کد خبر 727588
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
پرچم اسرائیل

سازمان صنایع هواپیمایی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، یک معامله ۶۳۰ میلیون دلاری موشکی را با یک شرکت وابسته به دولت هند امضا کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند این سازمان اسرائیلی در چارچوب توافقی که با هند منعقد کرده، به تامین نسخه دریایی سیستم دفاع هوایی "باراک ۸ " در چهار کشتی جنگی نیروی دریایی هند خواهد پرداخت.

ژنرال یوسی ویس، مدیر سازمان صنایع هواپیمایی اسرائیل اظهار کرد، این قرار داد موجب تقویت جایگاه این سازمان به عنوان رهبری در حوزه سامانه‌های دفاع هوایی در جهان می‌شود.

هند در سپتامبر ۲۰۱۶ اعلام کرد که توانسته با موفقیت سامانه باراک ۸ را آزمایش کند. این سامانه یک پروژه مشترک هند با اسرائیل بوده است.

این سامانه برای مقابله با طیفی از تهدیدهای هوایی کوتاه تا دور برد شامل هواپیماها، هلی کوپترها، پهپادها و موشک‌ها طراحی شده است.

بر اساس اعلام سازمان صنایع هواپیمایی اسرائیل این سامانه می‌تواند همزمان با چندین هدف، در روز و شب و در همه شرایط آب و هوایی درگیر شود.

در ابتدای ماه مه سه کشتی نیروی دریایی هند در بندر حیفا در شمال اراضی اشغالی برای مدت سه روز در راستای ماموریت استقرار در دریای مدیترانه و ساحل غربی آفریقا توقف کردند.

قرار است نارندرا مودی، نخست وزیر هند در ماه ژوئیه به اراضی اشغالی سفر کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس