رسانه ملی

عبدالعلی علی عسکری رییس رسانه ملی در دیداری بیان کرد که باید با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌های رسانه‌ ملی برای نشر آرای شهید مطهری استفاده کرد.

به گزارش مشرق،‌ اعضای بنیاد علمی و فرهنگی شهید مرتضی مطهری و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف عضو این ستاد روز گذشته ۲۹ فروردین ماه با حضور در سازمان صداوسیما با عبدالعلی علی عسکری رییس رسانه ملی دیدار کردند.

علی‌عسکری در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه شهید مطهری گفت: عشق و علاقه حضرت امام (ره) و رهبری معظم انقلاب به استاد شهید مرتضی مطهری و آرا و اندیشه‌های آن شهید بزرگوار نشانگر نقش بی‌بدیل آن شخصیت در شکل‌گیری انقلاب و بسط و گسترش ایدئولوژی اسلامی است.

رییس سازمان صداوسیما با تشریح اوضاع دوران ستم‌شاهی و نیز اوایل انقلاب و تحرکات گسترده جریانات مختلف فکری و فرهنگی به‌ویژه گروهک‌های ضد انقلاب و جریانات التقاطی، بیان کرد: نقش استاد مطهری در معرفی اسلام حقیقی در آن شرایط سخت و بحرانی، بسیار تعیین‌کننده بود و اندیشه‌ها و افکار ایشان که در سخنرانی‌ها و آثارش تجلی می‌یافت، نقشه راه جوانان و انقلابیون و متدینان بود.

وی افزود: اندیشه‌های ناب و سترگ شهید مطهری (ره) در پاسخ به شبهات و تحریفات دینی، زمینه‌های ساخت بنیان‌های اعتقادی جامعه اسلامی را مرتفع ساخت و به مثابه یک حقیقت همیشه جاری برای همه نسل‌ها و دوران‌ها ماندگار ماند.

علی عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به آثار ارزشمند شهید مطهری(ره) اشاره و تاکید کرد: همه آثار آن شهید بزرگوار که نشان‌دهنده عمق تفکر و اندیشه ایشان است در قبل و بعد از انقلاب اثرگذار بود و در آینده نیز اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: گروهک فرقان به عنوان یک جریان افراطی وابسته، به مبارزه با افکار این شهید پرداختند و سرانجام به دلیل ضعف در مقابله با افکار نافذ و برهان قاطع ایشان در دفاع از حقیقت اسلام، مجبور به ترور وی شدند.

رییس رسانه ملی با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه مناسب برای نشر افکار و آرای شهید مطهری گفت: باید زمینه بهره‌گیری بیشتر جوانان و نوجوانان را از آثار استاد مطهری فراهم کنیم و در این مسیر باید با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌های رسانه‌ ملی برای نشر آرای آن شهید استفاده کرد.

علی مطهری نیز در این نشست در سخنانی ضمن قدردانی از رییس رسانه ملی برای تشکیل این جلسه، از توجه ویژه صداوسیما به نشر آثار شهید مطهری در جامعه قدردانی کرد.

فرزند شهید مطهری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار متعدد این شهید در موضوعات مختلف گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب آثار شهید مطهری مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی است و لذا بازخوانی اندیشه او پرداختن به این آثار نباید محدود به ایام شهادت ایشان باشد.

وی یادآور شد: موضوع شهید مطهری موضوع یک شخص نیست، بلکه موضوع یک تفکر است و همه ما باید برای زنده نگه‌داشتن این تفکر تلاش کنیم.

مطهری با اشاره به مراحل چاپ دو کتاب جدید از شهید مطهری اظهار کرد: جلد ۱۵ یادداشت‌های شهید مطهری و نیز کتاب شناخت از نظر قرآن این استاد شهید از سوی بنیاد در دست چاپ است تا در اختیار علاقه‌مندان آثار ایشان قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس