کد خبر 723225
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
پژمانفر

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: پیش دبستانی‌هایی که قرآن آموزش می‌دهند دیگر نه تنها امتیاز مثبت ندارند بلکه امتیاز منفی می‌گیرند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در خصوص کم‌کاری مجلس در اعلام موضع صریح در برابر اجرا کردن سند آموزش 2030 توسط آموزش و پرورش اظهار داشت: نسبت به همه کسانی که در این حوزه هستند اشکال وارد است که چرا فضای کلی مجلس در مورد مسئله سند آموزش 2030 فعال نبود.

وی افزود: البته برخی نمایندگان مجلس به صورت فردی تذکراتی دادند اما نظام‌مند نبود و موضع کلی مجلس تفسیر نشد. مجلس باید نسبت به عقب افتادگی‌اش در این موضوعات پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پژمانفر با گلایه از اینکه در برخی موضوعات تا رهبری اعلام موضع نکند مسئولان درباره آن حساس نمی‌شوند، گفت: اکنون هم اجرای سند آموزش 2030 وارد فاز عملیاتی شده است و در برخی نقاط به بهانه اینکه باید یک سری قواعد جهانی را در حوزه آموزش و پرورش رعایت کنیم و تا سن ده سالگی زبان آموزش ندهیم، آموزش و حفظ قرآن را برای زیر ده سال ممنوع کرده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: پیش دبستانی‌هایی که قرآن آموزش می‌دهند دیگر نه تنها امتیاز مثبت ندارند بلکه امتیاز منفی می‌گیرند و اعلام صریح کرده‌اند مجوز پیش دبستانی‌هایی که فعالیت قرآنی دارند لغو می‌شود.

وی به حذف برخی دروس از کتاب‌های دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: معلمان قرآن را دارند از مسیر آموزشی جدا می‌کنند ولی از ترس امضا نمی‌کنند چون مجوزها لغو می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پژمانفر با اشاره به اینکه مقام ریاست جمهوری در سیاست‌گذاری بسیار مهم است، گفت: رئیس جمهور مصر در این مسئله است که گفتمان اسلام نمی‌تواند برای پیشرفت مؤثر باشد و پیشرفت بر اساس گفتمان مدل غربی است و بر همین اساس سند تحول را قبول ندارد و اجرا نمی‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در جلسه رأی اعتماد، وزیر آموزش و پرورش از بردن نام فتنه هم خودداری می‌کرد و امروز در گزارشی که درباره دو شغله بودنش ارائه شد، گفتند دانش آشتیانی دی‌ ماه استعفا داده منتها ثبت نکرده و این مسئله به نظر مسخره و وحشتناک است وقتی ثبت نشده باشد انگار استعفایی صورت نگرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
    1 1
    واقعا برای اونی که این قرارداد رو امضا کرده متاسفم. باید باهاش برخورد بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس