کد خبر 717476
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کولاکوویچ

پسر سرمربی تیم ملی والیبال گفت: پدرم به من گفت که ایران، امنیت بسیار بالایی دارد، من هم وقتی به ایران آمدم،‌ متوجه شدم که پدرم کاملاً درست گفته است.

به گزارش مشرق، حضور ایگور کولاکوویچ و همسرش در ایران نشان داد که این مربی اهل مونته نگرو، برنامه طولانی مدت برای حضور در ایران به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال دارد.مدتی قبل، «الکسا» و «ولیکو» نیز به پدرشان در تهران ملحق شدند تا ببیند او به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران در چه محیطی قرار است کار کند. الکسا که یک هندبالیست حرفه‌ای در لیگ فرانسه است از بازدید خود از ایران می‌گوید:

 چه حسی داشتی وقتی پدرت گفت که می‌خواهد به ایران برود؟
برای وی خیلی خوشحال شدم چون می‌دانستم که پدرم چقدر علاقه داشت که سرمربی تیم ملی ایران شود.

 چه تصوری از ایران داشتی؟
چیز زیادی از ایران نمی‌دانستم چون در سیستم آموزشی ما،‌ مطلبی در مورد کشورهای آسیایی، تعلیم داده نمی‌شود. تصور من این بود که در ایران، قوانین سفت و سختی وجود دارد که مردم باید به آنها احترام گذاشته و آنها را رعایت کنند ولی وقتی به ایران آمدم دیدم تصورم اشتباه بود.

 وقتی در راه ایران بودی چه احساسی داشتی؟
حس واقعاً خوبی داشتم چون دوست دارم با کشورها و فرهنگ‌های جدید آشنا شوم. من در کشورهای زیادی زندگی کرده‌ام ولی همچنان علاقمند هستم که همه کشورهای جهان را ببینم.

 همانطور که می‌دانی ایران در منطقه‌ای ناامن حضور دارد. آیا وقتی پدر و مادرت به تهران آمدند، نگران آنها نبودی؟
اگر بخواهم صادق باشم باید بگویم که نگران آنها بودم. در ابتدا خیلی اضطراب داشتم چون همانطور که می‌دانید ایران نزدیک سوریه است ولی پدرم به من گفت که ایران، امنیت بسیار بالایی دارد. من هم وقتی به ایران آمدم،‌ متوجه شدم که پدرم کاملاً درست گفته است.

 تو نزدیک به یک هفته در ایران بودی. حالا چه نظری در مورد این کشور داری؟
ایران کشور خیلی زیبایی است که مردم بسیار مهربانی دارد. من فقط 4 روز در ایران بودم ولی تجربه بسیار خوبی برای رقم خورد. مردمی که دیدم با  من خیلی مهربان بودند و غذاها بسیار عالی بود. تهران، شهری بزرگ با اماکن دیدنی بسیار زیادی است.

 آیا باز هم به ایران می‌آیی و آیا به پدرت توصیه می‌کنی که تا سال 2020 قرارداد خود را تمدید کند و در ایران بماند؟
البته. من حتماً باز هم به ایران خواهم آمد. تصمیم من این است که در تعطیلات تابستان،  چند روزی را در ایران بگذرانم و اگر فرصتی بود، لیگ جهانی 2017 را در ایران ببینم. اگر پدرم به اهدافی که در نظر دارد با تیم ملی ایران برسد و مدال کسب کند به او توصیه می‌کنم که تا المپیک بعدی، قرارداد خود را تمدید کند. من امیدوارم که پدرم در کارش موفق باشد تا مردم ایران خوشحال شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس