کد خبر 716355
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
مهاجرت

سراب اقامت در کانادا باعث شد تا دهها نفر در دام کلاهبرداران قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، قامت در کانادا به راحت ترین روش، شگرد کلاهبرداران برای فریب طعمه‌های خود بود. آنها ابتدا متقاضیان اقامت در خارج از کشور را شناسایی کرده و بعد نقشه خود را عملی می‌کردند. نقشه‌ای که با شکایت زن جوان فاش شد.

زن جوان سراسیمه بود. تمام رویاهایش را بر باد رفته می‌دید. آرام و قرار نداشت. وقتی رو به روی افسر اداره آگاهی نشست، پرونده را به او داد و قبل از این‌که مامور پلیس سوالی بپرسد گفت: از چندی پیش متقاضی اقامت در کانادا بودم و برای همین موضوع به یکی از موسسه‌هایی که اداعا می‌کرد می‌تواند به راحتی برایم اقامت بگیرد مراجعه کردم و شرایطم را توضیح دادم و آنها قبول کردند پیگیر کار‌های اقامت من در خارج از کشور باشند. پس از تحویل مدارک و پول خواسته شده به این فرد، او جواب تلفن‌ها را نمی‌داد و بعد از مدتی هم یک رسید جعلی به من نشان داد و گفت کارهایم در حال پیگیری است. رفتارش مشکوک بود و من احتمال دادم کلاهبردار باشد.

پس از این شکایت با توجه به این که احتمال داشت افراد بیشتری در دام این کلاهبردار گرفتار شده باشند، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

تحقیقات نشان داد این فرد به تهیه سوابق بیمه تأمین اجتماعی جعلی برای تسهیل خروج افراد و اقامت آنها در خارج از کشور اقدام می‌کرد.

مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، اقدامات اطلاعاتی و پلیسی خود را درباره شناسایی عامل کلاهبرداری از متقاضیان اقامت در خارج از کشور آغاز کردند.

پس از چند روز اقدامات اطلاعاتی مأموران و استعلام از سوابق متهم، مشخص شد او همراه فرد دیگری که خود را نخبه فرهنگی دارای مدرک «PHD» معرفی کرده، به بهانه مشاوره تحصیلی به صورت پنهانی دفتری در مهرشهر کرج راه‌اندازی کرده‌اند.

این دو کلاهبردار از متقاضیان اقامت در خارج از کشور با وعده درست کردن شرایط اقامت و پیدا کردن کار مناسب در کانادا، حدود ۴۵ میلیون ریال وجه نقد دریافت کرده بودند.

در تحقیقات تکمیلی مأموران مشخص شد فردی که به عنوان شریک موسسه در این کلاهبرداری‌ها همکاری داشته است، چهار سال پیش از کشور خارج شده و اداره مؤسسه را به همدستش واگذار کرده و شرایط تائید مدرک متقاضیان را در خارج از کشور را خود برعهده گرفته است.

متهم اصلی پرونده نیز به بهانه‌های مختلف ازجمله تهیه سوابق کار، بیمه و ترجمه مدارک، مبالغ زیادی از هر کدام از متقاضیان دریافت کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس