ترامپ

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با انتقاد از تعیین یک دادستان ویژه برای بررسی اتهام روابط احتمالی وی با دولت روسیه، آن را به «شکار جادوگر» تعبیر کرد .

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با انتقاد از تعیین یک دادستان ویژه برای بررسی اتهام روابط احتمالی وی با دولت روسیه، آن را به «شکار جادوگر» تعبیر کرد و در صفحه توئیتر خود نوشت : با وجود همه کارهای غیرقانونی که در کارزار انتخاباتی کلینتون و دولت اوباما رخ داد، هرگز دادستانی ویژه برای آنها تعیین نشد!

 اصطلاح «شکار جادوگر» برای مواقعی به کار می رود که فردی بی دلیل مورد تعقیب و سوءظن قرار گرفته باشد. وزارت دادگستری آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) تحت فشار افکار عمومی و سیاستمداران دمکرات، «رابرت مولر» رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف.بی.آی) را به عنوان دادستان ویژه برای بررسی اتهام ارتباط نزدیکان دونالد ترامپ با روسیه تعیین کرده بود.


این درخواست از آنجا مطرح شد که ترامپ هفته گذشته به صورت غیر منتظره «جیمز کومی» رئیس اف.بی.آی را که مسئول پیگیری این پرونده و منصوب «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین بود، اخراج کرد.


توئیت امروز ترامپ در شرایطی است که وی روز گذشته با استقبال از این موضوع در یک بیانیه گفته بود : تحقیقات جامع در این رابطه بیانگر آن خواهد بود که همه ما می دانیم؛ و آن این است که هیچ ارتباطی بین ستاد انتخاباتی من با هیچ نهاد خارجی نبوده است.


رئیس جمهوری آمریکا از همان زمانی که سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت های انتخاباتی سال گذشته هدف حمله سایبری قرار گرفت و نهادهای امنیتی آمریکا این حمله را به روسها نسبت دادند، متهم به روابط پنهانی با دولت روسیه شده است.


هم اکنون علاوه بر تحقیقات مستقل یاد شده، برخی کمیته های کنگره آمریکا هم مشغول بررسی این اتهامات هستند.


بسیاری از رسانه ها پرونده ارتباط احتمالی ترامپ با دولت روسیه را در کنار بزرگترین رسوایی های تاریخ آمریکا از جمله ماجرای واترگیت و رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» چهل و دومین رئیس جمهوری این کشور قرار می دهند. هر دو رویداد یاد شده به محکومیت رئیس جمهوری وقت و کلید خوردن روند استیضاح وی منجر شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس