حاجی زاده

فرمانده نیروی هوافضای سپاه از تاسیس سومین کارخانه زیرزمینی تولید موشک در ایران توسط سپاه پاسداران خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به مناسبت چهارم خرداد ماه روی پایداری و مقاومت مردم دزفول طی سخنرانی در این شهر اظهار داشت: ما کمتر شهری را مانند دزفول در جهان سراغ داریم که همزمان با آتش توپخانه، بمباران هوایی و موشک مورد تهاجم قرار بگیرد و مردم دزفول در اوج مظلومیت در چنین شرایطی مقاومت کردند.

حاجی‌زاده اظهار داشت: این مقاومت در حالی بود که همزمان رزمندگان دزفولی در جبهه‌های نبرد حضور داشنتد و مردم این شهر نیز میزبان دیگر رزمندگان از شهرهای مختلف بودند.

وی با اشاره به روند آغاز جنگ توسط ارتش رژیم بعثی گفت: در تمام جنگ‌ها زد و خورد و تبادل آتش طبیعی است اما ما در 40 ماه اول جنگ امکان پاسخگویی متوازن به حملات عراق را نداشتیم.

سردار حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: البته عزیزان ما در نیروی هوایی ارتش از ابتدا پاسخ مناسبی را شروع کردند اما جنگ ما فقط با رژیم بعث نبود و آنها از همه امکانات آمریکا،‌شوروی، اروپا و مرتجعین عرب برخوردار بودند به طوری که پدافند هوایی بغداد با پدافند شهر مسکو مقایسه می‌شد و این کار را برای عزیزان ما در نیروی هوایی ارتش بسیار سخت می‌کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: در سال 65 قرار بود عملیات موشکی توسط سپاه انجام شده و همزمان جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش نیز به برخی نقاط حمله کنند. من وقتی از معاون عملیات پایگاه نوژه در خصوص میزان موفقیت عملیات سوال کردم او گفت امکان موفقیت 30د رصد است و بعد از عملیات نیز یکی از آن دو هواپیما سالم برگشت.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما در تحریم کامل قرار داشتیم و نیمه غربی ایران سراسر مورد تهاجم ارتش عراق بود و اگر این پشتیبانی‌ها از رژیم بعث صورت نمی‌گرفت جنگ ما ظرف دو سال تمام می‌شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اضافه کرد: البته در حوزه دیپلماسی اقدامات زیادی صورت گرفت و وزیر امور خارجه ما بسیار فعال بود اما آنها (دشمن) تصمیم خودشان را گرفته بودند و اگر نبود ایستادگی ملت ایران امروز باید شاهد مرزهای عراق در اهواز و دزفول بودیم و بعید نبود که همین امروز صدام در عراق حاکم باشد.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: با تجربه 8 سال جنگ تحمیلی همه فهمیدند که باید روی پای خود بایستیم و نمی‌توان با اتکا به شرق و غرب توان دفاعی تولید کرد.

وی با اشاره به نقش فرماندهان شهیدی مانند شهید طهرانی مقدم و کاظمی در مسیر خودکفایی اظهار داشت: این مسیر تا به امروز ادامه دارد و ما توانستیم تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و از همان روزهای جنگ تحقیقات موشکی شروع شد.

سردار حاجی‌زاده گفت: ما در آن سال‌های ابتدای جنگ به عنوان فرمانده شرمنده مردم بودیم چرا که اگر قدرت داشتیم اجازه نمی‌دادیم جنگ 8 سال طول بکشد و این همه از جوانان ملت به شهادت برسند.

وی گفت: سپاه و بسیج وقتی وارد جنگ شدند هیچ چیزی نداشتند اما وقتی جنگ تمام شد تیپ‌ها و لشکرهای زهری، تیپ موشکی و یگان‌های منسجم داشتیم و این روند باید امروز هم بر  همه زمینه‌ها یک الگو باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه ما امروز در حوزه‌های موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین در سطح کشورهای تراز اول جهان قرار داشته و در حوزه‌های دیگر مانند پدافند هوایی، راداری، جنگ  الکترونیک، دریایی و ... خودکفا هستیم اظهار داشت: امروز همه مواد اولیه موشکی برای ساخت بدنه و تولید سوخت و موارد دیگر کاملا در داخل و توسط متخصصان ایرانی تهیه،‌طراحی و تولید می‌شود.

سردار حاجی‌زاده گفت: امروز دشمن می‌گوید باید توسعه صنعت موشکی ایران متوقف شود چرا که می‌داند این توان تبدیل به یک قدرت موثر شده است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح چه در ارتش و چه در سپاه است، گفت: ما قدرت موشکی را افزایش می‌دهیم و این طبیعی است که دشمنان ما یعنی آمریکا و اسرائیل از تولید موشک، آزمایش‌های موشکی و نشان دادن شهرهای موشکی ما ناراحت و عصبی باشند چرا که می‌خواهند ملت ایران همیشه در موضع ضعف باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران دشمن اصلی ملت و نظام ایران را آمریکا معرفی کرد و افزود: ما هیچگاه یادمان نمی‌رود که آمریکا از رژیم بعث در جنگ با ایران حمایت کرد،‌ هواپیمای مسافربری ما را را مورد هدف قرار داد،‌از منافقین حمایت کرد، پدیدآورنده داعش است و عامل جنگ در سوریه،‌یمن و عراق. 

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: ما به عنوان نیروهای مسلح هیچگاه اجازه نمی‌دهیم حوادث دلخراشی مثل حمله ارتش رژیم بعث به ایران مجدد تکرار شود. ما توان دفاعی را قدم به قدم و پله به پله جلو می‌بریم باز همینجا اعلام می‌کنم که طی سال‌های اخیر سومین کارخانجات زیر زمینی تولید موشک در ایران توسط سپاه تاسیس شده است.

وی گفت: ما در کنار صنایع دفاعی وزارت دفاع به توسعه توان موشکی ادامه خواهیم داد و ترس‌های تجار امریکایی برای ما هیچ ارزشی ندارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اضافه کرد: در آینده اولین موشک بالستیک زمین به زمین بعدی که ساخته شود به نام «دزفول» نامگذاری خواهد شد و ما سعی می‌کنیم موضع این شهر را از تجهیزات موشکی غنی کنیم.

سردار حاجی‌زاده همچنین با اشاره به موضوع خرید تجهیزات نظامی اخیر توسط عربستان از آمریکا خاطرنشان کرد: این موضوع به هیچ عنوان ما را ناراحت نمی‌کند و مطمئنیم در آینده همین تجهیزات علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفته خواهد شد.

وی همچنین ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر این ایام را به مردم خطه جنوب تبریک گفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 25
  • حسین PL ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    احسنت ، دزفول که شهر مقاومت و بسیار خوب هست قدردانی از این مردم ، ولی‌ در کّل بسیار بسیار مهم و لازم هست گذاردن نام استان‌ها بر روی سلاحهایی که استراتژیک هستند . این مساله باعث اتّحاد و علاقه قلبی و بسیار زیاد مردم نسبت به رزمندگان عرصه صنایع دفاعی میشه و مردم احساس غرور و سهم داشتن در دفاع از کشور خواهند کرد و اونوقت دیگه خود مردم تو دهان کسی میزنند که بخواهد حتی علیه صنایع دفاعی حرف بزنه. دقیقا مثل دفاع مقدس که‌ گردان مشخص بودند از چه استانی اعزام شدند و اون گردان باعث افتخار و غرور مردم اون استان بود به همین دلیل به غیر از تکلیف دینی و اعتقاد و عقیده آهنین علاقه بسیار زیاد و رابطه عاطفی داشتند نسبت به دفاع از کشور و صنایع و رزمندگان بزرگوار.
    • لبخند علوی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      71 23
      به شیخ ساده لوح که این همه به نهادهای امنیتی حمله می کرد ×××× بگویید :::: دوباره تحریم شدیم.
  • میلیتاریست IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    وقتی سپاه جلوی رسانه میگه 3 تا کارخانه زیرزمینی موشک راه اندازی شده بدونید تو واقعیت 30 کارخونه هست که راه اندازی شده
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      9 7
      چقدر محاسبه دقیقی کردی!!!!
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      7 7
      چقدر محاسبه دقیقی کردی!!!!
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    مرگ بر آمریکا و نوچه هایش
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      اعم از نوچه هاي داخلي و خارجي
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      72 13
      خصوصا نوچه های داخلی
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    ساخت سلاح هایی مشابه سلاح های غربی نشانه ی غربزدگی نیست ؟؟؟
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      84 14
      میخوای بریم با دشمنانمون سنگ کاغذ قیچی بازی کنیم؟ O-o ... واقعاً امان از دست شما جماعت سطحی نگر و کج نگر! ... به عنوان مثال: غربزدگی یعنی این که 20 سال دیگه سبک معماری بسیار زیبای ایرانی توی این کشور دیگه خواهان نخواهد داشت، آن هم به این تعبیر که اُمل بازیه!! غربزدگی یعنی اینکه دولت محترم شما نمیتانه خودش سیستم آموزشی طراحی کنه میره برای راحتی خودش قراردادهای چرت خارجی رو نخوانده امضاء میکنه و میاره برای اجرا!!
    • محمد IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      54 12
      نیست استاد!!!
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      18 30
      چرا هست !!!!! میخوای نابودشون کنیم ؟؟؟؟؟
    • محمد IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      71 29
      شما دهنتو ببندی اون آشغالهایی که تو مغز معیوبته بیرون نریزی بهتره
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      56 9
      این چه غربزدگیست که اونا میخوان ما نداشته باشیم.
    • سید IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      45 10
      چه هوشی! مواظب باش چشم نخوری نابغه!
    • GB ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      52 19
      #اسهال_طلب
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      11 23
      چرا این همه بی احترامی . من میگم در ساخت سلاح خلاقیت داشته باشیم . نه اینکه ببینیم اونا چی ساختن ما هم کپی کنیم . بجای موشک بالستیک , کروز , بالگرد , جنگنده و تانک چیزهایی بسازیم که مشابه غربی نداشته باشه . که وقتی رو کردیم مرعوب بشن غربی ها
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      31 9
      عقل در بساط نباشه جان در عذابه
    • حسین IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      2 2
      باز دوباره قرصات رو نشسته خوردی
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      7 11
      #اسکول_گرا تو ببند دهن کثیفتو.اصلا معلوم نیست داری آتیش میگیری!آب بریز
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      2 2
      حماقت وبلاهت بعضی ها حد واندازه نداره دوغتو بنوش
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      2 2
      حماقت وبلاهت بعضی ها حد واندازه نداره دوغتو بنوش
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      2 2
      حماقت وبلاهت بعضی ها حد واندازه نداره دوغتو بنوش
  • DE ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    99 24
    زنده باد سپاه و سرداران عزیز باغیرت و به کوری چشم دشمنان خارجی و داخلی
  • سعید IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    80 12
    مرحبا و خدا قوت بر ارتشیان قهرمان و سپاهیان جان بر کف.
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    85 15
    دمتون گرم ذره ای از برنامه موشکی کوتاه نیاین. همه ملت پشتیبان شما هستند.
  • علی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    93 23
    این موشک ها رو نشون ندید اقای روحانی ناراحت میشه
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      46 9
      اتفاقا باید اینقدر نشون بدن تا دیگه نتونه حرفی بزنه یا از ناراحتی دق کنه
  • حسین IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    56 11
    درود ، دلاورِ قهرمان و خدا قوّت
  • خ دزفولی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    63 11
    سلام بر سرداران رشید وتوانای ایران اسلامی.
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    54 8
    یا الله مرگ فراعنه رو برسون
  • ماهان IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    53 11
    عربستانی های کثافت می خوان تاد پیشرفته ترین سیستم ضد موشکی جهان رو بیارن در خاورمیانه ایران چرا اعتراض نمی کنه! حتی چینی ها و روسها هم اعتراض می کنن..
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      37 6
      مثلا کی اعتراض کنه ظریف یا عراقچی یا روحانی؟! خخخخممممممم.
    • فرهاد IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      29 4
      نگران نباش اعتراض میکنن! ظریف داره متن فشار ایمیلی رو آماده میکنه! عراقچی داره لانچر خودکارشو برای پرتاب آماده میکنه! ولی دیگه از روحانی توقع نداشته باش اون داره فکر میکنه فحش بعدی که به ملت میده چی باشه!!
  • ناشناس US ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    71 16
    یکی از دلایلی که آمریکا به ما حمله نمیکنه اینه که هنوز نمیدونه ما چه چیزایی داریم ، الانم میخواد به وسیله عربستان و اسرائیل ایرانو تحریک کنه ولی ایرانیا زرنگ تر از این صحبتان ، شک ندارم الان سپاه موشک بالستیک قاره پیما داره هم داره ، هرچیزی هم که میان رو میکنن مال 10 یا 15 سال پیشه...
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      20 27
      حتما ایران بمب اتمی هم داره ما خبر نداریم
  • م ف IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    72 15
    "طمئنیم در آینده همین تجهیزات علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفته خواهد شد." ....این جمله نکته ها داشت ...نکته ها.
    • ناشناس IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      35 9
      بله دقیقا این مساله به ظهور مربوطه! فکر کنید سید یمانی بعد از نابودی آل سعود تمامی این تجهیزات را به غنیمت خواهد گرفت و علیه اسرائیل استفاده خواهد کرد!!!
  • علی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    43 10
    سلام. ماشاا... در راه عزت و اقتدار اسلام و مسلمین ذره ای کوتاه نمی آییم انشاا...
  • مغز متفکر IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    17 13
    قاره پیماست ؟
    • ق IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      8 4
      یادت رفت بگی آواکس
  • علی IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    27 5
    سلام. درود به شرفتان.
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    34 6
    سردارِ آقاس. خدا حفظش کنه ان شاء الله.
  • یاس IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    43 6
    ما ان شاءالله به کوری چشم عناصر ترسو و خائن و حرومخور و کدخداپرست داخلی با همین موشکهای خودمون و تجهیزاتی که سوسمارخورای احمق خریدند اثری از رژیم صهیونیستی بر کره زمین باقی نمیذاریم. پس بشمارررر که تا وعده رهبری معظم 23 سال مونده!
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    35 5
    سپاه سال 85 سجیل رو ساخته (متخصصان وزارت دفاع)فک کنم اگه تو برنامشون بوده باشه ساخت قاره پبما برا فرستادن ماهواره به ژئو و ضد ماهواره سخت نباشه
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    33 5
    دمت گرم سردار، تا میتوانید بر امید بلند بیفزایید و دشمنان مملکت را نا امید کنید ما با شماییم تا ظهور
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    37 9
    اگر سپاه نبود کشور نبود
  • هاتف IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    41 8
    رضوان خداوند متعال بر شهید تهرانی مقدم.
  • حسین IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    6 5
    "سردار حاجی‌زاده همچنین با اشاره به موضوع خرید تجهیزات نظامی اخیر توسط عربستان از آمریکا خاطرنشان کرد: این موضوع به هیچ عنوان ما را ناراحت نمی‌کند و مطمئنیم در آینده همین تجهیزات علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفته خواهد شد." عجت تیکه ای انداخت به این شیوخ بی عقل عربستان
  • محمد فرنام IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    6 3
    حالا که اسم یکی از موشک هاشون گذاشتن دزفول فکری هم به حال وضع برقش تو تابستون بشه.
  • ررضا AE ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    13 9
    باید به فکر تولید مواد انفجاری بسیار قویتری از تی ان تی بود تا دشمنان نیابتی جرات کمتری داشته باشند و نیز اعلام گردد در صور تعرض دشمنان متکی به غرب علاوه بر کشور متعرض اسرائیل غاصب نیز یکی از اهداف پاسخ گویی خواهد بود .
    • امیر IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
      12 5
      رضا جان ، ایران مدتهاست ،ماده منفجره اکتوژن را که بسیار قوی تر از تی ان تی است ، به تولید انبوه رسانده است.
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    15 8
    خدا قوت سر دار بر روی موشکها بنویسید مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود و مرگ بر منافقین و فتنه گران بی وطن
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    14 8
    فکن حس امریکایی ها و عربستانی ها وقتی این جمله رو بشنوند چیه. واقعا خدا کمک میکنه اینا بتونن اینطوری جواب بدن.
  • mohamad IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    8 5
    بسیار افتخار میکنم که ایرانی هستم که همیشه سربلند وبا عزت بوده وهست
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    8 5
    منتظریم اینبار از عمق زمین و دل کوه، به جای موشک جنگنده بیاد بیرون. یه فرودگاه زیرزمینی بسازید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس