نعیمی پور

نماینده مستعفی مجلس ششم اظهاراتی درباره انتخابات داشته است که شاید محل تأمل بیشتر برای بررسی از سوی نهادهای ناظر باشد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اطلاعات جریان خاص از ذهن قالیباف...

روزنامه اعتماد در شماره شنبه گذشته خود و در انتهای مطلبی به قلم «جواد دلیری» سردبیر این نشریه که با عنوان «رقیب اصلی روحانی کیست: رئیسی یا قالیباف؟» منتشر شد، نوشت:

«قالیباف این بار با سه هدف وارد صحنه انتخابات شده است: اول آنکه مناظره های سال ۹۲ را جبران مافات کند و با روحانی تسویه حساب کند، حتی اگر پیروز میدان نباشد. دوم آنکه حمله کند تا مسایل شهرداری تهران مطرح نشود و سوم اینکه حامیان اصولگرایش را متقاعد کند که فقط اوست که می تواند در برابر رقیب تاب بیاورد و از شکست نهراسد. زیرا او می داند نجابت رییسی نمی تواند مناظره های ۸۸ را برای احمدی نژاد و مناظره ۹۲ را برای شهردار بازتولید کند. به این ترتیب قالیباف جنگی داخلی را در میان اصولگرایان راه انداخته تا نظر آنها را برای کنارگذاشتن رییسی و جا انداختن خود جلب کند و در این کارزار رقیب اصلی حسن روحانی شود. او این را می خواهد چه پیروز انتخابات باشد چه بازنده. اما برنده این رقابت درون جناحی هر که باشد، حسن روحانی کار سختی برای رقابت با او پیش رو نخواهد داشت!»[۱]

*از ۳ ادعای مطرح شده درباره قالیباف مورد اول (جبران مافات مناظره ۹۲ با روحانی) امریست که هیچ دلیلی بر اثبات آن وجود ندارد و سردبیر اصلاح‌طلب روزنامه اعتماد در واقع اقدام به ذهن‌خوانی کرده است.

کاری که اصلاح‌طلبان همواره خود را منتقد شماره یک آن قلمداد کرده و در اظهارات خود تأکید می‌کنند که بایستی با «فَکت» و دلیل سخن گفت.

مورد دوم (حمله برای عدم طرح مسائل شهرداری تهران) نیز با اشکالات فلسفی مواجه است.

به این معنی که طرح یا عدم طرح مسائلی که اصلاح‌طلبان در اشاره به مسئله «فساد» می‌گویند در شهرداری تهران وجود دارد؛ ربطی به انتخابات ندارد و نهادهای ذیربط، دستگاه‌های نظارتی و حتی فعالان اجتماعی و رسانه‌ای در هر برهه‌ای قادر به طرح این مقولات هستند.

(کما اینکه اصلاح‌طلبان چند ماه قبل به زعم خود مسئله‌ای به نام املاک نجومی را در شهرداری تهران مطرح کردند اما بعداً مشخص شد که پای یک «دروغ نجومی» در کار است و هیچ فساد سازمان‌یافته‌ای هم اثبات نشد)

از طرفی اگر واقعاً سازمان تحت امیر قالیباف و ذیل نظر شورای شهر تهران مشحون از فساد باشد، مناظره و حتی حمله هیچ کمکی به قالیباف نخواهد کرد و اصطلاحاً مشت طرف مقابل قالیباف پُر خواهد بود و لذا نباید ترسی از رفتارهای انتخاباتی قالیباف داشت!

درباره مورد سوم هم می‌توان به تحلیلگر حق داد که چنین نظری داشته باشد. اگرچه هیچ فکت یا اظهار نظری از جانب قالیباف و حتی نزدیکان مبرّز وی در این زمینه وجود ندارد و نویسنده روزنامه اعتماد هم ترجیح داده دلیلی بر صحبت‌های خود ارائه نکند...

نگاهی به این اظهارات همچنین اثبات‌گر این معناست که جریان سیاسی خاص پس از مطرح شدن پخش مناظرات غیرزنده نامزدهای انتخاباتی، طبیعتا به رفتارهایی مثل ذهن‌خوانی از نامزدهای رقیب و اظهار ادعاهای اثبات نشده روی خواهد آورد.

***

مطالبه عمومی بر نقشه اتاق فکر دولت پیروز شد
چراغانی اصلاح‌طلبان و دولت برای «مرگ مناظره‌ها»

اگرچه در نهایت کمیسیون تبلیغات زنده برگزار شدن مناظرات را تصویب کرد اما بررسی چند روز مباحثات و واکنش ها به این موضوع سر نخ های قابل اعتنایی از مشی فکری و دموکراسی خواهی جریان خاصی سیاسی به دست می دهد.

جریانات دولتی و اصلاح‌طلب علیرغم اینکه اظهار می کردند مخالف لغو مناظرات زنده انتخاباتی هستند اما در رفتارهای سیاسی آنها اثر جدی در زمینه این مخالفت دیده نشد.

قضاوت در این زمینه هنگامی سهل‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها در اثنای حادثه پلاسکو و در نخستین شنبه پس از حادثه چه مواضعی گرفتند و چه تیترهای اول و عکس‌های درشتی را منتشر کردند تا به زعم خود شهردار تهران را مقصر حادثه جلوه دهند...

اما گویا لغو مناظرات زنده انتخاباتی بعنوان اصلی‌ترین جذابیت انتخابات در ایران و سمبل شفافیت و پاسخگویی در انتخابات هرگز جذابیتی برای ستاد مشترک اصلاحات و دولت نداشته است!

در همین رابطه «نجفقلی حبیبی» از فعالان اصلاح‌طلب در گفتاری که می‌توان آنرا یک لاپوشانی برای مرگ مناظرات زنده ارزیابی کرد به سایت جماران گفته است:

«انتخابات فرصت خوبی برای گفت و گو است. خوشبختانه چند دوره است که صدا و سیما شروع کرده و باب گفت و گو را باز می کند. اصل این کار خیلی خوب است که رقبای انتخاباتی حرف های خود را بزنند اما باید دقت کنند که هر دوره بهتر شود. هر اندازه بتوانیم این امر را تصحیح کنیم که باب گفت و گو باز شود خیلی برکت دارد...فرصت خیلی خوبی است که اگر کاندیداهای محترم از این فرصت درست استفاده کنند و فقط برای کوبیدن رقیب استفاده نکنند، بلکه برای تبیین مسأله استفاده کنند تا مردم بتوانند بهتر به مسائل آگاه شوند»[2]

در همین زمینه دو پست توییتری از جانب دو چهره نزدیک به رئیس‌جمهور و در دفاع تلویحی از مرگ مناظره‌ها نیز منتشر شده است.

نفر اول، حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور است که درباره لغو مناظرات نوشته است: مناظره زنده احتمال مشکلات امنیتی انتخابات را چند برابر می‌کند تصمیم هیئت نظارت بر انتخابات بسیار خردمندانه است.(گفته می‌شود این پست چند ساعت بعد حذف شده است)[3]

نفر بعدی نیز «حسام‌الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور بود که در همین باره طی پستی کوتاه نوشت: اگر همه داوطبان خواستار پخش زنده مناظره‌ها هستند تکلیف اعتماد به بی‌طرفی معاونت سیاسی صدا و سیما چه می شود![4]

آشنا اگرچه مصاحبه‌ای هم در زمینه مخالفت رئیس جمهور با لغو مناظرات زنده انجام داد اما در این پست، به زعم خود اینطور وانمود کرده بود که اگر هم مناظره‌ها زنده پخش شود هیچ اعتمادی به عدم بی‌طرفی معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما نیست.

در همین رابطه روزنامه‌های شرق، اعتماد و آرمان‌امروز بعنوان پرمخاطب‌ترین رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز در روز شنبه گذشته هیچ عکس یا تیتر اولی را درباره لغو مناظرات زنده انتخاباتی در دولت آقای روحانی منتشر نکردند و فقط در لابه‌لای مطالب خود به این مسئله نیز اشاراتی داشتند.

*بدیهیست که لغو مناظرات زنده یک امتیاز بزرگ برای دولتی بود که برای وعده‌های خود نظیر دستاوردهای برجام، رفع مشکلات اقتصادی و توجه به مردم در مظانّ سؤالات فراوانی قرار دارد. اما در عین حال نه تنها اینطور وانمود می‌کند که هیچ سؤال خاصی وجود ندارد بلکه از چند ماه قبل نیز خبرهایی شنیده می‌شد مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور روحانی قصد دارد در مناظره‌ها حضور پیدا نکند.

به این معنی که ستاد دولت به زعم خود تمام مقدمات یک برد بی سر و صدای انتخاباتی را فراهم آورده بود.

نکته قابل تأمل آنکه برخی حامیان دولتی لغو مناظرات زنده از این گفتند که قرار است در مناظره‌ها تخریب‌ها و تهمت‌ها حذف شود و برای همین با مناظره‌های زنده مخالفت کردیم!

جای سؤال اینجاست که مردم قرار است حتی در مناظره‌های ضبط شده چه چیزی را بشنوند هنگامیکه دولت و اصلاح‌طلبان هرگونه نقدی از بی‌دستاوردی برجام، از رفتارهای دولت و از اوضاع پر انتقاد اقتصادی را توهین و تخریب رئیس‌جمهور می‌پندارند!

جالب آنکه همین چهره‌ها اقدام به تقلا برای تصویب «قانون زندان» برای منتقدان کرده و حتی صراحتاً به منتقدان گفته‌اند: بروید به جهنم...

به نظر می‌رسد شوک بزرگ آقای روحانی به انتخابات 96 و لغو مناظرات زنده انتخاباتی، نتایج تلخی را می توانست به دنبال داشته باشد که با هوشیاری رسانه ها و مطالبه عمومی و حرکت نخبگان سیاسی، این پروژه گروه های مشورتی امنیتی-رسانه ای ناکام ماند.

***


شاید در انتخابات، اتفاقاتی بیافتد و موسوی فکّ حصر شود!

محمد نعیمی‌پور از فعالان اصلاح‌طلب و عضو حزب اتحاد ملت ایران اخیراً در اظهاراتی گفته است:

«مواضع ما در قبال رفع حصر و زندان مشخص است و یقینا این را به نفع کشور نمی‌دانیم یک عده از عزیزان ما که با تمام وجود در خدمت نظام و انقلاب بودند حالا در حصر باشند. ما تمام تلاش خودمان را برای رفع حصر خواهیم کرد، شاید اتفاقاتی در جریان برگزاری انتخابات بیافتد و این فضا را ایجاد  کند، اما همواره باید بر فرمایشات رهبری اصرار و پافشاری کرد»!

به گزارش ایلنا، او همچنین در کنایه به شهردار تهران نیز بیان می‌کند: از شهرداری گله‌مند هستیم. فرصت تبلیغات آغاز شده اما هنوز در سطح شهر نمی‌بینیم که نزدیک به انتخابات می‌شویم. ظاهرا به دنبال این هستند که بر خلاف فرمایشات رهبری حضور حداکثری مردم صورت نگیرد. ما به شهرداری اعلام کردیم که قصد ایجاد فضای انتخاباتی را داریم که گفتند فعلا لازم نیست خودمان اقدام می‌کنیم![۵]

*نعیمی‌پور از نمایندگان مستعفی مجلس ششم است و چندی قبل نیز طی یادداشتی در اشاره تلویحی به اجبار اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی نوشته بود: «حتی اگر حسن روحانی اعلام می‌کرد که من نمی‌خواهم اصلاح طلبان از من حمایت کنند ولی اصلاح طلبان راه خود را می‌رفتند و از او حمایت می‌کردند.»[۶]

منظور او از «شاید اتفاقاتی در جریان برگزاری انتخابات بیافتد و فضای رفع حصر را ایجاد کند» نیز بر ما مکشوف نیست.

البته تحلیلگران معتقدند در انتخابات اردیبهشت ماه، به فضل الهی و با کنشگری مطلوب نیروهای سیاسی و امنیتی کشور، هیچ فتنه‌ای وقوع نخواهد یافت اما با این وجود به نظر می‌رسد اظهارات این چهره جنجالی اصلاح‌طلب بایستی مورد مداقّه بیشتر نهادهای ناظر قرار بگیرد.

کنایه‌های نعیمی‌پور به شهردار تهران نیز بخشی از پروژه یکساله اصلاح‌طلبان برای تخریب «محمدباقر قالیباف» ارزیابی می‌شود.

***

۱_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=۳۵۴۵۷۷۳

۲_ http://rooydad۲۴.com/۱۳۰۱۴۵۵۲

۳_ http://www.dana.ir/news/۱۰۸۸۵۰۷.html

۴_ http://namehnews.ir/fa/news/۴۰۱۱۶۳

۵_ http://www.sobhmellat.com/?p=۶۲۳۵

۶_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۰۶۲۰۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 48
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    مادام که فتنه گران عذرخواهی رسمی از مردم نداشته باشند بعید است از رفع حصر و انزوا خبری باشد.
    • محسن121 IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      17 52
      به نظرم این اضهار نظرها برای تبلیغات آقای قالیباف است که ایشان رای بیشتری را اخذ کنند و شکنندگی ارای اصولگرایان بیشتر شود و رای اصلاح طلبان با لاتر از اصولگرایان باشد
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      رفع حصر چيه !؟ با اين همه خساراتي كه به كشور وارد كردند فقط اعدام
    • ناشناس IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      88 53
      فقط اعدام فقط اعدام.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      69 47
      فـــــــــــــقـــــــــــــــــــــــــــــط اعــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدام ســــــــــــــــــــــــــــــران فـــــــــــــــــــــــــــــتــــــــــــــــــــــــــــــــنــــــــــــــــه والسلام
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      64 45
      رفع حصر! فقط با اعدام
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      40 17
      آقای نعیمی پور با این حرفا فقط خودتون و تیر ورطایفه سیاسیت رو بدنام تر میکنی
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    99 72
    مادام که فتنه گران عذرخواهی رسمی از مردم نداشته باشند بعید است از رفع حصر و انزوا خبری باشد.
  • سكونشين نظام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    80 43
    آقايان از ترس كارنامه 4 ساله اي كه فقط نمرات زير 10 دارند مي ترسند توسط نامزدهاي ديگر به چالش كشيده شوند ادعاهاي واهي امنيتي مطرح مي كنند در صورتيكه مشكلات امنيتي را نيروهاي حزب اللهي و انقلابي ايجاد نمي كنند بلكه هم مسلكان خودتان ايجاد مي كنند آنهم در صورتيكه در انتخابات شكست بخوريد. اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
  • مجتبی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    68 29
    ما به اینها می گیم اصلاج طلبانِ متناقض نمایِ یکی به نعل یه به میخ
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    61 16
    چقدر حاشیه؟ قراره با این اراجیف نمایشی چه گره ای از مشکلات مردم باز بشه این جماعت تا کی میخوان سوار گرده عده ای ابله بتازن این مردم هوااادار کی قراره بر اساس عقل تصمیم بگیرن
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    77 85
    موسوی رفع حصر بشه من خودم ترورش میکنم خوک کثیفه منافقو
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      21 19
      چرا خود زنی میکنی
    • محمد IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      28 15
      متاسفانه همین تندروی ها باعث ریزش خیلی ها شده... چه در ادبیات چه در افکار. مملکت قانون داره عزیز من. (هرچند دل خوشی از فرد مذکور ندارم)
    • برو بابا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      17 7
      کدوم قانون
  • محمد همدان IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    66 41
    چرا اینقدر از قالیباف هراس دارید این مرد جز< کاروخدمت مگر کاری کرده
  • محمد همدان IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    62 35
    چرا اینقدر ازآقای قالیباف هراس دارید مگر جز خدمت صادقانه به مردم بدون خستگی کاری کرده .شما خوف این رو دارید که تنبلیها وبی برنامه گی ها تونرو بشه .
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      36 11
      گندی که یانا تو این 4 سال زدن اگه برای مردم رو بشه مردم نابودشون میکنن!واسه همینه از مناظره ی زنده اینقدر ترسیدن!
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    24 6
    بعيد نيست تنش سياسي براى كشور در شرايط سياسي دنياى كنونى خطرناك باشد، اختلاف و دو دستگى و خصومت همان چيزى است كه دشمن به دنبال ان است، تفرقه و تندى و دورى از خرد، اينده نگرى و ستيزه جويي به نفع ملت نيست بحران ها رفتنى هستند به فكر پيشرفت كشور بايد بود زمانى كه ايران آباد و پيشرفته باشد همان جواب محكمى به دشمنان خواهد بود.
  • سجاد IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    45 29
    حکم حصردر واقع تخفیف و گذشت نظام بود در برابر حکم اعدام که لایقش بودند
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    43 26
    مگر با عذر خواهی خون کسانی که در فتنه به زمین ریخت جبران می شود مگر جفایئی که به نهضت مقدس حضرت شد با عذر خواهی جبران می شود - توبه گرگ مرگ است - موسوی جز اعدام هیچ راهی ندارد حد اقل حبس ابد - حصر برای کروبی و موسوی گل و بلبل است.
  • ناشناس IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    34 18
    ملت ایران هوشیارند گول وعده وعید های بی اساس و انتخاباتی را نمی خورند عملکرد برایشان مهم است . ملت از اوضاع فلاکت بار اقتصادی به ستوه آمده اند نیروی کارآمد باید بیاید . ملت مسئولین حقوق بگیر میلیاردی نمی خواهند کسی را می خواهند که عمل کند به انقلاب و والایت پایبند باشد .
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    26 42
    رفع حصر کنید ببینید چند نفر اصلاح طلب و سلطنت طلب و بهایی می کشیم.
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      20 13
      اره همینه جنگ داخلی
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    41 21
    یک عده از عزیزان ما که با تمام وجود در خدمت نظام و انقلاب بودند حالا در حصر باشند. همین عزیزان بودند که عامدانه کشور را برای چندین ماه دچار آشوب کردند.!!
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      21 14
      عزیزان شما همان کاری را کردند که منافقین سال 59و60 کردند تعدادی را به کشتن دادند آخ که چه عزیزانی - اعمال کروبی و موسوی هیچ فرقی با اعمال منافقین که در خیابانهای تهران و ... دست به کشته سازی زدند ندارد منتها اینها توی لابلای درزهای غربال مانده بودند دیر خودشان را علنی کردند.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      15 12
      عزیزان شما همان کاری را کردند که منافقین سال 59و60 کردند تعدادی را به کشتن دادند آخ که چه عزیزانی - اعمال کروبی و موسوی هیچ فرقی با اعمال منافقین که در خیابانهای تهران و ... دست به کشته سازی زدند ندارد منتها اینها توی لابلای درزهای غربال مانده بودند دیر خودشان را علنی کردند.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    41 29
    رفع حصر! فقط اعدام
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    38 25
    رفع حصر! فقط اعدام
  • مسعود IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    37 32
    سران فتنه باید محاکمه و اعدام شوند و این یک مطالبه عمومی است .
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    15 5
    میان گبرویهودی همیشه باد نزاع/ زهرطرف که شودکشته سوداسلام است!
  • عبداله ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    29 31
    حضرت آقا در خصوص فتنه گران حجت را سال 88تمام کردند ولی همین آقایان که الان اشک تمساح میریزند آنروزها کجا بودند وچکار می کردن این اقا حرفاش بوی فتنه می دهد !
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    40 28
    موافقم فقط اعدام نه میبخشیم نه فراموش میکنیم
  • ابراهیمی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    31 26
    وقتی یکی از فتنه گرا ها اعدام نشدند باید بعضی از فتنه گرای دیگر با بی حیا یی وپررویی چنین مطلبی بنویسند .آقای نعیمی آمار شهدای فتنه 88 را لطفا از قوه قضایه بگیرید موسوی حکمش اعدام است نه حصر ونه آزادی بی خودی وعده تو خالی مثل سال 92 به بعضی از جوانهای ساده لو ندهید برای تبلیغ رای روحانی مملکت قانون دارد ا ون هم قانون اسلامی به نام قصاص ا ین دفعه دیگر از حصر وزندان خبری نیست دیگر ان شاءالله فتنه گرا و آشوبگرا بهتر است بگو ییم داعشی ها با تیر بار خیابانی به درک واصل می شوند
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    25 31
    افکار اصلاح طلبی خیلی غیر عادیه
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
      2 1
      اصلاح طلبان عقلانیت ندارند.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    24 18
    مرگ بر منافق جن پرست
  • رضا IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    30 24
    هرکشور دیگه ای بود تا حالا صدباری اعدام کرده بودن
  • ناشناس IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    30 35
    الان اون احمق هایی ک به نظرات این صفحه در خصوص اعدام فتنه گرا منفی دادن انگیزه شون چیه ؟؟ لابد شما هم از نسل همون خائن های کثیفید دیگه .
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
      1 0
      اخوی خیلی به خودت فشار نیار .دمکرده دارچین زنجبیل بخور اعصابت میاد سر جاش.
  • مهران IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    3 0
    باید رفع حصر شوند و مستقیم بطرف جوخه های اعدام روانه شوند.
  • رحمن IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
    1 1
    موسوی آزاد شود وضع سیاسی ایران بدتر خواهد شد و پای انگلیس و آمریکا با اختلاف انداختن و قهرمان مظلوم کردن موسوی آشوب براه خواهند انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس