کد خبر 721910
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
ووشو

تیم ملی ووشو نسبت به دوره قبلی بازی‌های کشورهای اسلامی با نیمی از نفرات اصلی خود در باکو حاضر می‌شود که در این میان تنها یکی از ووشوکاران این تیم تجربه این بازی‌ها را دارد.

به گزارش مشرق، تیم ملی ووشو در شرایطی در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شرکت می‌کند که نسبت به دوره قبلی این بازی‌ها فرصت‌هایش برای کسب مدال نصف شده است. ووشوی‌ها در اولین حضورشان در این بازی‌ها موفق شدند 6طلا، 2 نقره و 4 نشان برنز را در اندونزی بدست بیاورند اما در این دوره با توجه به تغییر و تحولاتی که از سوی میزبان صورت گرفته تنها 6 فرصت و تنها در بخش ساندای مردان فرصت کسب مدال وجود دارد.

در دوره قبلی بازی‌ها پیکارهای ووشو در بخش ساندای مردان و تالوی مردان و زنان برگزار شد اما در این دوره به دلیل اینکه آذربایجان در بخش تالو حرفی برای گفتن ندارد مسابقات تنها در بخش ساندای مردان برگزار خواهد شد. معین حاجی‌زاده، مهدی محمدی، عرفان آهنگریان، فرود ظفری، سعید فاضلی و یزدان میرزایی سانداکارانی هستند که با هدایت حسین اوجاقی بر روی سکوی مبارزه می‌روند.

در میان تمام نفرات اعزامی تنها معین حاجی‌زاده به نوعی سابقه حضور در این میدان را دارد و مابقی نفرات برای اولین مرتبه است که چنین مسابقات را تجربه می‌کنند. حاجی‌زاده دارنده طلای بازی‌های کشورهای اسلامی در اندونزی است و با توجه به این وضوع امید اول مدال‌آوری ووشو در این میدان محسوب می‌شود. هر چند تیم‌های ترکیه، مصر، اندونزی و قزاقستان قطعا با تیم‌های نسبتا قدرتمندی راهی این مسابقات خواهند شد و این موضوع کار را برای نمایندگان کشورمان سخت می‌کند.

البته تیم میزبان نیز آنطور که از شنیده‌ها پیدا است با استفاده از ورزشکاران کیک‌بوکسینگ، موی تای و حتی بوکس در غالب تیم ووشو تدارک معقولی برای این دوره از بازی‌ها در رشته ووشو دیده است. به هر حال نباید از امتیاز میزبانی آذربایجانی‌ها غافل شد زیرا به طور حتم با وجود اینکه این کشور در ووشو محلی از اعراب ندارد اما با توجه به میزبانی گوشه چشمی به این رشته نیز خواهد داشت.

در کل تیم ووشوی ایران طبق روال 2 سال اخیر با نفرات جوان در این مسابقات نیز حاضر می‌شود و همین مسئله خود جای خوشحالی و امیدواری دارد. مهدی علی‌نژاد با رویکرد جوانگرایی در 2 سال اخیر ضمن ایجاد انگیزه برای مدعیان جوان و نوجوانان برای حضور در تیم‌های ملی به نوعی خشاب تیم ملی بزرگسالان را برای حضور در رویدادهای مهم آسیا و جهانی پر کرده است و از این بایت باید به رئیس توانمند ووشو و همکارانش دست مریزاد گفت. شاید در فضای فعلی ورزش کمتر مدیری در کمتر رشته‌ای جرات چنین اقدامی را در میدانی که بی‌شک مسئولان ورزش به دنبال کسب نتیجه در آن هستند را دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس