پردیس

یک ماه مانده به انتخابات، قطار افتتاح‌های نمایشی دولت به ایستگاه پردیس رسیده است تا طرح مسکن مهر که تاچندی پیش مزخرف نامیده می‌شد به اهرمی برای جلوگیری از یک دوره‌ای شدن رییس جمهور فعلی تبدیل شود.

به گزارش سرویس جامعه مشرق؛ شمارش معکوس تا آغاز انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و در این روزهای نفس گیر و حساس برای کاندیداهایی که از قابلیت هایشان برای مردم می گویند و می خواهند رای ها را روانه سبد های خود کنند، ارائه کارنامه، از اهمیت خاصی برخوردار است و حالا از دادن سبد کالایی پر و پیمان برای نیازمندان و سه برابر کردن مستمری هایشان گرفته تا تلاش شبانه روزی برای به افتتاح رساندن طرح های نیمه کاره ای که از سال‌ها قبل برایشان به یادگار مانده و تا چندی پیش، عزمی برای تکمیل و تحویلشان نداشتند، ابایی ندارند.

پس از سرعت عمل ویژه دولتمردان برای کارنامه سازی و حضور ویژه در رسانه ها و افکار عمومی، این بار حکایت افتتاحیه‌های انتخاباتی و زنجیره‌ای به مسکن مهر رسیده است؛ به نقطه ای در دره بهشت و ساختمان هایی که روزگاری با عنوان مسکن مهر قد برافراشتند و قرار بود هزاران خانواده را در خود جای دهند اما چهار سال است با تغییر دولت و دیدگاه دولتمردان به آن، به ناگاه در رکودی عمیق فرو رفت و ثبت نام کنندگان مسکن مهر سکنی گزیدن در خانه هایشان را بیشتر به رویایی دست نیافتنی دیدند.

مثلا فازهای هشت و نه مسکن مهر پردیس چند سالی بود که در خوابی عمیق فرو رفته بود و صاحبان واحد های مسکونی نیمه کاره راهی جز انتظار کشیدن نداشتند. انتظاری که گویا می بایست تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ادامه پیدا می کرد تا دولتی‌ها نام پردیس و واحدهای نیمه کاره مسکن مهر را هم در لیست افتتاحیه های نیمه کاره خود بگنجانند. حالا یک ماه مانده به انتخابات راهی پردیس می شویم. دره بهشت اگرچه مانند قبل در سکوتی جهنمی فرو رفته و آپارتمان‌های نیمه کاره که سال هاست به حال خود رها شده اند و گویی عزمی برای پایان دادن به انتظار مالکانشان وجود ندارد اما یکی از مالکین به ما مژده می‌دهد که افتتاحیه‌های نمایشی دولت برای رای جمع کردن به پردیس هم رسیده و چندوقتی می شود که کارگرها مشغول به کارند! آنهم به صورت شبانه روزی.

به گفته آنهایی که خبرنگار مشرق به سراغشان رفته، شواهد حکایت از عزم جدی برای برای برگزاری نمایش افتتاح بخش‌هایی از مسکن مهر پردیس در چند هفته آینده دارد. همان طرحی که وزیر راه و شهرسازی آن را مزخرف توصیف کرد و در طول چهار سال گذشته بودجه لازم برای تکمیل پروژه های مسکن و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز آن در نظر نگرفت. مدیر یکی از پروژه ها که تاکید دارد نامی از او برده نشود میگوید: "چند وقتی می شود که پول و فشار به پروژه ها تزریق شده و کارمان را به سرعت جلو می بریم."

تکمیل مسکن مهر پردیس؛ نمایشی در انتظار اکران!

سریال افتتاحیه های نمایشی دولت این بار لوکیشن خود را به هفده کیلومتری شرق تهران برده است تا پس از آماده شدن دکور و حضور بازیگران، یک پروژه دیگر افتتاح و تحویل نیازمندانی شود که در طول چهار سال گذشته از هیچ تلاشی برای دست یابی به حقوق خود و تکمیل پروژه نیمه کاره مسکن مهر فروگذار نکردند. این روزها اما آماده سازی بخشی از مسکن مهر پردیس برای افتتاح با تجمع های اعتراضی مالکان آن در شهر جدید  پردیس همزمان شده است؛ مالکانی که گویا از بد روزگار واحدهای نیمه کاره شان در بین چند صد واحد آماده تحویل نیست و از گذرا بودن این جنب و جوش به بهانه انتخاباتی بودنش نگرانند.

یکی از مالکین که معلمی بازنشسته است می گوید: "دیگر امیدی به تکمیل این خانه ها نبود. وقتی وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور این طرح را به کل رد می کنند و برای تکمیلش چهار سال اقدام لازم را انجام ندادند، امیدی برای تکمیل خانه ها نداشتیم. حالا اما همه چیز فرق کرده است، خدا کند همیشه انتخابات باشد و مسئولان به فکر رای جمع کردن بیفتند. البته بسیاری از پروژه ها همچنان نیمه کاره به حال خود رها شده اند و کسی حتی سراغی از تکمیلشان هم نمی گیرد."

بودجه لازم برای ایجاد زیر ساخت ها ناگهان تامین شد

یکی دیگر از مالکان مسکن مهر در فاز هشت پردیس میگوید: در تمام این سال ها آماده نبودن زیر ساخت های لازم مانند آب و برق و گاز باعث شده بود تا پروژه متوقف شود و پیشرفتی در کار مشاهده نشود. اما درحالیکه یک ماه بیشتر تا انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است، بودجه لازم برای تامین زیر ساخت ها تامین شده و با سرعتی باور نکردنی درحال انتقال آب و برق و گاز به بخشهایی هستند که قرار است تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری افتتاح شود. احمدی یکی دیگر از مالکان مسکن مهر پردیس ترجیح می دهد با ما همراه شود و بخش هایی از شهر را از نزدیک نشانمان دهد. بخش هایی که در حال آماده سازی برای افتتاح است اما در آن خبری از مدرسه  آماده بهره برداری، درمانگاه، پاسگاه، مسجد و حتی مرکز خریدی مناسب برای تامین نیازهای اولیه ساکنان نیست.

او با ناراحتی میگوید: یکی از ایرادهایی که مسئولان از پروژه های مسکن مهر میگرفتند آماده نبودن زیر ساخت های لازم برای اسکان متقاضیان در آنها بود. حالا نمی دانم خورشید از کدام طرف طلوع کرده که بدون ایجاد همان زیرساخت ها و رفع ایرادهای گذشته، شبانه روزی کار می کنند تا تعدادی خانه را تحویل دهند و از این نمایش فیلم و عکس تهیه کنند.

 پردیس همچنان سوت و کور است. نمایشی از خانه های نیمه کاره با سقف هایی که هر یک سقف آرزوهای یک خانواده است. حالا اما همین طرح های مزخرف به ابزاری برای تبلیغ بدل شده اند. سقف آرزوهای محرومان که تا دیروز مزخرف خطاب می شد امروز به ابزاری برای تبلیغ و جمع کردن رای بدل شده است. نمایشی که معلوم نیست پس  از افتتاح و پایین افتادن پرده نمایش، به خاطره ها خواهد پیوست یا به واقعیتی برای آرامش نیازمندان بدل خواهد شد؟!

بررسی های غیررسمی نشان می دهد تکاپو برای تکمیل و تحویل بخشی از پروژه های نیمه تمام مسکن مهر تنها محدود به شهر جدید پردیس در استان تهران نمی شود و خبرهایی از آماده سازی بخش هایی از پروژه های نیمه تمام مسکن مهر در دیگر شهرهای جدید استان تهران نیز به گوش می‌رسد؛ پروژه‌هایی که برای اتمامشان و سامان بخشیدن به وضعیت مسکن میلیون‌ها ایرانی، هزینه‌ای به مراتب کمتر از خرید سه فروند ایرباس تازه خریداری شده از فرانسه لازم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    49 12
    عزیزان این روند نمایشی افتتاحها سیاست های آقای هاشمی بود که آخرش سردار سازندگی لقب گرفت و ایشون شاگرد ایشونن خدا به داد این ملت برسه
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      10 1
      اینها خودشون به خودشون لقب میدن،مگر به خودشون نگفتن ذخیره نظام، وگرنه سازندگی دکتر احمدی نژاد دو برابر دو دولت سوزندگی و افسادلات بود.
  • حسین PL ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    39 8
    اینهایی که اینطور رفتارهایی دارند نه تنها بویی از مسلمانی نبردند بلکه انسانیت اینها هم از بین رفته. مسئولین اشرافی درک نمیکنند مشکات معیشتی مردم را ، انگار بخواهی مزه تلخ را توضیح بدی برای کسی که تا حالا تلخی نچشیده ،درک تلخی برای همچین فردی سخت و حتی غیر ممکن هست.
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      8 1
      احسنت
    • MX ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      1 10
      زمان محمود کجا بودی ؟ مسکن مهر کلا برای رای جمع کردن بود
  • ناشناس IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    9 24
    چقدر اونا بدند و چقدر ما خوبیم ،مگر نه مشرق
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      2 0
      نه ترو خدا نگو، خوبی و بدی به اعمال انسانه، این حرف رو برو تو سایت فرارو یا انتخاب یا الف بزن
  • محمد IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    33 9
    مرگ بر تزویر!!! چهار این بدبختا همه جا تجمع میکردن برا حقشون اما این دولت پشیزی به اونا اهمیت نمیداد ولی دم انتخابات...
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    12 31
    اگه اینا نمایشیه پس چرا زمان احمدی نژاد افتتاح می شد؟ چطوری احمدی نژاد دههاهزار میلیارد و هشت سال زمان صرف کرد و بازم تکمیل نشدن؟ جای متهم و شاکی عوض شده!
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      6 0
      چی میگی واسه خودت این پروژه تا انتهای دولت قبل پیشرفت بیش از هشتاد درصدی داشت روحانی و تیم کارآمدش چهار سال خوابوندنش آقای زبان دراز
    • نوقابی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      4 0
      سلام . طرح مسکن مهر از پروژه هائیست که بنیانگذارش احمدی نژادبوده است . و هنگامیکه پروژه ای تکمیل میشد دولت مربوطه افتتاح میکرد . ولی دولت روحانی پروژه ساخت مسکن مهر را طرح مزخرف نامید . و این روزها که شیخ حسن نیاز به تبلیغات داره پروژه های مسکن مهر تعطیل شده را که افتضاح کرده افتتاح میکند
    • ناشناس IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      4 0
      طرح مسکن مهر عملا" از دولت دهم کلید خورد و دولتی که دیگر به رای مردم احتیاجی نداشت 2 میلیون مسکن را به مردم تحویل داد و 2 میلیون هم با پیشرفت 75 درصد تحویل این دولت شد که تا حالا تکمیل نشده است !
    • متقاضیان پردیس IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      4 0
      زمان احمدی نژاد طی 4 سال افتتاح می شد نه یک شبه، 4 ساله خون به جیگرمون کردن قیمت رو چند برابر کردن، حالا اومدن، حتی اگر همین یک ماه بسازن به خاطر اینکه قیمت رو بالا بردن و چهار سال اذیتمون کردن به کسی دیگه رای میدم
  • گروه های پردیس لند IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    17 1
    شما خونه های مردم تحویل بدید به هر بهانه ای که میتونید تحویل بدید، بهانه اش مهم، مهم رسیدن مردم به خونه هاشونه...
  • حسین IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    4 0
    بازدید روحانی بعداز خوابیدن التهابات سیل در اذربایجان از این مناطق دقیقا به چه معناست اگر این اتفاق در کشوری دیگر میافتاد رئیس جمهورش اگر سفر خارجی بود سریعا به کشور بازمی گشت و در میان مردم غمزده حضور می یافت ولی این سفر برای تبلیغات رئیس جمهوری بود تا بداد مردم رسیدن . زلزله زدگان خراسان چطور از این موهبت !!! بی بهره ماندند
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    4 0
    دولت روحانی مسکن مهر پردیس رو تا ۱۴۰۰ هم تحویل نمیده.
  • MX ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    3 4
    همه بدن فقط مشرق و احمدی نژاد خوبن
  • مهران IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    4 1
    روحانی منتظر رای متقاضیان مسکن مهر نباشد.
  • کامران IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    4 1
    مردم دیگه فریب شوهای تبلیغاتی انتخاباتی را نخواهند خورد.
  • مسعود IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    4 1
    روحانی بای بای .
  • US ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    1 5
    جوک نگو مشرق
  • محمد رضا IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    2 5
    مرگ بر مشرق ضد دولت .ننگتان باد .چقدر دولت را می زنید
    • ناشناس IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
      0 0
      دولت روحانی با عملکرد بدش، خودش را بدجوری ازچشم مردم انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس