کد خبر 720697
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹

یک نشریه آلمانی نوشت که دولت آمریکا از ناتو خواسته‌ است که در ائتلاف ضد داعش با این کشور همکاری کند.

به گزارش مشرق، نشریه آلمانی اشپیگل نوشت که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان نشست چهارشنبه 2 هفته گذشته سفرای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، از آنها خواسته است تا در عملیات علیه گروه تروریستی داعش در سوریه شرکت کنند.

بر اساس این گزارش، آمریکا در این نشست، اعمال فشارها را بر هم‌پیمانان در زمینه مبارزه با تروریسم افزایش داده است. این در حالی است که «ینتس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در گفت‌وگو با اشپیگل بر نقش قدرتمند ناتو در ائتلاف تاکید داشت و به افزایش شمار نظامیان ناتو که از ژانویه گذشته در امر آموزش نظامیان محلی مشغول هستند، اشاره داشت.

استولتنبرگ گفت: «از دید من آموزش نیروهای محلی در عراق و افغانستان بهترین سلاح برای مقابله با ترور است.»

اشپیگل در بخش دیگری از این مطلب می‌افزاید که آمریکا ناتو را به منظور برگزاری نشستی رسمی در این راستا طی ماه می تحت فشار گذاشته است اما آلمان و فرانسه با حضور رسمی در ائتلاف ضد داعش مخالف هستند.

آلمان و حدود 60 کشور در این ائتلاف حضور دارند و هر روز حملات هوایی را علیه مواضع داعش در سوریه و عراق صورت می‌دهند. ارتش آلمان هم با استقرار جت‌های مدل «تورنادو» در ترکیه و در اختیار گذاشتن عکس‌هایی برای شناسایی به ائتلاف کمک می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس