نوبخت و جهانگیری

به نظر می رسد هرچه در نزد اعتدالیون کنار نرفتن جهانگیری به نفع حسن روحانی یک شوخی بی مزه است ولی برای اصلاح طلبان روز به روز کنار زدن رئیس دولت تدبیر و امید جدی تر می شود.

به گزارش مشرق، جهانگیری روز ثبت نام در وزارت کشور گفت مکل روحانی است و کسی هم ورود او را به انتخابات جدی نگرفت و خودش هم اعتراضی به لقب کاندیدای پوششی نداشت.

این در حالیست که فضای مناظره اول نیز به نحوی پیش رفت که جهانگیری نیز سر ذوق آمد و گفت نماینده طیف اصلاح طلبان است و با رضایت رئیس دولت اصلاحات آمده است.

اما پس از حضور قوی تر جهانگیری در مناظره ها و ضربات سنگین قالیباف به روحانی حالا خود معاون اول رئیس جمهور نیز به گونه ای صحبت می کند که پیام کنار کشیدن از انتخابات به راحتی از آن دریافت نمی شود.

از سوی دیگر اصلاح طلبان نیز این روزها حیف شان می آید بگویند جهانگیری کاندیدای پوششی بوده و کنار رفتن او را زود می دانند!

اما اعتدالیون که با کاندیدای پوششی از روز اول نیز مخالف بودند و شاید چنین روزی را پیش بینی می کردند بیش از گذشته نگران شده و البته تلاش می کنند که جهانگیری را بر مدار اولیه اش بر گردانند.

در همین راستا بود که سخنگوی دولت با بیان اینکه آقای جهانگیری به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شده و هیچ یک از جریان‌ها وی را به عنوان کاندیدای اصلی‌شان معرفی نکرده‌اند، بار دیگر بر پوششی بودن وی تأکید کرد.

محمد باقر نوبخت دیروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره احتمال کناره‌گیری حسن روحانی به نفع اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: تا کنون هیچ تصمیمی گرفته نشده است، آقای جهانگیری همچون روز اول با انگیزه حضور دارد و برنامه‌های دولت آقای روحانی را بیان می‌کند؛ همچنین از عملکردهای کابینه یازدهم صحبت می‌کند.

نوبخت ادامه داد: نامزد واحد همه جریان‌های سیاسی اصلاحات و اعتدال، آقای روحانی است.البته یک شخصیت برجسته و مدیر توانای اصلاح‌طلب همچون آقای جهانگیری در این عرصه آمده است اما هیچ یک از این جریان‌ها وی را به عنوان کاندیدای اصلی شان معرفی نکرده‌اند.

سخنگوی دولت گفت: یک فرد می‌تواند به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات شود. به هر حال امیدوارم مردم در مشارکت حداکثری لایق‌ ترین فرد را برای ریاست بر قوه مجریه انتخاب کنند. اظهارات نوبخت در حالی است که اسحاق جهانگیری در نخستین مناظره تلویزیونی خود را به عنوان نامزد اصلاح طلبان معرفی کرد.

اما حالا مرعشی طی گفتگویی  اظهارات نوبخت را تکذیب کرده و گفته است که جهانگیری کاندیدای اصلاح طلبان است!

حسین مرعشی در گفت و گو با خبرنگار «صبح نو» در واکنش به اظهارات روز گذشته سخنگوی دولت مبنی براینکه جهانگیری کاندیدای جریان اصلاحات نیست، گفت: هم روحانی و هم جهانگیری کاندیدای اصلاح‌طلبان هستند.
رییس ستاد انتخاباتی جهانگیری گفت: نوبخت هم صحبت‌هایش را اصلاح کند به‌دلیل آنکه سخنگوی دولت است؛ نه سخنگوی اصلاح‌طلبان!

به نظر می رسد هرچه در نزد اعتدالیون کنار نرفتن جهانگیری به نفع حسن روحانی یک شوخی بی مزه است ولی برای اصلاح طلبان روز به روز کنار زدن رئیس دولت تدبیر و امید جدی تر می شود.

همین رفتاری های سیاسی اصلاح طلبان و حتی برخی نزدیکان حسن روحانی این فرض را جدی تر کرده است که کاندیدای پوششی در حال تبدیل شدن به کاندیدای جایگزین است

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس