کد خبر 718614
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
صعود یاران پورعلی‌گنجی به فینال کاپ قطر

مدافع ملی‌پوش السد قطر گفت: بعد از پایان فصل قطر به امید خدا به دنبال آن هستم تا شانسم را در اروپا امتحان کنم اگر هم این اتفاق نیفتد در قطر خواهم ماند.

به گزارش مشرق، موفقیت‌های مدافع جوان تیم ملی فوتبال ایران در قطر همچنان ادامه دارد و مرتضی پورعلی‌گنجی در تازه‌ترین موفقیتش همراه با السد قهرمانی قطر کاپ 2017 را به کارنامه افتخاراتش اضافه کرد.


همچنین مرتضی در مرکز خط دفاع السد عملکردی بسیار عالی در این فصل داشت و در کنار سایر بازیکنان خط دفاعی این تیم قطری، به عنوان بهترین خط دفاع فصل جاری لیگ ستارگان قطر انتخاب شدند. این بازیکن در این فصل جزو بازیکنان اصلی خط دفاع تیم السد بود که علاوه بر عملکرد خوب در کارهای دفاعی، 4 مرتبه هم دروازه حریفان را باز کرد. هرچند که تیم فوتبال السد، در این فصل از رقابتهای لیگ ستارگان قطر با اختلاف 2 امتیاز نسبت به تیم لخویا، به عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دست یافت.

به این بهانه و البته سایر مسائل مرتبط دیگر مثل ادامه همکاری السد، دیدار ایران و ازبکستان و ... گفت و گویی را با مرتضی پورعلی گنجی انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

* قهرمانی در قطر کاپ 2017

خیلی حس قشنگی است که زحماتت در پایان فصل و یا یک دوره رقابت با قهرمانی به پایان می‌رسد. در لیگ برتر و حذفی واقعا بدشانس بودیم و از قهرمانی بازماندیم اما در قطر کاپ بچه‌ها زحمت کشیدند تا عنوان قهرمانی را به دست بیاوریم. همه عزم‌مان را برای قهرمانی جزم کرده بودیم و این یک حس قشنگ است و امیدوارم این حس را در تیم‌های دیگر نیز در سطوح بالاتر تجربه کنم.

* دیدار با الجیش در فینال
10 دقیقه پایانی این دیدار بسیار سخت بود و ثانیه به ثانیه آن پر از استرس بود، اما خداراشکر بازی را بردیم و قهرمان شدیم.

* تبریک کی‌روش به مرتضی
از کارلوس کی‌روش خیلی ممنونم که به همه بازیکنان لطف دارد. تبریک او را با کمال میل پذیرا هستم و از لطف او بسیار ممنونم.
 

* نایب قهرمانی لیگ قطر
تمام مجموعه تیمی در برد و باخت یک تیم تأثیرگذار است و خوشحالی و ناراحتی همه تیم با هم است. ما برای چندمین فصل پیاپی نایب قهرمان شدیم و نمی‌دانم مشکل از کجاست اما انقدری می‌دانم که در این فصل همه چیز دست خودمان بود و شاید از فرصت‌ها استفاده لازم را نبردیم که قهرمان نشدیم. پنالتی از دست رفته دقیقه 95 مقابل ام‌صلال و شرایطی که برای لخویا وجود داشت، موجب شد تا همه دست به دست هم بدهند تا این تیم قهرمان شود. البته ما هم می‌توانستیم قهرمان شویم اما یکسری مسائل پیش آمد که این اتفاق نیفتاد. هرچند که به تحقق این امر خیلی امیدوار بودیم.

 

* انتخاب به عنوان یکی از بهترین مدافعان لیگ ستارگان
خداراشکر که به این عنوان رسیدم. در تیمم نیز عملکرد خوبی داشتم هرچند که این عنوان هم نتوانست در نهایت ما را قهرمان لیگ قطر کند.

 

*عملکردت در این فصل و گلزنی برای السد به عنوان یک مدافع
به جز مصدومیت‌ها در سایر بازی‌ها عملکرد خوبی داشتم. درباره گلزنی نیز باید عنوان کنم فرصت‌های زیادی برای گل زدن داشتم و می‌‌توانستم 7-8 گل برای تیمم بزنم که با بدشانسی و در مواردی بی‌دقتی برخی از این فرصت‌ها را از دست دادم.

 

* نظر قطری‌ها درباره مرتضی
به من چیزی نگفتند اما نظرشان مساعد است و باید ببینیم برای آینده چه اتفاقی می‌افتد.

*بازی با ازبکستان در مقدماتی جام جهانی
بازی بسیار سختی را در ایران پیش رو داریم و امیدوارم با حمایت مردم این دیدار را هم ببریم و بتوانیم صعودمان را قطعی کنیم و ان‌شالله این اتفاق بیفتد و دل همه مردم شاد شود.

 

*قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر
به پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویم. این تیم از همان ابتدا نشان داد برای قهرمانی لیگ برتر کارش را آغاز کرده‌ است و از همان ابتدا نیز پرسپولیسی‌ها حریفانشان را شکست دادند تا در نهایت به این عنوان رسیدند.


*آقای گلی مهدی طارمی
طارمی نشان داد چقدر کمک حال پرسپولیس بوده و هست. اصولا بازی در پرسپولیس خیلی سخت است و طارمی دو سال پیاپی در این تیم آقای گل شد. مهدی امسال هم نشان داد تا چه اندازه بازیکن خوبی است و در قهرمانی پرسپولیس نیز سهم زیادی داشت و امیدوارم از این پس در فوتبال و زندگی شخصی هم موفق باشد.

 

*تقدیم مدال قهرمانی به هانی نوروزی
قبل از بازی فینال قطر کاپ از خانواده ام خواستم من را دعا کنند و از امام رضا نیز کمک خواستم تا عنوان قهرمانی به ما برسد. در این چند سال مدام نایب قهرمان شده بودیم و پیش خودم قرار گذاشته بودم اگر قهرمان شویم مدالم را به فرزند مرحوم نوروزی اهدا کنم. خدارارشکر بردیم و این مدال که خیلی هم ناقابل است را به هانی تقدیم می‌کنم چون دوست دارم خوشحالی او را ببینم.

 

*برنامه برای آینده‌؟
سعی می‌کنم فعلاً چیزی نگویم تا همه چیز برای آینده مشخص شود. با السد تا نیم فصل آینده قرارداد دارم و خودم امیدوارم اگر شرایط خوب پیش برود به خارج از حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی بروم. در حال صحبت و مشورت در این زمینه هستم و امیدوارم تصمیم درستی بگیرم تا به امید خدا این انتخاب به پیشرفتم کمک کند. بعد از پایان فصل قطر به امید خدا به دنبال آن هستم تا شانسم را در اروپا امتحان کنم اگر هم این اتفاق نیفتد در قطر خواهم ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس