زیگمار گابریل

وزیر امور خارجه آلمان از دیدار اخیر خود با سازمان‌های منتقد دولت در سرزمین های اشغالی که منجر به خشم نتنیاهو و لغو دیدار برنامه ریزی شده با وی در این سفر شد دفاع کرد.

 به گزارش مشرق، "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با نشریه "بیلد" از دیدار اخیر خود با منتقدان رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی که خشم نتانیاهو را به همراه داشت دفاع کرده وهم زمان  به نخست وزیر رژِیم صهیونیستی که دیدار برنامه ریزی شده با وی را به دلیل این اقدام رد کرده بود انتقاد وارد کرد.

گابریل همچنین تصریح کرد که در بین کشورهای دموکراتیک باید همچنین دیدار با سازمان های منتقد دولت ممکن باشد. وی تاکید کرد که در صورت سفری دوباره مجددا به همین شیوه عمل می کند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی می خواست من را به زور مجبور به لغو یک نشست با شهروندان اسرائیلی کند، چرا که آن ها نسبت به سیاست های وی در قبال فلسطین انتقاد داشتند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که نه تنها از دید من سیاست های شهرکسازی اسرائیل نقض قوانین بین المللی و مانعی برای روند صلح است، بلکه این سیاست نتانیاهو همچنین در اسرائیل هم مورد اختلاف است. از این رو برای من امری مسلم و طبیعی است که به منتقدان هم گوش دهم.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور آلمان  هم تصمیم دارد امروز به سرزمین های اشغالی سفر کند. گابریل درباره سفر اشتاین مایر نیز گفت: رئیس جمهور آلمان در یک نقش کاملا متفاوت نسبت به من قرار دارد. من هیچ شکی ندارم که اشتاین مایر هم کلمات درستی را در این سفر خواهد یافت تا شرایط را آرام کند.

بیش از ۲۰ تن از افراد سرشناس اسرائیلی در عرصه سیاسی، هنری و علمی در نامه ای از این موضع گیری دولت آلمان در قبال نخست وزیر رژیم صهیونیستی تشکر کرده اند.

گابریل در سفر اخیر خود به سرزمین های اشغالی دیدار با برخی گروه ها و سازمان های منتقد دولت را در برنامه داشت که این مسئله خشم نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برانگیخته به گونه ای که در واکنش به این اقدام گابریل دیدار برنامه ریزی شده خود با وی را لغو کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس