انگلستان

خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تبعات منفی گسترده‌ای بر وضعیت اقلیت‌های قومی و مذهبی در این کشور داشته و باعث افزایش خشونت علیه این دسته از افراد در ماه‌‎های اخیر شده است

به گزارش مشرق، خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تبعات منفی گسترده‌ای بر وضعیت اقلیت‌های قومی و مذهبی در انگلستان داشته و باعث افزایش خشونت علیه این دسته از افراد در ماه‌های اخیر شده است.

به گزارش وب سایت خبری "رادیو کا.پی.وی.یو"، با توجه به اینکه ۷۳ درصد از سیاهپوستان و ۶۷ درصد از آسیایی‌های ساکن انگلستان رای به ابقای این کشور در اتحادیه اروپا داده بودند و این در حالی است که ۵۳ درصد از انگلیسی‌ها و سفیدپوستان رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، همین موضوع سبب شکاف‌های بیشتر در انگلیس و افزایش خشونت، تبعیض و آزار و اذیت علیه سیاهپوستان، مسلمانان و سایر شهروندان اقلیت این کشور شده است.

بنا به گفته "چارلین پریمپه" مدیر یک موسسه رسانه ای، ریشه "برگزیت" برآمده از مسائل نژادی بوده و این موضوع نقل محافل روزانه سفیدپوستان است.

آمارهای اخیر نشان می‌دهد که جرائم برخاسته از نفرت علیه اقلیت‌های مذهبی و قومی از بعد از برگزیت بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

این گزارش همچنین با اشاره به وضعیت اسفناک سیاهپوستان در انگلیس می‌افزاید: متوسط درآمد یک سیاهپوست در مقایسه با یک سفیدپوست انگلیسی با مدرک دانشگاهی و مهارت‌های برابر ۲۳ درصد پایین تر است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس