کد خبر 719064
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
جلسه علنی مجلس

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در چند روز آینده گزارشی از تخلفات مالی در سازمان دانش‌آموزی تهیه می‌شود.

به گزارش مشرق، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، از پیگیری‌های نمایندگان مجلس درباره تخلفات مالی سازمان دانش‌آموزی خبر داد و گفت: با توجه به مدارک واصل شده به نمایندگان، در چند روز آینده گزارشی از تخلفات مالی در سازمان دانش‌آموزی تهیه می‌شود.

وی ادامه داد: این گزارش طبق ماده 236 آئین‌نامه داخلی مجلس انجام می‌شود.

طبق ماده 236 آئین‌نامه داخلی مجلس، هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذیربط ارجاع می‌گردد و کمیسیون حداکثر ظرف 10 روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

همچنین در این ماده ذکر شده، چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند و در صورتی که مجلس در مورد رئیس جمهور یا هر یک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش به دهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم (89) قانون اساسی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: اگر در روند تدوین گزارش ضرورتی وجود داشته باشد، تحقیق و تفحص از این سازمان کلید می‌خورد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه در زمان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مورد سازمان دانش‌آموزی بحث‌های از سوی نمایندگان مطرح شد، افزود:در بند (ز) ماده 79 این لایحه مقرر شد کلیه درآمدها، کمک‌ها و هدایای مردمی به سازمان دانش‌آموزی پس از واریز به خزانه به عنوان درآمد اختصاصی وزارت آموزش و پرورش محسوب و این وزارتخانه موظف شد مبالغ واریزی را در قالب بودجه سنواتی فقط برای فعالیت‌های پرورشی سازمان دانش آموزی در مدارس هزینه شود.

روز گذشته جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از وجود تخلفات مالی در سازمان دانش‌آموزی کشور خبر داد.

وی گفته بود علاوه بر دریافتی‌های خلاف برخی از مدیران، در‌آمدهای این سازمان صرف خرید ماشین‌های مدل بالا برای برخی از رؤسای آموزش و پرورش استان‌ها شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس همچنین گفته بود مدارکی وجود دارد که پول‌هایی از دانش‌آموزان به‌ منظور خرید روپوش و یا اجاره بوفه مدارس دریافت شده که مشخص نیست این پول‌ها کجا واریز و یا کجا هزینه شده است.

کوچکی‌نژاد اعلام کرده بود که انحرافات مالی اخیراً در سازمان دانش‌آموزی رخ داده و برای مثال از بوفه مدارس غیردولتی 600 هزار تومان ماهیانه دریافت شده و با توجه به 40 تا 50 هزار واحد آموزشی فعال در کشور که این پول‌ها رقم بسیار گسترده‌‌ای می‌شود، مشخص نیست که این پول‌ها در کجا صرف شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس