ظریف

مصطفی کواکبیان به تازگی گفته است: رئیسی و قالیباف نمی‌دانند برنامه و ردیف بودجه یعنی چه!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

محمود صادقی: امیدوارم رنگ سبز دولت یازدهم تقویت شود...

محمود صادقی، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی به تازگی طی سخنانی در دانشگاه اصفهان ضمن تأکید بر اینکه من از هیچ قدرتی جز خدا نمی‌ترسم، گفته است: امیدواریم رنگ سبز دولت یازدهم بیشتر تقویت شود به طوری که عیار اصلاحات دولت دوازدهم دو چندان شود. تاریخ ثابت کرده است هرجا مدیران اصلاح طلب سر کار بوده اند عملکرد آن دستگاه بهتر بوده است!

به گزارش ایسنا، او همچنین افزوده است: نباید عده ای برای تبلیغات انتخاباتی از اموال آستان قدس استفاده کنند و به خانه مردم آرد و نان ببرند و کارناوال تبلیغاتی راه بیاندازند.[۱]

*صادقی فردی است که اظهارات چندی قبل وی درباره قوه قضائیه منشأ جنجال‌های فراوانی علیه جریان اصلاحات شد و برخی رفتارهای وی نیز از جانب مجلس شورای اسلامی مصداق غیر قانونی معرفی شده است.

این فرد هنوز معتقد است که جنجال دروغین بورسیه‌های غیر قانونی نیز صحیح بوده و اصلاح‌طلبان راست می‌گفته‌اند!

صحبت‌های وی در کنایه به حجت‌الاسلام رئیسی نیز در حالی است که اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند هیچ نقطه تاریکی در پرونده سیاسی و اجرایی کاندیدای واحد اصولگرایان پیدا کنند و از همین رو خدمات همیشگی آستان قدس رضوی به محرومان که برخی از آنها در دوران آیت‌ا... واعظ طبسی نیز انجام می‌شده است را به دستاویزی برای کنایه زدن به حجت‌الاسلام رئیسی تبدیل کرده‌اند.

جالب آنکه به نظر می‌رسد صادقی حتی کنایه‌ها را نیز از روی دست دیگران کپی می‌کند چه اینکه عبارت «توزیع آرد و نان» را پیش از این یکی دیگر از اصلاح‌طلبان نیز اظهار کرده بود.

عبدا... ناصری، عضو شورایعالی اصلاح‌طلبان چند هفته قبل برای نقد حجت‌الاسلام رئیسی گفته بود: من به شخصه از توزیع آرد و گندم در استان‌های جنوبی تشکر می کنم زیرا دولت در شرایطی قرار دارد که تمام کیسه‌هایش خالی شده است![۲]

***

کواکبیان: رئیسی و قالیباف نمی‌دانند برنامه و ردیف بودجه یعنی چه!

مصطفی کواکبیان، از فعالان اصلاح‌طلب و نماینده مجلس شورای اسلامی اخیراً در یک میتینگ دانشجویی در دانشگاه فردوسی مشهد گفته است: کسی که می‌گوید یارانه‌ها را افزایش می‌دهد یا حقه‌باز است و یا می‌خواهد قانون را دور بزند.

به گزارش ایسنا، او افزوده است: نه رئیسی و نه قالیباف مجلسی نبودند، نمی‌دانند برنامه و ردیف بودجه یعنی چه، ما نمایندگان حداقل سه ماه برای برنامه ششم سه شیفت فعالیت می‌کردیم، نمی‌توانیم با یک جمله زیرآب برنامه را بزنیم.

کواکبیان در ادامه تصریح می‌کند: رفاه ملی ناشی از درآمد ملی است و درآمد ملی ناشی از تولید ملی. آقایان بگویند که چگونه می‌خواهند تولید ملی را افزایش دهند، مگر قیمت نفت دست ما است. از سوی دیگر مگر می‌شود به مردم یارانه بدهید و از طرف دیگر از مردم مالیات بگیرید. شرکت‌های آستان قدس رضوی نیز چندین سال است که مالیات نمی‌دهند، آیا این وعده‌ها جز این است که می‌خواهند قانون را دور بزنند؟

او همچنین تأکید کرده است که در صورت حضور بیش از ۵۰ درصد مردم در انتخابات، رئیس‌جمهور روحانی پیروز انتخابات است![۳]

*اگرچه آقای کواکبیان به زعم ستاد اصلاحات یک اصلاح‌طلب بدلی محسوب می‌شود و صحبت‌های ایشان هم نظر چهره‌های ستادی این جریان نیست اما ذکر این نکته ضروریست که چهره‌های اصلاح‌طلب و ستادی‌های این جریان خاص سیاسی همواره خود را محور عالم و ملتزم به عقل و منطق و دانش می‌دانند.

اما جلوه‌ای که دست آخر از این جریان سیاسی به چشم می‌خورد یا فتنه و کاندیدای پوششی و کم‌دستاوردی اقتصادی است و یا توهین به مردم و رقبا!

صحبت‌های آقای کواکبیان مبنی بر بی‌اطلاعی قالیباف و رئیسی از برنامه و بودجه هم حرف‌های صحیحی نیستند. چه اینکه وعده‌های انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی و محمدباقر قالیباف، هر دو تکلیف قانونی در برنامه ششم توسعه و در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بوده‌اند که دولت فعلی که تحت‌الحمایه اصلاح‌طلبان نیز هست، در انجام آنها تعلل دارد.

مثلاً اظهارات کواکبیان درباره ارتباط تولید ملی با نفت در حالی است که جریان ارزشی و انقلابی کشور معتقد است بایستی زمینه‌های تولیدی جدیدی غیر از نفت در کشور ایجاد و بواسطه آن اقتصاد مقاومتی تقویت شود اما متأسفانه دولت فعلی حتی اقتصاد مقاومتی را نیز وابسته و منوط به چیزی به نام برجام می‌داند.

درباره اتهام مالیاتی ناشی از کم اطلاعی کواکبیان، ذکر همین نکته کافیست که آستان قدس سال گذشته بیش از ۵۳ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.

***

روایت ظریف از «سرمای تحقیر»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت یازدهم، به تازگی در میزگرد «ایران فرهنگی در جهان امروز» طی اظهاراتی گفته است:

امروز روز فردوسی است و با توجه به شرایط امروز داخل و خارج  یاد این شعر فردوسی افتادم؛ بکوشید و نیکی به یاد آورید / چو دیدید سرما بهار آورید.

به گزارش ایلنا، او افزوده است: سرمایی که به مردم تحمیل کردند و مردم با شعور و مشارکت و مقاومت و انتخاب شایسته و حضور گسترده برای تعیین سرنوشت این سرما را به بهار تبدیل کردند. در انتخابات ۹۲، سرمای تحریم نبود سرمای تحقیر بود؛ سرمای این بود که ایران را به عنوان تهدید بین‌المللی مطرح کردند؛ ایرانی که دارای پیشینه فردوسی و مولانا و حافظ است. به عنوان تهدید صلح و امنیت بین‌المللی با ۷ قطعنامه فصل هفتمی منشور ملل متحد ما را محدود کردند که این قطعنامه یعنی ایران نمونه تهدید صلح بین‌المللی است.[۴]

*اسباب تأسف است که شخصی در مذمت «سرمای تحقیر» صحبت می‌کند و قصد بهره‌برداری سیاسی از آنرا دارد که در مقابل چشمان تمام دنیا در مقابل امیر کویت زانو زد و البته درخواستش هم اجابت نشد...

تاریخ باید بداند شخصی در دولت یازدهم از سرمای تحقیر سخن گفت که خودش با اظهار جمله «آمریکا می‌تواند با یک بمب ایران اسلامی را از بین ببرد» سبب تحقیر شد و رئیسش نیز در مقابل چشمان عالم و آدم از رزمایش‌های موشکی کشور انتقاد کرد!

سرمای تحقیری که ظریف مدعی آنست نه در سال ۹۲ بلکه زمانی قلب مردم ایران را لرزاند که دیدند وزیر امور خارجه یک دولت در ایران اسلامی در اشاره به بحران سوریه، تلویحاً از این می‌گوید که حزب‌ا... باید از سوریه خارج شود تا بحران تمام شود.[۵]

مردم ایران در دولت یازدهم نه یک‌بار که بارها از سرمای تحقیر لرزیدند و البته رئیس‌جمهور روحانی هم آنها را به «جهنم» حواله داد و اینطور گفت که به جهنم که می‌لرزید...

***

۱_ http://www.isna.ir/news/۹۶۰۲۲۵۱۶۴۱۷

۲_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۱۴۷۱۹

۳_ http://www.isna.ir/news/۹۶۰۲۲۵۱۶۴۰۵

۴_http://www.aryanews.com/News/۱۲۰۱۷۰۵۱۵۲۰۱۳۲۰۶۱۳

۵_http://www.mashreghnews.ir/news/۲۷۹۹۱۸

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • هاتف IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    77 9
    از شنیدن کلمه ظریف 4 سال است حال و روز خوبی ندارم.
  • محمد IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    57 9
    دولت پت و مپ به امید خدا و همت مردم به دور ریخته میشود و امید شما آقای صادقی روز جمعه ناامید خواهد شد. رای من هم یک روحانی است، اما سید است.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    42 7
    29 همه تون رو لوله میکنیم پس مانده های سبز لجنی
  • حسين IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    23 4
    تنها چيزي كه در اين دولت ديده نشد تدبير بود چه داخلي چه خارجي الحان دولت نا اميد به شرح ذيل مي باشد 1-لوله كردن2-بي شعور3-بي شناسنامه 4- عينك بزنيد چشمتون ضعيفه5- گاز انبوري6- بقيه رو شما بگيد لطفاً منتظريم
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    24 7
    هر جا اصلاحات بود غیر از خیانت و چپاول و اهانت به مردم چیزی ندیدیم. رای ندادن به روحانی مساوی است با ترد خاتمی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس