کد خبر 721403
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
بیژن مقانلو

بیژن مقانلو با ابراز رضایت از نتایج مسابقات ریاست فدراسیون جهانی در یونان، گفت: نبود مسابقات انتخابی انگیزه جوان‌ترها را کم می‌کند.

به گزارش مشرق، بیژن مقانلو درباره وضعیت تیم ملی برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و پیش‌بینی نتایج تکواندوکاران در این بازی‌ها، اظهار کرد: تیم جوان و در عین حال با تجربه‌ای داریم که امیدوارم با این اعضا و کادرفنی بتوانیم بهترین نتایج را در بازی‌های کشورهای اسلامی کسب کنیم. تیم ایران پتانسیل بالایی دارد و من معتقدم به احتمال زیاد ما دوباره به عنوان قهرمانی این بازی‌ها دست می‌یابیم.

او درباره رویارویی ایران با آذربایجان میزبان بازی‌ها که به سرمربیگری مهماندوست تیم خوبی را در چند سال اخیر راهی مسابقات می‌کند، نیز گفت: به نظرم زیاد نباید به این مساله پرداخت. هر چند در کم‌رنگ‌تر کردن این مساله عمل کنیم تیم ملی بهتر نتیجه می‌گیرد. تیم ملی به آرامش نیاز دارد. ما بارها از حاشیه‌ها لطمه خورده‌ایم. پرداختن به این مساله علاوه بر کاهش تمرکز تکواندوکاران بار منفی حتی نیز به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: آذربایجان هم تیمی است که در سال‌های اخیر رشد زیادی در تکواندو داشته است هر چند پتانسیل‌ها بسیار بیشتر از آذربایجان و یا حتی این بازی‌ها است. در حال حاضر تکواندو فقط مختص به یک کشور یا منطقه‌ای خاص از جهان نیست و همه کشورها برای رسیدن به افتخار و قهرمانی در حال تلاش هستند. سطح بازی‌های کشورهای اسلامی نیز بالاست و استرس خاص خودش را دارد. هر چند بازیکن اعزامی ما جوان هستند ولی تجربه حضور در چنین جوی را با توجه به توانایی‌هایشان دارند.

این کارشناس تکواندو در مورد عدم برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی و تاثیرات احتمالی این روند، پاسخ داد: ابتدا باید بگوییم مسابقات انتخابی از قدیم هم روال نبود. این مسابقات بیشتر در دوره ما شفاف‌تر شد. در آن دوره مسابقات در حضور رسانه‌ها و بسیار منظم و حساس برگزار می‌شد. به نظرم کار درست هم برگزاری مسابقات انتخابی است. وجود این رقابت‌ علاوه بر افزایش حساسیت، توانایی تکواندوکاران را نیز جهت قرار گرفتن در لیست نهایی افزایش می‌دهد. به نظرم نبود مسابقات انتخابی انگیزه بازیکنان جوان را کاهش می‌دهد. البته من به نظر آقای بی‌باک احترام می‌گذارم. او در کنار من هم بوده و هم‌اکنون تجربه فراوانی دارد و شاید این مساله در شرایط کنونی به صلاح تیم‌ ملی است. در هر زمان باید به شایستگی‌ها توجه کرد. باید به جوانان اعتماد کرد البته نه هر جوانی. آن تکواندوکار شایستگی حمایت دارد که توانمندی‌هایش بالا باشد.

وی افزود: معتقدم تنها توانمندی و پتانسیل یک فرد برای قهرمانی و افتخارآفرینی کافی نیست. باید بهتر شرایط را فراهم کرد تا راه برای ادامه کار هموارتر شود. در کل من به نظر آقای بی‌باک جهت نبود مسابقات انتخابی احترام می‌گذارم هر چند خودم با نبود این رقابت‌ها مخالفم.

مقانلو درباره وضعیت آمادگی اردوهای تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی، گفت: هم‌اکنون تیم از لحاظ فنی در شرایط فوق‌العاده‌ای است. به نظرم فدراسیون تکواندو تیم ملی نیاز به آرامش دارد. امیدوارم تیمی هم که به مسابقات جهانی اعزام می‌شود بهترین نتیجه را بگیرد. این بازیکنان در جهان بهترین هستند و می‌توانند در صورت تمرکز و تمرین‌های منظم بهترین نتیجه را بگیرند.

وی در پایان درباره تغییرات اخیر در فدراسیون تکواندو و انتخاب مدیر جدید سازمان تیم ملی، اعلام کرد: به نظرم باید زمان داد تا نتیجه این تغییرات را ببینیم. من اصلا به درست یا اشتباه بودن این تصمیم کاری ندارم. امیدوارم همه این تصمیمات به نفع تکواندو باشد. به نظرم هر کسی در راستای بهترین‌ها عمل می‌کند پس تصمیم فدراسیون هم برای انتخاب در راستای همین است بنابراین زمان همه چیز را معلوم می‌کند و در حال حاضر نباید زیاد به این مسائل پرداخت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس