جمشيد جم

جمشید جم، خواننده آهنگ‌های انقلابی و ترانه «یار دبستانی»، معتقد است عملکرد دولت یازدهم در زمینه موسیقی خیلی ضعیف بوده و کارایی خاصی نداشته است.

به گزارش مشرق، جمشید جم، خواننده آهنگ‌های انقلابی که با اجرای ترانه «یار دبستانی» به بخش جداناپذیری از حافظه موسیقایی ملت ایران تبدیل شده، معتقد است عملکرد دولت یازدهم در زمینه موسیقی خیلی ضعیف بوده و کارایی خاصی نداشته است.

در ادامه انتقاد‌ها از عملکرد نامطلوب دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر، این‌بار یکی از خوانندگان باسابقه انقلاب از کارنامه دولت در حیطه هنر موسیقی انتقاد کرد. جمشید جم، در ارزیابی از عملکرد دولت در حوزه موسیقی گفت: دولت یازدهم نقشه راهی در این زمینه نداده و اگر هم اقدامی بوده، بسیار کوتاه‌مدت بوده است. ۴۰ سال پیش که موسیقی حماسی خواندم با دوستان دیگر در حد توان خود پیشرفت‌هایی کردیم بدون اینکه کسی بالای سرمان باشد، اما توقع‌مان از دوستان این بود اکنون که برای موسیقی انواع نهاد و سازمان‌ها ایجاد شده، چند قدم جلوتر بروند.

وی با اشاره به حمایت نکردن دولت از موسیقی حماسی عنوان کرد: دولت برای خوانندگان انقلابی باسابقه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی نکرد و اقدامات آن در حوزه موسیقی تا حد زیاد مختص شد به موسیقی پاپ و اگر اقدامی در زمینه موسیقی حماسی یا اصیل ایرانی صورت گرفت از نهادهایی غیر از ارشاد بود. در زمینه موسیقی دولت باید طوری اقدام می‌کرد که موسیقی انقلابی می‌توانست اکنون که ۳۰ سال پس از انقلاب است، جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

جم با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در زمینه موسیقی خاطرنشان کرد: موسیقی در کشور ما خلاصه شده در پاپ و کنسرت. عملکرد دولت هم در این زمینه خیلی ضعیف بود و کارایی خاصی نداشت و اگر کاری هم شده جایی غیر از دولت آن را انجام داده است. دولت در زمینه همسو کردن تولیدات با آثار انقلابی کار خاصی انجام نداده است.

   

اعلام حمایت هزاران هنرمند از حجت‌الاسلام رئیسی

روز گذشته بیش از ۱۷ هزار تن از هنرمندان کشور با انتشار اعلامیه‌ای حمایت خود را از سیدابراهیم رئیسی اعلام کردند. این هنرمندان حجت‌الاسلام رئیسی را نامزد اصلح دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری معرفی و وی را میراث‌دار دستاورد‌های خون شهیدان و مجاهدت‌های ملت ایران نامیدند. در بخشی از اعلامیه این هنرمندان آمده است: بار دیگر ملت بزرگ ایران را در آستانه خلق حماسه جدیدی قرار داده است؛ حماسه‌ای که بی‌شک برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی شکوهمند این آب و خاک خواهد بود و حرکت پرشتاب آن را به سوی افق‌های روشن نوید خواهد داد.

ما هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی، هنری و سینمایی رشته‌های مختلف هنری از سراسرکشور (هنرمندان و فعالان سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و معماری از شهرها و استان‌های مختلف ایران بزرگ) با درک اهمیت و حساسیت این مقطع از تاریخ انقلاب اسلامی ضمن مهم خواندن حضور گسترده و یکپارچه آحاد ملت در این صحنه، با عنایت به موقعیت حساس کشور در فضای ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی به تأسی از رهنمودها و فرامین رهبری معظم انقلاب و در راستای حرکت در افق ملاحظات و منویات رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی را به عنوان کاندیدای اصلح معرفی می‌کنیم و بر این باوریم که این سید وارسته و انقلابی کاندیدایی است که بدون تردید، در مسیر حراست و صیانت از کیان نظام و گفتمان انقلاب اسلامی، هویت ملی و فرهنگ و هنر انقلابی هیچ‌گاه، مقهور قدرت‌های استکباری و نظام سلطه نمی‌گردد و میراث‌دار دستاوردهای خون شهیدان و مجاهدت‌های ملت بزرگ ایران خواهد بود. کاندیدایی انقلابی و جسور برآمده از متن مردم، پرورش یافته در مکتب امام و رهبری عزیز، رویین‌تن شده در کوره مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها و مبرا از آلودگی‌ها، ‌رانت‌ها، اختلاس‌ها و اشرافیت و بی‌دردی.

ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد. اسامی هنرمندانی که این اعلامیه را امضا کرده‌اند در فضای مجازی منتشر شده که در میان آنها می‌توان به جمال شورجه، انسیه شاه‌حسینی، حبیب‌الله بهمنی، حمید بهمنی، محمدتقی فهیم، مهدی عظیمی‌میر‌آبادی، سیدامیر سیدزاده، احمد میرعلایی، مهدی فرجی، حبیب‌الله کاسه‌ساز، محمد حمزه‌زاده، سیدمحمد میرزمانی، سعید الهی، علی غفاری، پرویز شیخ‌طادی، شفیع آقامحمدیان، محسن پرویز، روح‌الله برادری، محسن علی‌اکبری، نادر طالب‌زاده، حسین نیرومند و مسعود ده‌نمکی اشاره کرد.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    0 4
    خخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس