زیدان

زیدان نه تنها یک اسطوره در تاریخ فوتبال است که در فقط 17 ماه، توانسته به این حد از موفقیت در مقابل سخت‌گیرترین مدیر باشگاه جهان برسد. بی‌شک، رئال مادرید با زیزوی بزرگ تا 2020 راهی درخشان خواهد داشت.

سرویس ورزش مشرق- رئال مادرید مسیری بسیار کوتاه و روزهایی بسیار نزدیک تا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا دارد. دستیابی به این دو عنوان یک خبر بسیار خوش برای هواداران و دوستداران این تیم بزرگ در سرتاسر دنیاست. اما چیزی که می‌تواند این هواداران را حتی بیش از کسب این دو عنوان خوشحال کند، تمدید قرارداد زیدان تا سال 2020 است.

روزنامه معتبر مارکا چاپ مادرید در مطلب تازه خود نوشت: ظاهرا خبرهای موثقی که این روزها از والدیبباس به گوش می‌رسد، حاکی از آن است که قرارداد تمدید همکاری با باشگاه رئال مادرید بر روی میز زین‌الدین زیدان قرار گرفته و «فلوزنتینو پرز» کاملا خود را برای ادامه همکاری با زیزوی بزرگ کرده است. قراردادی که پیشنهاد آن ادامه همکاری تا 30 ژوئن 2020 است.

اما نکته‌ای که اینجا مطرح است و بسیار هم جالب توجه، این است که با توجه به اینکه پرز در جایگاه مدیر قوی‌ترین باشگاه حال حاضر فوتبال جهان و صد البته با توجه به سبقه‌ای که در اخراج مربیان بزرگ دارد، حاضر شده که قبل از کسب دو قهرمانی قرارداد را با زیزو تمدید کند، اما زیزو در اقدامی شایسته و قابل تمجید هنوز اقدام به امضای قرارداد نکرده و اعلام نموده است که «تمدید قرارداد نباید به این معنا باشد که یک تیم جام به دست می‌آورد یا نه. بلکه باید به این معنا باشد که آیا آن تیم موفق بوده است یا نه».

او حتی خودش هم در تمرین دوشادوش بازیکنانش بازی می‌کند

مارکا در ادامه آورد: چیزی که موجب تحسین بیش از پیش نابغه سابق فوتبال جهان و یکی از موفق‌ترین مربیان امروز دنیا شده، همین تفکر والای اوست. زیدان به خوبی می‌داند که اکنون تا چه حد در نظر مدیر باشگاه، هواداران، و رسانه‌ها محبوب است اما با گذر از نفسانیت و شهوت امضای قرارداد با پرافتخارترین باشگاه جهان، در کمال متانت و رفتار حرفه‌ای همه فکر و ذکر خود را متمرکز فینال 3 ژوئن در کاردیف و سه بازی باقیمانده در لالیگا کرده است. او همیشه حرفه‌ای عمل کرده است و تمامی دغدغه‌ او فوتبال است نه شهرت.

روزنامه اسپانیایی افزود: قصه زیدان از خیلی جهات شبیه مورینیوست. مورینیو هم چند هفته مانده کسب قهرمانی لالیگا در فصل 2012، با پرز به توافقاتی برای تمدید قرارداد رسیده بود. اما پس از کسب قهرمانی، این مدیر باشگاه بود یک بند از قرارداد را به نفع خودش کم کرد. اما زیدان باهوش است. کاردان و صبور است. او می‌داند که چگونه غم‌ها و شادی‌های کادر فنی و بازیکنانش‌ را بفهمد. او چالش‌های بسیاری را با رئال مادرید پشت سر گذاشته و آنقدر در بین هواداران باشگاه و بازیکنان‌اش و حتی هواداران تیم‌های رقیب محبوب است که براحتی می‌تواند مدیر باشگاه رئال مادرید را تحت فشار قرار دهد. اکنون قرارداد تمدید تا 2020 پیش روی زیزو است. حال او این روزها خیلی خوب است. هر چند که در وجود صادق‌اش، فوتبال برای او در درجه اول اهمیت قرار دارد، اما طبیعتا و قاعدتا قرارداد تمدید اعتماد بنفس بسیاری به او بخشیده است. اعتماد بنفسی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در روحیه هواداران و بازیکنان رئال مادرید بگذارد و راه برای کسب دو قهرمانی طلایی هموار نماید. این را هم باید اضافه کرد که یک بند قرارداد مربوط به شرایط مالی است که قطعا با توجه به کسب دو قهرمانی، به نفع زیزو تغییر خواهد کرد. تا همین‌جا هم باید به افتخار و احترام این مرد بزرگ از جا برخاست. مردی که نه تنها یک اسطوره در تاریخ فوتبال است که ظرف مدت فقط 17 ماه، توانسته به این حد از موفقیت در مقابل سخت‌گیرترین مدیر باشگاه جهان برسد. بی‌شک، رئال مادرید با زیزوی بزرگ تا 2020 راهی درخشان خواهد داشت.

زیباترین لحظات زیدان در مستطیل سبز در قامت سرمربی رئال مادرید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس