کد خبر 718704
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
اف 16

بنابر اعلام رسمی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، قرار است نیروهای هوایی آمریکا با هواپیماهای جنگنده اف-۱۶ فالکون وارد فرودگاه بگرام بزرگترین پایگاه این کشور در افغانستان شوند.

به گزارش مشرق، نیروهای حمایت قاطع در افغانستان اعلام کردند که نیروهای هوایی آمریکا با هواپیماهای جنگنده اف-16 فالکون از پایگاه هوایی «آویانو» ایتالیا به سمت میدان هوایی بگرام در شمال کابل حرکت کرده‌اند.

بنابر اعلام رسمی این نیروها، این جنگنده‌ها از پایگاه هوایی آویانو در شمال ایتالیا به میدان هوایی بگرام خواهند آمد. اما ناتو به تعداد این جنگندهای اف-16 و شمار نیروهای هوایی آمریکایی اشاره‌ای نکرده است.

چند روز قبل نیز 300 تفنگدار نیروی دریایی آمریکا در ولایت هلمند مستقر شدند.

این در حالی است که اعضای شورای ملی افغانستان و بسیاری از کارشناسان سیاسی افغانستان از اقدامات اخیر آمریکا و روسیه در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها با اشاره به ارتباط روسیه با طالبان و همچنان استفاده آمریکا از بزرگترین بمب غیر اتمی در ننگرهار، تاکید کرده اند که افغانستان به میدان رقابت‌های قدرت‌های بزرگ جهانی به ویژه آمریکا و روسیه تبدیل شده است.

برخی از اعضای شورای ملی افغانستان هشدار داده اند که اگر حکومت موضع‌گیری قاطع و جدی در برابر این اقدامات آمریکا و روسیه در این کشور نداشته باشد، افغانستان به سوریه دوم تبدیل خواهد شد.

مقامات آمریکایی و ناتو به تازگی از افزایش نیروهای نظامی در افغانستان نیز خبر داده اند که این مساله نگرانی‌ها درباره افزایش تنش‌ها میان قدرت‌های بزرگ در افغانستان را شدت بخشیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس