کد خبر 724332
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
ناوشکن ژاپنی

گزارش شده که ژاپن در نظر دارد در مقابله با تهدیدات موشکی کره شمالی به جای سیستم دفاع موشکی "تاد"، مدل مستقر بر زمین سیستم دفاع موشکی ایجس را بپذیرد.

به گزارش مشرق، منابع دولتی اعلام کردند: توکیو دستور داده تا مطالعه جامعی درخصوص امکان پذیرش سیستم دفاع موشکی مستقر در زمین "آگیس" به عنوان جایگزینی برای سیستم دفاع موشکی تاد صورت گیرد.

روزنامه "ژاپن تایمز" گزارش داد: ژاپن برای دفاع از کل قلمرو خود به شش واحد سپر دفاع موشکی تاد نیاز دارد که هزینه آن بالغ بر ۶.۶ میلیارد دلار است. اما قیمت هر یک از سیستم‌های دفاع موشکی مستقر بر زمین "آگیس" ۷۰۰ میلیون دلار است و برای حفاظت از کل قلمرو ژاپن دو واحد از آن کافی است.

خبرگزاری رویترز نیز هزینه برآورد شده این نوع سپر موشکی آگیس را بین ۶۱۸ میلیون تا ۷۰۶ میلیون دلار برآورد کرده و می‌گوید، دولت ژاپن بیشتر از سپر دفاع موشکی تاد به سیستم دفاع موشکی آگیس تمایل دارد.

در مارس سال جاری میلادی پیونگ یانگ چهار آزمایش موشک بالستیکی انجام داد که سه موشک آن در آب‌های منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمدند؛ موضوعی که اعتراض توکیو را به همراه داشت.

شینزو آبه،‌ نخست وزیر ژاپن مدعی است که پرتاب اخیر موشک‌های بالستیک به طور آشکار نشانه تهدیدی جدید از جانب کره شمالی است.

وی همچنین تاکید کرد: این آزمایش نقض قطعنامه‌های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ است.

نیروی دریایی ژاپن سیستم‌های دفاع موشکی آگیسی دارد که بر روی ناوشکن‌های موشکی‌اش مستقر شده است اما مستقر کردن این پرتاب‌ها در خشکی نیاز به گشت‌زنی‌های دریایی را کاهش داده و بدین ترتیب هزینه عملیاتی سیستم دفاع موشکی ملی را نیز که شامل موشک‌های پاتریوت مستقر بر زمین است کاهش می‌دهد.

آمریکا در حال حاضر سیستم دفاع موشکی مستقر بر زمین آگیس را در شرق اروپا مستقر کرده است؛ اقدامی که روسیه آن را تهدیدی جدی برای امنیت ملی‌اش می‌داند.

سیستم‌های پرتابی که توسط آگیس استفاده می‌شوند درست همانند سیستم‌هایی هستند که برای پرتاب موشک‌های کروز تاماهاوک استفاده شده‌اند.

استراتژیست‌های نظامی روسیه معتقدند که سیستمی که در حال حاضر در رومانی فعال است می‌تواند به راحتی و به طور محرمانه به یک آتش بار تاماهاوک تبدیل شود که قلمرو روسیه در برد آن قرار دارد.

آتش بارهای سپر دفاع موشکی آگیس در ژاپن اگر برای پرتاب موشک‌های کروز تاماهاوک استفاده شوند می‌تواند منطقه ساحلی چین و همچنین مناطق "ساخالین" و "پریمورسکی" روسیه را هدف قرار دهند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس