فاطمیون.jpg

حالا بعد از گذشت نزدیک به چهار سال از رفتن اولین گروه فاطمیون، ما لشکر پر افتخاری را داریم که نامش لرزه بر اندام تکفیر انداخته و خواب اربابان تکفیر را آشفته کرده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «علیرضا توسلی» از بنیانگذاران و اولین فرمانده این لشکر است که اسفندماه سال 1393 در جریان آزادسازی تل قرین به شهادت رسید. «ام البنین حسینی» همسر شهید ابوحامد به مناسبت سالروز تاسیس لشکر فاطمیون که مقارن با اعزام اولین گروه از نیروهای افغانستانی به سوریه بود یادداشتی را نوشته است که در ادامه می خوانیم:

اواخر سال 91 بود و شهید توسلی تازه از سفر کابل بازگشته بود، تلویزیون اخبار جنگ سوریه را نشان می داد و ایشان همیشه اخبار را پیگیری می کرد و مدام از وضعیت سوریه باخبر می شد.

وقتی تصاویر جنگ سوریه در تلویزیون نشان داده می شد، ایشان از ظلمی که در سوریه اتفاق می افتاد ابراز ناراحتی می کرد و تذکر می داد که امروز جبهه مقاومت اسلامی به حضور ما نیاز دارد، آنچه در سوریه در حال وقوع است نبرد حق و باطل است و برای ما که خود را شیعه می دانیم، بر اساس آنچه اسلام از ما می خواهد باید در کنار مظلوم باشیم.

در آن روزها حاجی مهمان های زیادی داشت و خانه از مهمان خالی نبود، بسیاری از دوستان و همرزمانشان می آمدند و با ایشان درباره اوضاع مشورت می کردند. یکی از همین شبها به من گفت می خواهم درباره موضوع مهمی با شما مشورت کنم و من هم با کمال میل به سخنان ایشان گوش کردم.

شهید توسلی گفت: وضعیت سوریه روز بروز بدتر می شود و دشمنان اسلام امروز سوریه را نشانه گرفته اند و مدام تهدید می کنند که اماکن مقدس شیعیان را هدف قرار دهند و تمام برنامه شان هم مبارزه با شیعه است، آنها با هیچ کس دیگر کاری ندارند و آمده اند تا نسل کشی شیعیان را براه بیندازند. من و عده ای از دوستان همسنگر تصمیم گرفته ایم که برای دفاع از حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) و سایر اماکن مقدسه و مبارزه با تکفیری ها وارد میدان شویم و سهم خودمان را ادا کنیم، هر کسی در این نبرد سهمی دارد و ما نیز می خواهیم در این مبارزه سهم خود را ادا کنیم.

در حین سخنان چندین بار بغض راه گلویش را گرفت و یادآوری عاشورا و ظلم هایی که بر اهل بیت علیهم السلام رفته است، اشکهایش را جاری ساخت.

آن شب شهید توسلی از غربت همیشگی شیعیان مظلوم جهان، از صف آرایی عظیم استکبار جهانی و تقابل با شیعیان در سراسر دنیا و از نبردی ناعادلانه سخن گفت و من نیز سراپا گوش بودم و تک تک کلماتش را که از اعماق وجودش بلند می شد، به گوش دل می سپردم.

در میان سخنانش پرسیدم: ما در اینجا مهاجر هستیم، چه لزومی دارد که در آنسوی دنیا برای جنگیدن برویم؟ با صبوری و متانت نگاهم کرد و گفت: امام خمینی فرمودند که اسلام مرز ندارد، ما اگر به ایران آمدیم هم بر همین اساس بود، برای ما مرزهای عقیدتی از مرزهای جغرافیایی پررنگ تر است، ما در واقع می رویم تا از مرزهای عقیدتی خودمان دفاع کنیم نه از مرزهای جغرافیایی کشورها!

از آن شب به بعد جلسات بیشتری با همرزمانش داشت و برای آغاز نبرد لحظه شماری می کرد، من از همان لحظات اول حسی عجیب نسبت به حضور ایشان در جبهه دفاع از حرم داشتم، ایشان قبل از سوریه در افغانستان و ایران نیز تجربه جنگ را داشت، اما این بار نوع جنگ فرق داشت، ایشان می رفت تا مانع تکرار عاشورا شود، می رفت تا تفسیر بابی انت و امی باشد، می رفتد تا نگذارد کسی به حریم اهل بیت(علیهم السلام) تعرض کند.

روزها گذشت و روز موعود فرا رسید، بیست و دوم اردیبهشت سال 92 بود که سردار شهید علیرضاتوسلی(ابوحامد) بهمراه 22 نفر از همسنگرانشان برای دفاع از حریم اهل بیت عازم سوریه شد.

آنها 22 نفر بودند که صادقانه و متعهدانه برای دفاع از حریم اهل بیت رفتند و اکثرشان به شهادت رسیدند، اما حالا بعد از گذشت نزدیک به چهار سال از رفتن آنها، ما لشکر پر افتخار فاطمیون را داریم که نامش لرزه بر اندام تکفیر انداخته و خواب اربابان تکفیر را آشفته کرده است.

به برکت خون شهیدانی که در این راه جانفشانی کردند، به یمن حضور جان برکفانی که در این مسیر جانبازی کردند، به شکوه رزم مخلصانه کسانی که این روزها فرسنگ ها دورتر از خانه و کاشانه شان از حریم آل الله دفاع می کنند، لشکر فاطمیون توانسته است سهمی بزرگ در معادلات جبهه مقاومت اسلامی داشته باشد و در راه دفاع از حریم اهل بیت به خوبی جانفشانی کند.

سالروز تاسیس فاطمیون را به تمام مدافعان حرم، چه آنها که در میدان نبرد و سینه به سینه تکفیر می جنگند و چه آنها که در جبهه فرهنگی تلاش می کنند و چه آنها که به هر طریقی در این مسیر تلاش می کنند، تبریک می گوییم و امیدواریم امانتدار خوبی برای آرمانهای شهدا باشیم.

«22 اردیبهشت 96 ام البنین حسینی(همسر سردار شهید علیرضا توسلی ابوحامد)»

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس