کد خبر 721606
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
زلزله

بر اساس گزارش های دریافتی از شبکه های لرزه نگاری مرکز لرزه نگاری کشور ، فروردین ماه سال 96 در مجموع 513 زمین لرزه ثبت شده است.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش مرکز پایش و پردازش اطلاعات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از این تعداد،  293 زمین لرزه  با بزرگای بین دو و نیم تا سه ریشتر(57 درصد ) 195 زلزله با بزرگای بین سه تا چهار ریشتر(38 درصد) و  25 زمین لرزه با بزرگای چهار ریشتر( پنج درصد)، فروردین ماه گذشته در کشور رخ داده است.

بر اساس همین گزارش، در مدت زمان یاد شده، تعداد 6 زمین‌لرزه با بزرگی بیش از دو و نیم ریشتر (در مقیاس امواج درونی زمین) در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فیروزکوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان روی داده است.

 علاوه برآن ، دراستان تهران 12 زمین لرزه خفیف (زیر 5/2  درجه ریشتر )  اتفاق افتاده که سه مورد از آنان در  بومهن بوده است

همچنین بنا به گزارش وقایع لرزه‌ای ، در فروردین ماه در محدوده مناطق 22گانه تهران بزرگ ، وقایع لرزه‌ای با بزرگی  دو و نیم ریشتر به بالا رخ نداده است.

شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری طی ماه گذشته ، تعداد 2043 زمین‌لرزه با بزرگی بیش از یک ریشتر را که در ایران و نواحی مرزی روی داده ، ثبت و تعیین محل کرده‌اند.

گفتنی است سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از 10 دستگاه شتاب نگار نصب شده در گستره مناطق 22گانه برخوردار است که به صورت 24 ساعته وضعیت زمین‌لرزه‌های منطقه را ثبت و به اتاق مدیریت بحران تهران گزارش می‌دهد و به زودی تعداد این شتاب‌نگار‌ها به 14 دستگاه افزایش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس