سرت ای فقیر کش
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    19 0
    بر انداز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • SE ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    1 0
    هزار چهره چندش آور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس