نبرد برای رویا

مستند «نبرد برای یک رویا» با موضوع چگونگی آزادسازی فلوجه برای نخستین بار از تلویزیون پخش می‌شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - مستند «نبرد برای یک رویا» که روایت کمتر دیده شده‌ای از فرآیند مبارزه و آزادسازی پایتخت داعش در عراق را به تصویر می‌کشد، چهارشنبه بعد از خبر ۲۲ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

فلوجه شهری در 59 کیلومتری غرب بغداد است که به شهر مساجد تکفیری‌ها معروف است و محل اصلی تربیت و صدور نیروهای تکفیری و تروریستی به عراق و سوریه است. آمریکا در تهاجم نظامی سال 2003 خود به عراق علیرغم ماهها تلاش به دلیل نبرد چریکی و نامنظم شهری تروریست‌ها نتوانست این شهر را تصرف کند.

فتح این شهر توسط نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) و نیروهای عراق از این منظر اهمیت دارد که فلوجه در سالیان گذشته همواره یک تهدید تروریستی در نزدیکی پایتخت عراق بود که بخش اعظمی از توان نیروهای امنیتی عراق را به خود معطوف می‌کرد.

«نبرد برای فلوجه» نخستین مستند ساخته شده از این عملیات است که از ویژگی‌های ممتاز این مستند تصویر برداری همزمان از سه محور نبرد با داعش بوده که حاوی تصاویری منحصر به فرد از نبرد تن به تن و از نمای نزدیک با جنگجویان داعش است.

این مستند ۲۸ فروردین ماه با حضور نادر طالب زاده و دانشجویان در سالن نمایش دانشگاه صداوسیما رونمایی شد. «نبرد برای یک رویا» کاری از گروه برنامه های تلویزیونی مرکز بسیج رسانه ملی به تهیه کنندگی حیدر معمور و کارگردانی میثم پوررشیدی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جالب بود IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
    0 0
    مستند خوبی بود. ای کاش صدا سیما بیشتر در فکر ساخت مستند و فیلم با این مضمون بود.ما کلا روی مستند های تاریخی و نظامی غفلت داشتیم .خارجی ها هر چی عشقشون کشید به خورد دنیا دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس