کد خبر 722670
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
هنیه نمایه

منابع آگاه اعلام کردند چندین تن از رهبران فتح در تماس با «اسماعیل هنیه» ریاست جنبش حماس را به وی تبریک گفته‌اند و تماس‌ها میان این دو جنبش برای بازگشت روابط و آشتی داخلی ادامه دارد.

 به گزارش مشرق، منابع آگاه اعلام کردند روزهای آینده شاهد بازگشت تماس‌ها میان فتح و حماس در خصوص پرونده آشتی خواهد بود؛ این تماس‌ها به ویژه بر روی اجرای طرح تمکین دولت توافق ملی برای کار در نوار غزه و آغاز مرحله آماده‌سازی برای انتخابات متمرکز خواهد بود.

یک مسئول در جنبش فتح به روزنامه قطری «القدس العربی» که در لندن منتشر می‌شود؛ گفت در گذشته تماس‌هایی با حماس انجام شده و درباره ازسرگیری تماس‌ها به صورت ابتدایی صحبت شده است تا پیرامون نقشه‌راهی که فتح ماه گذشته به یک تیم از رهبران حماس ارائه داده و شامل حل اختلافات موجود است، رایزنی شود.

در روزهای اخیر، رهبرانی از جنبش فتح با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس تماس گرفته و بر عهده گرفتن منصب جدید را به وی تبریک گفته‌اند؛ از جمله این رهبران «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی فتح، «احمد حلس» عضو کمیته مرکزی و «زکریا آغا» عضو سابق کمیته مرکزی هستند.

حماس اعلام کرد در تماسی که میان هنیه و الرجوب صورت گرفته به صورت جدی درباره عمق وضعیت داخلی فلسطینی و راه‌های بازگشت وحدت ملی صحبت شده است.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید کرده گام‌های سرنوشت‌سازی را برای سوق دادن حماس به سمت قبول طرح فتح برای پایان دادن به اختلافات خواهد برداشت که در صورت عدم موافقت حماس «دردآور» خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس