سازمان ملل

جمعی از نمایندگان سابق آمریکا در سازمان ملل به قانونگذاران کنگره آمریکا در خصوص کاهش بودجه سازمان ملل هشدار دادند و تأکید کردند که این اقدام در تضاد با منافع آمریکا است.

به گزارش مشرق، تعداد ۹ نفر از سفرای اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به کنگره اعلام کردند که کاهش بودجه واشنگتن برای این نهاد بین‌المللی باعث تضعیف نفوذ جهانی واشنگتن می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، این دیپلمات‌های آمریکایی در این نامه به قانونگذاران کنگره هشدار دادند که اگر واشنگن بودجه سازمان ملل را کاهش دهد، اختیار عمل کشورهایی را که می‌توانند در تضاد با منافع آمریکا عمل کنند، در این نهاد بین‌المللی افزایش دهد.

«اندرو یانگ»، «دونالد مک‌هنری»، «توماس پیکرینگ»، «ادوارد پرکینز»، «مادلین آلبرایت»، «بیل ریچاردسون»، «جان نگروپونته»، «سوزان رایس و «سامانتا پاور» کسانی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند.

در متن این نامه آمده است: «کاهش بودجه سازمان ملل ... صرفا منافع آمریکا و مواضع ما در جهان را خدشه‌دار خواهد کرد. دیگر قدرتها و به طور خاص، چین و روسیه هر کاری انجام خواهند داد تا این شکاف رهبری بوجود آمده را پر کنند».

این نامه از قانونگذاران کنگره می‌خواهد تا مانع از کاهش چشمگیر بودجه سازمان ملل شده و به «نیکی هیلی» نماینده فعلی آمریکا در سازمان ملل و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، زمان و فضای کافی برای انجام اصلاحات مدنظر در این نهاد بین‌المللی را بدهند.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر آمریکا حدود ۲۲ درصد از بودجه ۵.۴ میلیارد دلاری سازمان ملل را تأمین می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس