کد خبر 713568
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
دورتموند بارترا

نشریه آلمانی از بازداشت فرد مظنون به حمله اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال دورتموند پیش از دیدار با موناکو خبر داد.

به گزارش مشرق، سه انفجاری که سه‌شنبه شب گذشته در مسیر حرکت اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال دورتموند به ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک رخ داد، باعث بروز خساراتی به وسیله نقلیه این تیم آلمانی و البته زخمی شدن مارک بارترا، مدافع زردپوشان وستفالن شد. این بازی هم در نهایت 22 ساعت به تعویق افتاد.

این بازی با یک روز تأخیر برگزار شد و دورتموند در دور رفت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا  با نتیجه 2 بر یک مغلوب موناکو شد. زردپوشان که ظاهراً هنور در شوک حمله به اتوبوس‌شان بودند، چهارشنبه شب در بازی برگشت هم 3 بر یک برابر نماینده فرانسه تن به شکست دادند تا در مجموع با نتیجه 6 بر 3 شکست بخورند و از دور رقابت‌ها کنار بروند.

در حالی که پس از این حادثه دادستانی آلمان اعلام کرد که در پی تحقیقات، نامه‌ای نزدیک به محل انفجارهای شهر دورتموند یافته که احتمال ارتباط این اتفاق با اسلامگرایان افراطی را قوت می‌بخشد، امروز (جمعه) روزنامه «بیلد» خبر داد که این حملات، تروری اسلامی نبوده و تنها انگیزه مالی پشت این حملات بوده است.

بر اساس این گزارش، در ارتباط با این پرونده پلیس آلمان، امروز (جمعه) مردی 28 ساله با نام «سرگئی دبیلو» که اصالتی آلمانی – روسی دارد را بازداشت کرده است. پلیس این فرد را که نام خانوادگی‌اش را کامل منتشر نکرده و تنها به انتشار حرف اول آن یعنی «دبیلو» بسنده کرده، به خاطر تلاش برای کشتن 20 نفر از اعضای تیم فوتبال دورتموند و کادرفنی این تیم بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش «بیلد» فرد مظنون در همان هتلی اقامت داشته که اعضای تیم فوتبال دورتموند هم در آنجا اسکان داشته‌اند و اگر نقشه حملات وی به اتوبوس دورتموند عملی می‌شد و او به هدفش یعنی کشتن اعضای تیم فوتبال دورتموند می‌رسید، رقم 3.9 میلیون یورو نصیبش می‌شد.

مظنون حمله به اتوبوس دورتموندی‌ها ابتدا از اسکان در اتاقی که دید به خیابان نداشته، طفره رفته و همین موجب ظن پلیس به وی شده است. گفته شده است که «سرگئی دبیلو» دو همدست هم داشته است.

 «بیلد» همچنین خبر داد بر اساس تصاویر موجود، در صحنه‌ای که به اتوبوس دورتموند حمله می‌شود و مردم با وحشت در حال فرار هستند، سرگئی دبیلو با خونسردی به رستورانی می‌رود و سفارش استیک می‌دهد.

این فرد پیش از اینکه روز و محل دقیق برگزاری محل برگزاری بازی رفت و برگشت دورتموند و موناکو مشخص شود، در تاریخ هر دو بازی رفت و برگشت هتل را رزرو کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس