معدنچیان

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با بیان اینکه کارگران معترض معدن فقط مشکلات انباشته شده را بیان کردند گفت: احتمال اجباری بودن امضای نامه عذرخواهی از رئیس جمهور وجود دارد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا امام‌قلی‌تبار بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور درباره نامه عذرخواهی کارگران معدن زمستان یورت برای عذرخواهی از رئیس جمهور گفت: نفس اینکه رئیس جمهور در آن شرایط به معدن آمد و با توجه به واژه‌ها و متن‌هایی که درباره آن نوشتند و تأکید بر اینکه رئیس جمهور وقتش را برای تسکین بازماندگان و داغ‌دیدگان این حادثه گذاشته است جنبه انتخاباتی داشت.

وی ادامه داد: اینکه در ابتدا گفته شد معترضان از جایی سازماندهی شده بودند تنها یک چیز را به ذهن متبادر می‌کرد و آن اینکه از طرف خود آنها برای بهره‌برداری تبلیغاتی بوده است و دیگر اینکه حالا این افراد از رئیس جمهور با امضاء و اثر انگشت و ابراز شرمساری عذرخواهی کرده‌اند نیز بعد دیگری از این ماجرا است که بی‌ارتباط با بحث‌های انتخاباتی نیست.

وی افزود: در حالیکه 96 درصد قرارداد کارگران ما موقت و اکثراً سفید امضاء است و کارگران ما در شرایط عادی هم در بسیاری مواقع اگر امضاء بر برگه سفید نزنند از کار بیکار می‌شوند، دیدن امضای آنها پای نامه عذرخواهی چندان دور از انتظار نیست.

امام‌قلی‌تبار تاکید کرد: اما فرض ما این است که معترضان به رئیس جمهور بازماندگان حادثه بودند و رفتار آنها کاملاً طبیعی است. وقتی که بازماندگان می‌دانند عزیزان آنها چندین‌ماه کار کرده‌اند اما حقوق نگرفته و بیمه نمی‌شوند قطعاً نمی‌توانند برخوردی آرام داشته باشند. صدای آنها اعتراض به مشکلات انباشته شده از گذشته بوده است و نیازی به عذرخواهی و کاربرد واژه‌هایی چون شرمندگی نبود.

وی تاکید کرد: احتمال اینکه این نامه نیز از سر اجبار از کارگران گرفته شده دور از ذهن نیست و می‌تواند صحت داشته باشد. بارها کارگران ما از سر اجبار در طول دوره کاری نامه‌ای را امضاء می‌کنند تا از کار بیکار نشوند؛ مثلاً قبل از اینکه حقوق آنها واریز شود امضای تسویه از آنها گرفته می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: افکار عمومی حتی اگر امضا و اثرانگشت کارگران را هم ببیند هم نمی‌تواند مشکلات جامعه کارگری را از یاد ببرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس