سردار محبعلی

سردار حاج محبعلی فارسی درعملیاتهای مختلف جنگ از سال ۱۳۶۰ در کنار حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج قاسم میرحسینی قائم مقام لشکر۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی را ایفا نمودند.

به گزارش مشرق، سردار جانباز حاج محبعلی فارسی که سالیان متمادی در کسوت فرماندهی گردانهای ۴۰۹و ۴۰۵ لشکر همیشه پیروز ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در دفاع مقدس بودند، صبح امروز پس از سالها تحمل درد و رنج جراحت شدید شیمیایی در در زاهدان به جمع یاران شهیدش پیوست.


سردار حاج محبعلی فارسی درعملیاتهای مختلف جنگ از سال ۱۳۶۰ در کنار حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج قاسم میرحسینی قائم مقام لشکر۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی را ایفا نمودند.

ایشان از سال ۱۳۶۴به عنوان فرمانده گردان مستقل۴۰۹ استان سیستان و بلوچستان منصوب و با درایت و فرماندهی  ممتازی که درعملیاتهای مختلف از ایشان دیده میشد، همواره از یاران صدیق فرماندهی لشگر۴۱ ثارالله محسوب و سخترین  ماموریتها بر دوش ایشان و نیروهای تحت امرشان گذاشته می شد.

حاج محبعلی فارسی در تاریخ ۳۱تیرماه ۱۳۶۷درحالیکه فرماندهی گردان ۴۰۵ لشکر۴۱ ثارالله را برعهده داشت، در محور اهواز خرمشهر با هوش وذکاوت خویش درجریان عقب راندن نیروهای بعثی و جلوگیری از اسارت هزاران  نفر و در حال دفاع  جانانه در ایستگاه حسینیه، درشرایطی که بالگردهای دشمن از یک سو و نفربرهای نیروهای بعثی از سویی دیگر  بچه های گردان را به محاصره خویش در آورده بودند، پس از ساعتها مقاومت  به اسارت دشمن درآمدند.

ایشان در دوران اسارت در اردوگاه  ۱۷و ۱۸ تکریت، مدیریت و رهبری  بچه های لشکر 41 ثارالله را به نحو خردمندانه ای برعهده داشتند و در وحدت  و صبر و بصیرت  آزادگان در برابر فشار شکنجه های سخت و طاقت فرسای دشمن نقش آفرینی نمودند.

این جانباز و آزاده سرافراز، در آبانماه سال ۶۹ به آغوش میهن اسلامی و خانواده وهمرزمان خود بازگشتند ولی بعد از آن دوران سخت رنجها و مشقات پس از اسارت ایشان به دلیل عوارض و جراحات شیمیایی از ناحیه ریه و کبد آغاز شد.
حاج محب فارسی طی چند سال اخیر بارها مورد درمان و عمل جراحی قرار گرفتند و نهایتا امروز صبح پس از سالها رنج بیماری و جانبازی به شهادت رسیدند. روحش شاد

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    131 3
    روحش شاد
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    79 3
    روحش شاد
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      10 5
      اشتباه خرد
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    81 3
    خدا رحمتشون کنه شادی روح ایشون و همه شهدا صلوات الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم روحش شاد
  • سید IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    56 3
    لعنت خدا و معصومین (ع) به کسانی که در هر لباسی و مقامی خون این عزیزان را پایمال می کنند.
  • US ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    42 4
    حاج محب یک بود خاکی ،بی غل و غش،مظلوم شهادتش رو خواب دیدم
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    41 2
    شهادتش را تبریک می گویم خداوند نصیب مشتاقانش کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس