کتاب مگر چشم تو دریاست - جواد کلاته عربی

کتاب «مگر چشم تو دریاست!» با استقبال خوبی روبرو شد و در عرض چند ماه، چاپ اولش به اتمام رسید.

گروه جهاد و مقاومت مشرق – انتشار چاپ دوم کتاب «مگر چشم تو دریاست!» از سوی انتشارات روایت فتح، بهانه خوبی بود برای همکلامی با جواد کلاته عربی، نویسنده این کتاب.

این نویسنده که خود، معاونت ادبیات دفاع مقدس موسسه 27 بعثت را برعهده دارد درباره این کتاب به خبرنگار مشرق می گوید: با توجه به اینکه من اهل شهر پیشوا هستم و خانواده شهیدان جنیدی هم اهل این شهر هستند، طرح این کتاب را به انتشارات روایت فتح دادم که پذیرفته شد و سال 92 و93 گفتگوهای این کتاب را با مادر شهیدان جنیدی و همرزمان و بستگان این شهدا انجام دادم.

این کتاب بر مبنای شخصیت حاجیه خانم جنیدی که مادر 4 شهیدِ جنیدی و همسر مرحوم حجت الاسلام جنیدی (امام جمعه رودسر) هستند، شکل گرفت و زندگی این مادر را از کودکی مورد بررسی قرار دادم و به دوران انقلاب رسیده و به فعالیت های اجتماعی این مادر و همسر مقاوم نیز پرداختم.

سه فرزند این مادر در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و یکی دیگر از فرزندانشان هم بر اثر جراحت های باقی مانده از جنگ به شهادت رسید.

کتاب «مگر چشم تو دریاست!» با استقبال خوبی روبرو شد و در عرض چند ماه، چاپ اولش به اتمام رسید اما چاپ دوم آن با چند ماه تاخیر روبرو شد.

جواد کلاته عربی پیش از این هم کتاب دیگری را برای انتشارات روایت فتح با نام «بیش از چند نفر» آماده کرده بود که به زندگی و مجاهدت های شهید جولایی از فرماندهان مهندسی جنگ می پرداخت. این شهید بزرگوار مسئول ساخت پل خیبر در عملیات خیبر بود.

کلاته عربی کار کتاب را با کتابی در حوزه انقلاب و امام خمینی(ره) آغاز کرد و کتاب امام خمینی و رسالت جهانی هدایت را نوشت. آخرین کتاب او نیز سفرنامه اش از پیاده روی اربعین است. او در این باره می گوید: در سال 94 به عنوان خادم در موکب علی بن ابیطالب (ع) که متعلق به آستان حرم حضرت علی (ع) بود، مشغول شدم. از همان ابتدا تصمیم داشتم کتابی درباره پیاده روی اربعین بنویسم که شکر خدا این کتاب به همراه عکس هایی که داشتم به انتشار رسید. من سعی داشتم کتاب را با قلمی روان بنویسم و این کتاب از معدود کتاب هایی است که درباره پیاده روی اربعین نوشته شده است.

کلاته عربی درباره انتشارات 27 بعثت هم به چاپ و انتشار 8 عنوان جدید برای نمایشگاه اشاره کرد و گفت: 4 عنوان از این کتاب ها، ترجمه کتاب های آقایان بهزاد و بابایی به زبان های عربی و انگلیسی است. کتابی هم با نام «خداحافظ سالار» به نمایشگاه می رسد که به روایت همسر شهید همدانی و به قلم جناب حمید حسام آماده شده است. کتاب تمنای بی خزان به قلم خانم شیرین زارع پور درباره شهید مدافع حرم، مهدی حسینی هم در نمایشگاه امسال توزیع خواهد شد.

جواد کلاته عربی متولد سال 1359 و اهل پیشوا است و تاکنون 4 کتاب از او به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نجف IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
    5 0
    خدا قوت....یکی از شهیدان جنیدی از دوستان همرزم بنده بود و همچنین شهید جولایی. خیلی دوست داشتم خاطراتم از این عزیزان رو به مولفین رشادتهای آن ابر مردان منتقل کنم یا خود برایشان بنویسم تا نشر داده شود. اما صد حیف که یاوری نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس