کد خبر 713056
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
اعدام

فرمانده ارتش پاکستان روز چهارشنبه حکم اعدام صادر شده از سوی دادگاه های نظامی این کشور برای 30 نفر دیگر از تروریست ها را به عنوان حکم نهایی تایید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش پاکستان، این تروریست ها به خاطر دست داشتن در کشتن افراد بی گناه، نیروهای نظامی و انتظامی پاکستان و نیروهای مسلح این کشور مجرم شناخته شده اند.

تایید حکم اعدام این 30 تروریست و همچنین تعدادی دیگر در ماه های اخیر از سوی ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کنونی ارتش پاکستان، حکایت از آن دارد که روند محاکمه تروریست ها در دادگاه های نظامی پاکستان که از دوسال پیش و بعد از حمله تروریستی مرگبار به مدرسه پیشاور آغاز شده است، در دوره فرماندهی جدید این کشور نیز ادامه دارد.

بعد از حمله تروریستی طالبان به مدرسه پیشاور که روز 25 آذر ماه سال 1393 رخ داد، دولت پاکستان ممنوعیت حکم اعدام را در این کشور لغو کرد و از آن زمان تاکنون که کمتر از دوسال می گذرد، تعداد زیادی از مجرمان خطرناک از جمله دهها نفر از افرادی که در حملات تروریستی مختلف در سال های گذشته در این کشور دست داشته اند، به دار آویخته شده اند.

حمله تروریستی به مدرسه پیشاور، شوک شدید به پاکستان و جامعه جهانی وارد کرد و بازتاب های فراوان و واکنش های گسترده ای را به دنبال داشت.

بعد از این فاجعه بود که دولت و ارتش پاکستان با تشکیل چندین نشست مشترک و جداگانه، تصمیم های جدید و سخت گیرانه ای برای مبارزه با تروریسم در این کشور اتخاذ کردند که تشکیل دادگاه های نظامی ویژه محاکمه موثر و سریع تروریست ها، لغو قانون ممنوعیت اعدام در این کشور و تصویب طرحی ملی با عنوان طرح ملی مبارزه با تروریسم، بخشی از تصمیم ها و اقدامات دولت و ارتش بعد از فاجعه مدرسه پیشاور محسوب می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس