کد خبر 721706
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
اسرای فلسطینی

حدود ۱۵۰۰ فعال مغربی به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب‌کننده غذا، دست به اعتصاب غذا زدند.

 به گزارش مشرق، ائتلاف المغربی من أجل فلسطین و مناهضة التطبیع (ائتلاف مغرب به خاطر فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۵۰۰ فعال زن و مرد مغربی به نشانه همبستگی با اسرای فلسطین در بیش از ۵۰ شهر دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در بیانیه ائتلاف مذکور آمده است که این اعتصاب غذا در تعدادی از شهرها به مدت ۲۴ ساعت طول خواهد کشید در حالیکه تعدادی از اعتصاب‌کنندگان غذا نیز در ساختمان جمعیت مغربی برای حقوق بشر واقع در رباط حضور دارند.

همچنین پرچم‌های فلسطین در این ساختمان برافراشته شده و تصاویر تعدادی از اسرا و پلاکاردهایی که در آن «آزادی برای اسرا» و «اعتصاب کرامت» نوشته شده، قرار داده شده است.

ائتلاف مذکور همچنین اشاره کرد که در این اعتصاب غذا تعدادی از جمعیت‌های غیردولتی همانند «مجموعة العمل من أجل فلسطین»، «المرصد المغربی لمناهضة التطبیع» و «المبادرة المغربیة للدعم و النصرة» شرکت دارند.

۱۵۰۰ اسیر فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی از حدود ۲۰ روز پیش در اعتراض به شرایط نامساعد زندان‌ها و استمرار بازداشت این اسرا دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس