کد خبر 721442
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
مرز تفتان

ده‌ها زائر پاکستانی که پس از زیارت عتبات عالیات به کشور خود بازگشته‌اند روزهاست در شهر مرزی تفتان پاکستان محبوس شده‌اند و اجازه تردد ندارند.

 به گزارش مشرق، شیعیان مظلوم پاکستانی که با سختی‌های فراوان و با وجود مشکلات مالی عازم زیارت عتبات عالیات شده بودند به محض عبور از مرز ایران در شهر مرزی تفتان پاکستان، توسط دولت این کشور محبوس شده‌اند.

این زائران که در بین آنها بانوان و کودکان نیز حضور دارند، بیش از ۱۵ روز است در شهر کوچک تفتان که فاقد امکانات اولیه رفاهی است، گرفتار شده‌اند و دولت پاکستان به بهانه رعایت مسائل امنیتی به آنان اجازه خروج از این شهر را نمی‌دهد.

گفتنی است شهر تفتان که در منطقه بیابانی بلوچستان قرار دارد محل انواع حوادث تروریستی و شهادت ده‌ها زائر شیعه بوده است که باتوجه به بی سرپناه بودن این شیعیان مظلوم خطر حملات تروریستی افزایش می‌یابد.

این زائران پس از گذشت دو هفته و بی‌توجهی دولت پاکستان به آنان اینک با تحصن در جاده اصلی مرزی این مسیر مواصلاتی را بسته‌اند و در انتظار اقدام جدی دولت پاکستان برای صدور مجوز خروج خود از شهر تفتان و برگشت به منازل خود هستند.

متاسفانه با وجود تلاشهای فراوان مجامع شیعی و علمای پاکستان، دولت پاکستان اقدامی جدی در خصوص تامین امنیت و آسایش زائران عتبات عالیات انجام نداده است.

پیش از این نیز در ایام اربعین گلایه‌های فراوانی از سوی زائران پاکستانی به گوش می‌رسید که ناشی از بی‌توجهی دولت به حداقل حقوق شهروندی آنان بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس