کد خبر 720842
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
اسقف اعظم قدس اشغالی

اسقف اعظم رم شرقی در اعتراض به شرایط بد زندانیان فلسطینی در اراضی اشغالی دست به اعتصاب غذا زد.

 به گزارش مشرق، طبق گزارش‌ها، اسقف اعظم ارتدکس‌های انطاکیه و رم شرقی، اسکندریه و قدس اشغالی به نشانۀ همبستگی با صدها فلسطینی که در اعتراض به سیاست بازداشت اداری و شرایط زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند، اعتصاب غذا کرده است.

به گزارش خبرگزاری عرب‌زبان وطن، گریگوری سوم لحام ۸۳ ساله این اقدام را شنبه (۱۶ اردیبهشت) آغاز کرد.

این موضوع یک روز پس‌ازآن روی داد که «انجمن زندانیان فلسطین» اعلام کرد دست‌کم ۱۵ فلسطینی در زندان عوفر در نزدیکی رام‌الله در کرانۀ اشغال‌شدۀ باختری یک اعتصاب غذای نامحدود را آغاز کرده‌اند.

طبق برخی گزارش‌ها، رژیم تل‌آویو در تلاش برای پایان دادن به اعتراض فلسطینیان در حال بررسی تغذیۀ اجباری زندانیانی است که دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها دستور داده برای پذیرش صدها زندانی فلسطینی اعتصاب‌کننده آماده باشند. طبق اعلام این وزارتخانه، بیمارستان‌ها ملزم هستند درصورتی‌که این زندانیان در شرایط جسمانی وخیم به سر می‌برند یا با خطر ازکارافتادگی دائمی مواجه‌اند آن‌ها را به‌زور به خوردن دارو یا مواد مغذی مجبور کنند.

پیشنهاد اعتصاب غذا که با عنوان «آزادی و کرامت» از ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) آغاز شده است از سوی مروان البرغوثی، عضو کمیتۀ مرکزی جنبش فتح و احمد سعدات، دبیر کل مردمی این جبهه و شماری از رهبران اسیر فلسطینی مطرح شد.

اعتصاب‌کنندگان خواهان برخورداری از حقوق اولیه ازجمله پایان سیاست بازداشت اداری، سلول انفرادی و سهل‌انگاری‌های پزشکی عمدی هستند.

یک اعتصاب غذای مشابه در سال ۲۰۱۲ میلادی که با شرکت حدود ۲ هزار زندانی فلسطینی برگزار شد پس از توافق مقام‌های صهیونیستی با پایان دادن به سیاست بازداشت بدون محاکمه یا اتهام خاتمه یافت.

زندانیان فلسطینی در اعتراض به سیاست بازداشت اداری و وضعیت نابسامان زندان‌های رژیم صهیونیستی به‌طور منظم دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

در حال حاضر حدود ۷۰۰ زندانی فلسطینی تحت عنوان بازداشت اداری در حبس به سر می‌برند که مدت حبس برخی از آن‌ها ۱۱ سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس