عضو سابق پارلمان بحرین

عضو سابق پارلمان بحرین، با انتقاد از یورش وحشیانه رژیم آل سعود به منطقه شیعه نشین العوامیه در استان قطیف، آن را به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تشبیه کرد.

به گزارش مشرق، با ادامه روند محاصره منطقه شیعه نشین العوامیه در استان قطیف عربستان توسط ارتش و نیروهای امنیتی رژیم آل سعود، یکی از اعضای سابق پارلمان بحرین همانند بسیاری از فعالان حقوق بشری در جهان، واکنش نشان داد.

وی در گفتگو با روزنامه الوقت، با انتقاد شدید از حمله وحشیانه رژیم آل سعود به منطقه العوامیه و تخریب منازل ساکنان این منطقه به بهانه انجام پروژه های جدید عمرانی، این حمله را به حمله رژیم صهیونیستی به نواز غزه و مناطق مسکونی فسطینیان تشبیه کرد.

«جلال فیروز» در این مصاحبه خبری اظهار داشت: رژیم آل سعود هیچ صدای مخالفی را تحمل نمی کند و آن را در نطفه خفه می کند، اکنون نیز شیعیان مظلوم این منطقه که «شیخ نمر باقر النمر» را پیشوای خود قرار داده و در مقابل اقدامات خلاف قانون آل سعود قیام کرده اند، هدف هجوم و یورش نیروهای سعودی قرار گرفته اند.

این سیاستمدار کهنه کار بحرینی در ادامه افزود: امروزه کشورهای غربی به دنبال منافع بیشتر برای خود هستند و از آنجا که آل سعود به صورت گسترده منافع این کشورها را تامین می کند، علیرغم اینکه جنایات زیادی را در مناطق مختلف، همچون بحرین، یمن و مناطق شیعه نشین عربستان، مرتکب شده است، مورد انتقاد کشورهای غربی قرار نمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حقوق زنان به طور آشکار در این کشور زیرپا گذاشته می شود و نهادهای حقوق بشری همچون عفو بین الملل سازمان ملل و نیز کمیسیون حقوق بشر این سازمان، به صدور بیانیه بسنده کرده و هیچ اقدام عملی برای توقف این خشونت ها از سوی عربستان صورت نمی دهند.

جلال فیروز سپس تاکید کرد: این سازمان های فاقد قدرت لازم برای جلوگیری از اقدامات رژیم آل سعود هستند ولی سازمان ملل می تواند با اتخاذ تدابیر شدید و ایجاد محدودیت برای این کشور، مقامات آل سعود را تحت فشار گذاشته و از شدت خشونت علیه شیعیان و زنان در این کشور بکاهد.

عضو سابق پارلمان بحرین، در پایان از همدردی و همنوایی شیعیان بحرین با شیعیان و مردم عربستان خبر داد و یادآور شد: هر فشاری که به شیعیان عربستان وارد می آید، قلب شیعیان بحرین را جریحه دار می کند و این احساس به صورت مشترک، در مورد شیعیان بحرین نیز صادق است و شیعیان عربستان، درد و فشار آنان را که توسط رژیم آل خلیفه تحمیل می شود، درک می کنند.

شایان ذکر است از حدود هشت روز پیش، رژیم آل سعود با لشکرکشی به منطقه عوامیه در استان قطیف عربستان، بسیاری از منازل مسکونی و مساجد را در این منطقه به بهانه ساخت پروژه عمرانی جدید و احداث جاده تخریب کرده است. این رژیم همچنین با شلیک به سوی ساکنان شیعه این منطقه، چند تن از جمله یک کودک را به شهادت رسانده است.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس