روحانی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: یکی دیگر از مشکلات ما در حوزه فرهنگ و هنر بحث معیشت هنرمندان است و بخش قابل توجهی از هنرمندان ما به لحاظ معیشت با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند.

به گزارش مشرق، غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به کارنامه دولت یازدهم در حوزه فرهنگ و هنر گفت: در طول 3 دهه پیروزی انقلاب اسلامی همواره از سوی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و متولین امر شنیده ایم که فرهنگ زیربنای هرگونه توسعه و تحول در کشور به شمار می رود، با توجه به این مهم فرهنگ باید در متن کار دولت قرار بگیرد و نه در حاشیه، در حالی که ما عملا شاهد بودیم در طول این 4 سال از نام زیبای فرهنگ بسیار استفاده شد، ولی در عمل به عرصه فرهنگ در حد انتظار کمک نشده است.

وی ادامه داد: بحث سند تحول فرهنگی کشور بر اساس شنیده ها، آماده است ولی در مقام عمل ندیده ایم که این سند به عنوان یک منشور رشددهنده و جهت بخش در دستور کار سازمان های فرهنگی قرار بگیرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اظهار داشت: متاسفانه به جای افق و سند چشم انداز در عرصه فرهنگی، سلیقه ها مدنظر قرار می گیرد و اگر الان از دولت یازدهم بپرسیم که در افق 1404 در عرصه فرهنگی در کجا ایستاده ایم، چه پاسخی برای آن خواهند داشت؟ واقعا کار سنگینی بر عهده اهالی فرهنگ قرار دارد و آنها نیز نگاه شان به سازمان ها و دستگاه های رسمی که متولی فرهنگ هستند، معطوف شده است.

منتظری تصریح کرد: دولت یازدهم در عرصه فرهنگ در حد انتظار ورود نکرده و در برخی حوزه ها و به ویژه در استان ها فعالیت های فرهنگی و هنری کم فروغ است و وقتی آن را با ادوار پیشین مقایسه می کنیم، رونق فعالیت های فرهنگی در گذشته نسبت به امروز به مراتب بیشتر بود.

وی گفت: مشکل اساسی که فرهنگ کشور از آن رنج می برد این است که افق در این عرصه به درستی ترسیم نشده است. تصور کنید به عنوان یک کوهنورد یک قله ای را فتح می کنید و تا زمانی که این قله فتح نشده باشد ممکن است که ما در مسیر اشتباه گام برداریم و ما نیز تا زمانی که قله حوزه های مختلف فرهنگ و هنر را فتح نکنیم، فعالین این عرصه یا کاری نمی کنند و یا به اشتباه می روند و ما بر اساس سند بالادستی باید نقطه اوج و قله هدف هر کدام از حوزه های فرهنگ و هنر را باید مشخص می کردیم که در 4 سال آینده هر دولتی که کار را در دست می گیرد، بتوانیم به وی بگوییم که بر اساس سند چشم انداز ما در کدام پله ایستاده ایم و چقدر تا قله فاصله داریم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات ما در حوزه فرهنگ و هنر بحث معیشت هنرمندان است و بخش قابل توجهی از هنرمندان ما به لحاظ معیشت با مشکلات متعددی روبه رو هستند، در حالی که باید به این افراد به عنوان یک سرمایه نگاه ویژه ای داشته باشیم و هنرمند مجبور نباشد برای معیشت اش خدای ناکرده عزتش خدشه دار شود.

منتظری درباره انتخاب کاندیدای اصلح گفت: هر زمانی که صحبت از انتخاب به میان می آید، انسان بر سر دو راهی قرار می گیرد و آنچه که به یک انتخاب ارزش می دهدئ، گزینش احسنت است. به عبارت دیگر یک انتخاب زمانی ارزش پیدا می کند که انتخاب احسنت باشد و انتخاب احسنت است که ارزش و قدر یک ملت را مشخص می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس