رو حانی نجفی

تعهد محمدباقر قالیباف به مردم برای ایجاد 5 میلیون شغل خشم چهره های ستادی دولت روحانی را برانگیخته است.

سرویس سیاست مشرق - وبلاگ مشرق خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

روحانی دوباره با «برنامه ۱۰۰ روزه» آمد!

رئیس جمهور روحانی به تازگی در اظهاراتی هنگام ورود به سازمان صدا و سیما گفته است: اقتصاد ما فقط در یک بخش و آن هم مسکن رکود دارد مابقی بخش ها از رکود خارج شده در عین حال درباره رونق اقتصادی هم در این برنامه آمده است ضمن اینکه من یک برنامه صد روزه هم خواهم داشت که اعلام می کنم.

به گزارش جماران، او افزوده است: اقداماتی در طول این سه سال و نیم انجام گرفته است که آن اقدامات باید ادامه پیدا کند یک اقدامات جدیدی هم هست که در برنامه صد روزه و همچنین در برنامه چهار سال انجام خواهد شد.[۱]

*هنوز چند روز بیشتر از انکار نخستین وعده ۱۰۰ روزه از سوی رئیس جمهور روحانی نمی گذرد...

او به تازگی در مصاحبه مطبوعاتی خود در پاسخ به مطالبه خبرنگار همشهری پیرامون وعده مشهور ۱۰۰ روزه خود که در سال ۹۲ آنرا بیان داشته بود، گفت:

سؤال خوبی کردید. بنده از شما ممنونم چون دروغ بزرگی در برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها پخش می‌شود و شما این را اشاره کردید و خیلی مهم است، بنده چه زمانی گفتم صد روزه حل می‌کنم؟ آن جمله‌ای که بنده گفتم این است که بنده اگر موفق شوم در انتخابات، پایان صد روز اول کارهایی که در این صد روز انجام دادم اعلام می‌کنم و عین صحبت‌های بنده را بیاورید و ببینید، بعد از این عده‌ای مخرب آمدند و گفتند ایشان گفته صد روزه مشکلات را حل می‌کنم، آن کسی که یک شبه حل می‌کرد ما نیستیم کس دیگری است![۲]

البته ستاد دولت حتی با اینکه فیلم اظهارات روحانی مبنی بر ایجاد چند میلیون شغل و وعده حل مشکلات در ۱۰۰ روز نیز پخش شد اما هرگز درباره این اظهارات توضیح بیشتری نداد و اکنون نیز گویا آقای روحانی قصد دارد با اجرای نسخه های جنگ روانی، یک ۱۰۰ روز دوباره را در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود مطرح کند.

در کنایه به طرح دومین شعار ۱۰۰ روزه از سوی رئیس جمهور روحانی قابل بیان است که حکماً ۴ سال دیگر نیز شاهد مطالبه خبرنگار همشهری و البته انکار آقای روحانی خواهیم بود. چه اینکه از قدیم گفته اند: سالی که نکوست از بهارش پیداست.

به نظر می رسد بهترین قاضی در تراژدی «وعده های ۱۰۰ روزه» مردم ایران هستند که باید برای رویت نظر آنها تا ۲۹ اردیبهشت ماه صبر کرد...

***

این حرف‌ پوپولیسم فریبکارانه است!

خشم نجفی از تعهد  قالیباف برای ایجاد اشتغال

»محمدعلی نجفی «از فعالان اصلاح طلب و رئیس ستاد تبلیغاتی فرهنگیان روحانی به تازگی در یک سخنرانی با اشاره به صحبت های محمدباقر قالیباف اظهار کرده است: آقای قالیباف ادعا می‌کند که من درآمد کشور را ۲.۵ برابر می‌کنم، این ادعا شبیه ادعاهای دولت قبل و رییس جمهور قبلی است و فقط رنگ و لعابش تغییر کرده است. برای کسب این درآمد باید رشد سالیانه اقتصادی ۲۵ درصد باشد در حالیکه متوسط رشد سالیانه ما در ۴ دهه گذشته فقط ۳ درصد بوده است.

او می افزاید: قالیباف گفته است که رشد اقتصادی را به بالای ۲۵ درصد می‌رسانم. کسانی که به ایشان مشورت می‌دهند یا آشنایی اولیه با اقتصاد ندارد یا دروغ می‌گویند!

به گزارش ایلنا، نجفی همچنین با بیان اینکه کارنامه ۴ ساله اخیر قالیباف اصلا قابل دفاع نیست، می گوید: پوپولیسم فریبکارانه را باید افشا کنیم تا مردم دچار انحراف نشوند. آقای قالیباف گفته است که ۵ میلیون شغل ایجاد می‌کنم ایشان راهکار باید بدهد که چگونه می‌تواند این کار را انجام دهد؟[۳]

*متأسفانه سطح عصبانیت وابستگان ستاد انتخاباتی دولت از کارآمدی نامزدهای اصولگرا به حدیست که حتی واقعیت های پیرامون و حتی گفته های رئیس جمهور روحانی در سال ۹۲ را نیز از یاد برده‌اند!

چه اینکه آقای روحانی هم در سال ۹۲ وعده ایجاد ۴ میلیون شغل را از طریق صنعت گردشگری به مردم داد اما اکنون که در اجرا نتوانسته به این مهم دست یابد؛ خود و اطرافیانش شروع به انکار توانایی های دیگران کرده اند.

درباره ادعای نجفی مبنی بر اینکه قالیباف گفته است رشد اقتصادی کشور را به بالای ۲۵ درصد می رسانم نیز سند این گفته ها توسط ما یافت نشد!

ضمن اینکه چند میلیون شغل به روش مدیریت جهادی می تواند در نرخ رشد زیر ۲۵ درصد هم ایجاد شود و در مقابل این مدیریت دلبسته به خارج از مرزها است که صرفا با فرمول هایی تأثیر گرفته از تحریم و بانک جهانی و خوان کرم آمریکا معتقد است که جز با رشد اقتصادی بالای ۲۵ درصد نمی شود چند میلیون شغل ایجاد کرد!

کنایه نجفی به قالیباف درباره پوپولیسم فریبکارانه و ناتوانی و نابلدی او و مشاورانش در حالیست که شهردار تهران طی ۱۱ سال اخیر توانسته است در هنگامه تحریم خارجی و ایضاً تحریم های دولت علیه شهرداری، اما درآمدهای شهرداری پایتخت را به چند برابر افزایش دهد و حجم عظیمی از اشتغال را نیز ایجاد کند.

گفتنیست، پیش از نجفی، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور روحانی نیز نسبت به وعده اشتغال قالیباف واکنش نشان داده و گفته بود که هدف این سخنان فریب دادن مردم است!

رسانه ها در پاسخ به این گفته جهانگیری، فیلم سخنان رئیس جمهور روحانی در سال ۹۲ مبنی درباره وعده ایجاد ۴ میلیون شغل را منتشر کردند.[۴]

***

۱_http://www.fardanews.com/fa/news/۶۶۰۱۲۸

۲_http://alborzban.ir/۱۰۳۱۴۸

۳_http://etedaal.ir/fa/news/۱۶۹۲۸۹

۴_http://www.mashreghnews.ir/news/۷۱۵۰۱۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    44 23
    تعهد؟ یا وعده های توخالی؟ بالا غیرتا اگر احمدی نژاد جنین وعده ای می داد از او حمایت می کردید؟
    • حسین IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
      46 6
      سلام احمدی نژادی در کار نیست که خواسته باشیم مقایسه کنیم. کاندیداهای حال رو بچسب
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
      81 4
      روحانی برو علی برکت الله
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    نه واقعا روحاني خجالت نميكشه باز وعده 100 روزه؟!
    • مهدی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
      57 1
      آقای روحانی، شما هم اکنون رئیس جمهوری ها! از همین الان فرصت داری برنامه 100 روزت رو اجرا کنی!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    ههههههههخخخخححهههههههه آیا واقعاً کسی هست که باز هم به این دولت رای بده؟!
    • آرش IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
      48 13
      آره شک نکن .تهرانی ها!!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    78 13
    ههههههههخخخخححهههههههه آیا واقعاً کسی هست که باز هم به این دولت رای بده؟!
  • سید IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    108 9
    جناب روحانی چرا منتظر نشسته ای ؟ برنامه 100 روزه ات را تا پایان دوره ات که همین حدود وقت داری اجرا کن!
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
      62 8
      آفرین وقت داری که تا پایان این دولت اجراش کنی بجنب تا دیر نشده برجام رو بی خیال شو
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
      44 2
      احسنت
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
      42 10
      آدم خجالت نکشد خیلی کارها میکند تا در ریاست بماند. اما حیف که بعضی ها دیگر خودشان را از یاد برده اند سوره حشر را نگاهی بکنیم
    • احمدیان ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
      18 1
      درست زدی به هدف.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    79 5
    حیف که آقای آشنا گفته کاندیداها باید مثل سگ از مجری بترسن وگرنه مجری پیشنهادی عمو پورنگ بود... کی وعده هاش خوشگلتره؟ من من من من..........
    • جواد IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
      41 6
      عجب کامنت محشری گذاشتی
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    79 11
    آزموده را آزمودن خطاست . ضمن اینکه روحانی گفته مشکلات را صد سال هم نمی توان حل کرد. بنابراین یکی باید از این بپرسد پس برای چه دوباره کاندید شده ای
  • من IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    12 84
    فکر مردید مردم نی می فهمن؟؟ مشرق جان خیلی تابلو هست که این نظرات دستکاری شده و هماهنگ شده است؟ حالا یا کار خودته...یا عده ای دارن این کار رو می کنن ولی در کل صداقت داشته باشید وجدان رسانه ای داشته باشید
  • احمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    46 5
    ايشان 12 سال شهردار بوده، عملكرد 12 ساله وتحولي را كه درتهران ايجادنموده كه حتي موجب بهت وتحير خارجي ها گرديده را با عملكرد 4ساله دولت فعلي مقايسه كنيد تابه درستي نظرات وي پي ببريد
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    52 4
    دولت ناتوان، دولت ناکارامد، دولت "ما نمیتوانیم" و دولت وعده های توخالی باااااید بره.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
      19 0
      دمت گرم
  • جعفری IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    34 5
    آقای روحانی باید مشاورش را برکنار کند که البته دیگر دیر شده ولی لااقل به جای حمایت از آقای آشنا رسما از اظهارنظر وی در خضوض مجری سیما اعلام برائت کند.
  • یک ایرانی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    40 3
    یادیک حکایت افتادم; روزی بدهکاری را نزد قاضی بردند قاضی دلیل نپرداختن بدهی اش را پرسید و او در جواب گفت: "جناب قاضی یک سال است از فرد طلبکار 10 روز مهلت میخواهم اما نمیدهد!" حالا جناب روحانی چند تا 100 روز میخواهی؟ حنایتان دیگر رنگی ندارد, انشاا... مردم فریب شما را نخواهند خورد.
  • یک ایرانی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    35 2
    یاد یک حکایت افتادم; روزی بدهکاری را نزد قاضی بردند قاضی دلیل نپرداختن بدهی اش را پرسید و او در جواب گفت: "جناب قاضی یک سال است از فرد طلبکار 10 روز مهلت میخواهم اما نمیدهد!" حالا جناب روحانی چند تا 100 روز میخواهی؟ حنایتان دیگر رنگی ندارد, انشاا... مردم فریب شما را نخواهند خورد.
  • پسر IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    41 1
    بازهم شاهکاری دیگر از دولت بی تدبیر و ناامید و بی فرهنگ
  • عمو پورنگ ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    34 1
    مردم ایران به حول و قوه الهی دولت پیرمردها رو میفرستن خونه سالمندان تا جوونا بیان کشور تحرک بگیره
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    39 2
    برو بسلامت علی برکت ا....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس