کد خبر 717157
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
رکود نمایه

درآمدهای ارزی دولت روحانی از مرز ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت. در حالی که کل بودجه عمرانی دولت یازدهم در این چهارسال به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هم نرسید تا رکود عمیقی را در این سالها شاهد باشیم.

به گزارش مشرق، مجموع درآمد ارزی حاصل از صادرات نفتی و غیر نفتی در دولت حسن روحانی از سال 92 تا 95 به بیش از 340 میلیارد دلار رسید که با احتساب متوسط دلار بیش از 3000 تومانی در این مدت، مجموع منابع ریالی درآمدهای ارزی در این دولت بیش از 1000 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

بر اساس گزارش های رسمی بانک مرکزی، طی 4 سال گذشته بیش از 203 میلیارد دلار درآمد نفتی و 137 میلیارد دلار از صادرات غیرنفتی کسب شده است.

درآمد بیش از 1000 هزار میلیارد تومانی دولت حسن روحانی در چهارسال گذشته از محل صادرات نفت و غیرنفت در حالی است که طی این چهار سال بیش از 642 هزار میلیارد تومان فقط صرف هزینه های جاری این دولت شده است که بیش از هزینه جاری 640 هزار میلیارد تومانی 5 دولت گذشته یعنی 20 سال اخیر است.

این در حالی است که مجموع هزینه های عمرانی دولت یازدهم که می توانست نقش زیادی در خروج اقتصاد دولتی کشور از رکود داشته باشد، طی این چهار سال فقط 98 هزارمیلیارد تومان بوده است که کمتر از 10 درصد مجموع درآمد ارزی این دولت محسوب می شود.

بنابراین گزارش، طی سالهای 88 تا 91 بیش از 347 میلیارد دلار درآمد نفتی و 98 میلیارد دلار درآمد غیرنفتی حاصل شده که با احتساب دلار 1000 تا 1200 تومانی در این سالها، مجموع منابع ریالی درآمدهای ارزی حدود 500 هزار میلیارد تومان بوده است که نصف درآمدهای ریالی در دولت فعلی است.

لازم به ذکر است که به واسطه دولتی بودن بیش از 80 درصد اقتصاد کشور، عمده منابع صادرات غیرنفتی هم به دولت، شرکتهای دولتی و شبه دولتی اختصاص دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس