کد خبر 717672
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
اسرای فلسطینی

اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در حالی برای چهاردهمین روز متوالی ادامه دارد که حال بسیاری از اسرای فلسطینی وخیم گزارش شده است.

 به گزارش مشرق به نقل از پرس‌تی‌وی، بر اساس گزارش خبرگزاری معا فلسطین، کمیته رسانه‌ای اسرا و زندانیهای آزاد شده اعلام کرد وضعیت سلامتی اعتصاب کنندگان غذا پس از کاهش وزن بیش از ۱۰ کیلوگرم در معرض خطر قرار گرفته است.

اسیران فلسطینی ۱۷ آوریل (۲۸فروردین) در روز جهانی اسرا اعتصاب غذای نامحدودی را آغاز کردند.

پیشنهاد اعتصاب غذا که با عنوان «آزادی و کرامت» ادامه دارد، از سوی مروان البرغوثی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و احمد سعدات، دبیر کل مردمی این جبهه و شماری از رهبران اسیر فلسطینی مطرح شد.

در ابتدا شمار اعتصاب کنندگان ۷۰۰ نفر بود اما با گذشت زمان اعتراض به وضعیت نامناسب زندان ها و بی توجهی به وضعیت بهداشت و احقاق حقوق، گسترش یافت به طوری که تاکنون تعداد اسرای معترض فلسطینی به ۲ هزار نفر رسیده است.

شماری از اسیران زندان عوفر به عوارضی همچون افت فشار، سردردهای شدید، ناراحتی معده و مفاصل دچار شده‌اند.

بر اساس این گزارش، اداره زندانهای رژیم اشغالگر اجازه نوشیدن آب خنک به زندانیان را منع کرده و آنان را وادار میکند آب گرم بنوشند.

در همین راستا قرار است کلیساها برای ابراز همبستگی با اعتصاب کنندگان و دعوت از سران مذهبی مسیحیان و مسلمانان ناقوسهای کلیسا را به صدا در آورده و در میدان سرایا در شهر غزه مراسمی نیز برگزار شود.

نیروهای اسرائیلی سحرگاه روز یکشنبه  ۳۱ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری اشغال شده بازداشت کردند.

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نیز بامداد امروز ۲ تن از ماهیگیران فلسطینی را در شمال نوار غزه بازداشت کردند.

از سوی دیگر در درگیری میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی در اردوگاه جنین یک جوان فلسطینی مجروح شده و ۲ جوان دیگر نیز بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود ۶۵۰۰ فلسطینی در حال حاضر در زندان‌های اسرائیل زندانی‌شده‌اند که ۶۲ تن از آنان زنان فلسطینی و ۳۰۰ تن نیز زیر سن قانونی هستند.

بر اساس این گزارش، حدود ۵۰۰ زندانی فلسطینی نیز تحت «بازداشت اداری» قرار دارند که نوعی حبس بدون تفهیم اتهام محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس