کد خبر 726274
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
آیت الله احمد خاتمی

آیت‌الله سید احمد خاتمی گفت: مقام ریاست جمهوری یک امانت الهی است، لذا مردم این مقام را به دست امانت‌دار اصلح بسپارند.

به گزارش مشرق به نقل از آستان نیوز، آیت‌الله سید احمد خاتمی در ویژه برنامه فرهنگی، مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه ایام، مصادف با جشن سیاسی ملت ایران است، ابراز کرد: ملت ایران در این ایام، به راحتی در مورد نامزدهای انتخاباتی تبلیغ می‌کنند، اما قبل از انقلاب مردم مجبور بودند همان افرادی را که شاه انتخاب کرده بود، برای مجلس کشور به کار بگیرند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: به شکرانه این نعمت الهی همه باید به پای صندوق‌های رأی بیاییم و کاندید اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برای انتخابات سه منظر وجود دارد، ابراز کرد: منظر اول، همان اعلام نظر مردم و ملی بودن آن است، در این عرصه، همه افراد مسلمان و غیر مسلمان ایرانی می‌توانند رای بدهند.

وی منظر دوم را فعالیت‌های جریان سیاسی فعال معرفی کرد و گفت: در طول این 38 سال، گروه‌های متعددی چون اصولگرا و اصلاح طلب و غیره فعالیت کرده‌اند که بر اساس مردمسالاری دینی، از این گروه‌های متعدد رییس جمهور انتخاب شده است.

خاتمی با اشاره به اینکه منظر سوم همان دیدگاه دین است، اظهار کرد: انتخابات از لحاظ دینی هم حق است و هم تکلیف. حق بودن انتخابات یعنی اینکه مردم از طریق رای دادن، سرنوشت خویش را تعیین و به حقشان خواهند می‌رسند.

وی ادامه داد: امام راحل درباره تکلیف بودن رای دادن فرموده‌اند که بر همه افراد دارای شرایط، واجب است که رأی دهند و اگر رای ندهند در برابر خداوند مسؤول هستند.

این استاد حوزه علمیه درباره علت تکلیف بودن رای دادن گفت: قدرت نظام، فقط به موشک داشتن یا مذاکره کردن نیست، بلکه قدرت کشور بستگی به حضور حداکثری مردم در تمام صحنه های انقلاب دارد که رأی دادن یکی از آن‌ها به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه ایران قدرت مهمی در منطقه است، ابراز کرد: این قدرتی که ایران در منطقه کسب کرده به خاطر انقلاب اسلامی است، انقلابی که مردم به رهبری امام راحل و با توکل به خدا آن را رقم زدند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه همه مسؤولیت‌ها در نظام مقدس ایران اسلامی، امانت الهی است، ادامه داد: مردم در روز 29 اردیبهشت باید پای صندوق‌های رای بیایند و مقام ریاست جمهوری را که یک امانت الهی است، به دستان اصلح بسپارند.

وی افزود: رئیس جمهور اصلح شخصی است که اهل دینداری باشد و دینداری را فدای حزب یا گروه خاصی نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس