کد خبر 725805
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
ولادیمیر پوتین

رئیس جمهوری روسیه، تقویت موقعیت در قطب شمال، تامین امنیت مرزهای غربی و عملیات نظامی در سوریه را علت اجرای کامل تجهیز و نوسازی تسلیحاتی ارتش این کشور نامید.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در نشستی با مقامات نظامی این کشور در رابطه با سفارشات دولتی به مجتمع صنایع نظامی روسیه تاکید کرد که ضرورت تجهیز تسلیحاتی نیروهای نظامی کشور به این خاطر است که روسیه باید بتواند موقعیت خویش در قلمرو قطب شمال و همچنین مرزهای غربی خود را تقویت کند. ضمن اینکه در حال حاضر عملیات نظامی نیروهای مسلح روسیه در خاک سوریه نیز جریان دارد که کمبودها و نقصهای تسلیحات نظامی را نشان می دهد و نیازمند توجه خاص است.

پوتین در این نشست گفت: «تجربه نظامی که در جریان عملیات نظامی-هوایی در جمهوری عربی سوریه بدست آمده است، همچنین ضرورت تقویت موقعیت ما در قلمرو قطب شمال و و تامین امنیت قابل اعتماد مرزهای ما در مناطق غرب و جنوب غربی کشور، نیازمند تامین هزینه های لازم برای تکمیل برنامه تجهیز تسلیحاتی نیروهای مسلح است.  

رئیس جمهوری روسیه همچنین یادآور شد که سفارشات دولتی به مجتمع صنایع نظامی کشور در سال ۲۰۱۶ تا حدود ۹۷ درصد اجرا شده است.

پوتین توضیح داد: «نیروهای مسلح روسیه توانسته اند بیش از پنج هزار و ششصد نوع تسلیحات نظامی جدید و حدود سه هزار انواع تسلیحات، تجهیزات و فناوریهای مدرنیزه شده دریافت کنند. ضمن اینکه این مسئله باعث شده تا فناوریهای مدرن تا ۵۸ درصد در حالت آمادگی رزمی قرار داشته و مورد استفاده نیروهای مسلح قرار بگیرد و لازم است در سال جاری این شاخص حداقل به ۶۲ درصد افزایش یابد تا توان رزمی واقعی ارتش به حد قابل اطمینانی گسترش یابد. »

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس