قالیباف

شهردار تهران گفت: دولت کارنامه قابل قبولی در عرصه اقتصادی ندارد و با وجود دادن وعده‌های توخالی نتوانسته رفاه مناسبی برای مردم به ارمغان بیاورد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف عصر پنجشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم در مسجد معتضدی گفت: زمانی که دعوتی برای یادواره شهدا صورت می گیرد، سعی می کنم تا حضور پیدا کنم، به خصوص استان کرمانشاه که در آن روزهایی سرشار از رشادت، فداکاری و ایثار را با جوانان این سرزمین سپری کردیم.

وی با بیان اینکه ۳۵ سال قبل با روحیه سلحشوری و مردانگی همه جوانان، عشایر و ایلات این سرزمین با پوست و گوشت و استخوانم زندگی کردم، ادامه داد: همچنانکه شیرزنان این سرزمین با دست خالی ولی با ایمان در مقابل دشمن ایستاند و هرگز ذلت را نپذیرفتند.

شهردار تهران با یادآوری رشادت های مردم خطه غرب کشور تصریح کرد: زمانی که منافقان و خائنان در کنار صدام قرار گرفتند و به این استان حمله کردند؛ هرگز فراموش نمی کنم که چطور مردم در مقابل دشمنان ایستادند و مردم غیور و عشایر از گردنه پاتاق تا آستانه کرمانشاه ایستادگی کردند، اما متاسفانه امروز این استان با این همه ظرفیت رتبه اول را در بیکاری پیدا می کند.


وی افزود: بیکاری تنها در قشر مستضعف نیست، بلکه طبقه متوسط جامعه هم با بیکاری دست و پنجه نرم می کند، به طوری که درب هر خانه‌ای را بزنیم، در خانه بیکار دارند.

قالیباف با بیان اینکه امروز در حدود ۳۰ درصد از تحصیل کرده‌های ما بیکار هستند، خاطرنشان کرد:  تنها ۴ درصد از مردم در صحنه اقتصاد حضور دارند و آن هم کسانی هستند که با رانت و زد و بند در اقتصاد حضور دارند، در مقابل ۹۶ درصد مردم در صحنه اقتصاد نیستند و نتیجه همین می شود که می‌بینیم.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع، مدیران هم از راه دور همه امورات را متمرکز کرده‌اند در تهران. چرا هر تصمیمی را تهران باید به استانها بگوید و همه کارها باید از آنجا تصمیم گیری شود؟ بسیاری از کارها را می‌توان به خود استان‌ها واگذار کرد.

شهردار تهران تاکید کرد: اگر کسی قرار باشد یک مجموعه را تنها با بخشنامه و نامه اداره کند، در این شرایط منشی ها بهترین مدیران و دولتمردان خواهند بود. مگر می شود بیکاری را با بخش نامه و پشت میز نشینی حل کرد. اداره بخشنامه ای و دستورالعملی کشور، اداره ای قجری است.

قالیباف با بیان اینکه مشکلات با یک برنامه ریزی و حضور دقیق و با یک پیگیری مجدانه قابل حل و فصل است، گفت:این کشور ظرفیت دارد تا در یک دوره چهار ساله به این نابسامانی‌ها سامان دهد. نمی‌گوییم همه مشکلات حل می‌شود اما می‌توان کشور را با کمک مردم در مسیر درست و رو به پیشرفت قرار داد.

وی بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته هفته‌ای نیست که من با افراد نیازمند و یا افرادی که به خاطر ضعف مدیریت به اعتیاد کشیده شدند، صحبت نکنم. همه اینها نیروهای قابلی بودند اما بیکاری آن ها را به اعتیاد کشانده و کانون خانواده‌ها را به هم ریخته است.

قالیباف با پرداختن به وضعیت معیشتی خانواده ها تصریح کرد: جوانی که می‌بیند مادرش در خانه مردم کار می‌کند تا پول دانشگاهش را در بیاورد، به امید این است که فارغ التحصیل شود و کار کند، اما بعد از فارغ التحصیلی هنوز بیکار و شرمنده مادرش است.  این ذلت و ننگ برای مدیران است نه آن جوان.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای قشر جوان گفت: اگر جوان ما در سن فارغ التحصیلی قرار داشته باشد اما نتواند ازدواج کند و شغلی داشته باشد، دیگر جوانی خود را از دست داده است و حتی اگر بعد از آن نیز شغلی پیدا کند، فایده چندانی ندارد.

شهردار تهران در پایان افزود: از روزی که توفیق خدمت به مردم تهران را پیدا کردیم، به مردم شهر قول دادیم که هر شش ماه یک بار اگر تحول و تغییر را در حوزه زندگی تان ندیدید، بدانید من مدیری نا لایق هستم. در گذشته گفتم هر کدام از شهرستانی‌های عزیز که به تهران رفت و آمد می کنند، بین دو سفر خود باید ببینند شهر تغییر پیدا کرده است. امروز نیز صادقانه در این خانه خدا عرض می‌کنم که کشور را هم می‌توان همینطور متحول کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • مسعود123 IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    28 6
    اقای قالیباف ، مدیر توانا و مردمی
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    14 4
    زنده باد بهار
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    2 0
    درود بر مرد روزگار زمان جنگ زمان جنگ فرمانده گردانمان بودی زمان جنگ از گلوله صدامیان نهراسیدی و مردانه تا کنون راه یاران شهیدت را پیمودی ای پیرو خمینی و سردار ولایت این را بدان دعا و درود من و رزمندگان مانده از آن دوران بدرقه راهت هست و خواهد بود ، درود بر شرفت که اعتقادت را با مقام و ثروت معامله نکردی ، سلام و درود بر تو باد
  • علی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    1 0
    خاااااااااااااااااک بر سرشون
  • پسر IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    2 0
    فقط دکتر قالیباف میتونه اقتصاد ایران متحول کنه
  • آرش IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
    0 0
    واقعا اینکه گفتی مدیر توانا همینطوری گفتی !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس