خان شیخون

هیأت معارضان سوری مورد حمایت روسیه خواستار تشکیل کمیته‌ای بین‌المللی متشکل از کارشناسان غربی و نمایندگان کشورهای منطقه، برای بررسی حادثه حمله شیمیایی «خان شیخون» سوریه شد.

به گزارش مشرق، هیأت معارضان سوری مورد حمایت روسیه خواستار تشکیل کمیته‌ای بین‌المللی برای بررسی حادثه حمله شیمیایی «خان شیخون» سوریه شد.

یکی از اعضای این هیأت به نام «نمرود سلمان» روز جمعه (امروز) از جامعه جهانی خواست برای بررسی زوایا پنهان و نیز عاملان حمله شیمیایی اخیر سوریه کمیته‌ای بین‌المللی تشکیل شود.

به گزارش وبگاه خبری «اخبار عاجله»، این معارض سوری همچنین گفت که اعضای کمیته مورد نظر نه تنها نباید محدود به کارشناسان غربی باشد بلکه باید شامل اعضایی از قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تأثیر گذار نیز باشد تا نتایج تحقیق به شکل واضح و درست معلوم شود.

نمرود سلمان تصریح کرد که کمیته حقیقت یاب باید زیر نظر سازمان ملل جهت بررسی حادثه خان شیخون تشکیل شود.

این مخالف دولت سوریه همچنین نسبت به آمادگی برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه در تشکیل کمیته بین‌المللی حقیقت یاب تردید کرد.

وی ثبات در منطقه و سوریه را منوط به توافق روسیه و آمریکا بر سر ایجاد راه حل دانست.

گروه موسوم به «هیأت معارضان سوری مسکو»، هیأتی است که در آستانه گفت‌وگوهای ژنو 4 با حمایت روسیه تشکیل شد.

اظهارات این عضو هیأت معارضان سوریه مسکو در حالی منتشر می‌شود که «هیأت معارضان سوریه ریاض»، سر سخت ترین حزب مخالف دولت سوریه از همان لحظات اولیه وقوع حمله شیمیایی دولت سوریه را مسئول این حمله معرفی کرد.

16 فروردین، رسانه‌های وابسته به مخالفان سوری و تروریست‌ها از وقوع حمله شیمیایی به شهر خان الشیخون در جنوب استان ادلب، محل استقرار معارضان سوری خبر دادند.

مخالفان دولت سوریه، شخص بشار اسد، رئیس جمهور این کشور را متهم به دست داشتن در این حمله شیمیایی کردند که دمشق رسما این ادعاها را تکذیب کرد.

به دنبال این حادثه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور حمله جزئی به مواضع دولت سوریه را صادر کرد و ناوهای مستقر آمریکا در دریای مدیترانه به پایگاه هوایی الشعیرات حمص 59 موشک شلیک کردند.

در حمله شیمیایی به خان شیخون، بیش از 80 نفر کشته و ده‌ها تن دیگر مصدوم شدند. دولت سوریه، ایران و روسیه خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب برای شناسایی عاملان این حمله شدند.

روز گذشته، آمریکا و انگلیس با این درخواست در شورای امنیت مخالفت کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس