موسوی لاری

«اصولگرایان به جان یکدیگر می‌افتند، ما به جان نظام!»؛ وزیر کشور دولت اصلاحات به تازگی اظهارات قابل تاملی مطرح کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه، ۷:۳۰ دقیقه صبح با بسته خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید...

***

اصولگرایان به جان یکدیگر می‌افتند، ما به جان نظام!

«عبدالواحد موسوی لاری» از فعالان اصلاح‌طلب و وزیر کشور دولت اصلاحات به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با سایت خبرآنلاین درباره انتخابات اظهار کرده است:‌

حتی اگر فضا دو قطبی نشود کاندیداهای اصولگرا به جان یکدیگر می‌افتند و هیچ کدام به نفع دیگری کنار نخواهد رفت. بنابراین آن ها می‌خواهند راهی پیدا کنند که در عین تکثر به نتیجه برسند که البته موضوع سختی برای آنها است. گرچه من شخصا ترجیح می دهم که آنها بتوانند به نتیجه برسند.

او همچنین تصریح می‌کند: اصولگرایان هنوز برآوردی جدی از صحنه انتخابات ندارند و نگران قطبی شدن فضای انتخابات هستند و از این موضوع می ترسند.[۱]

*اظهارات عجیب موسوی لاری در حالیست که تنها در ایام ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری، آقایان «سعید جلیلی» و «مهرداد بذرپاش» به نفع کاندیدای اصلح و برای وحدت جبهه نیروهای انقلاب از حضور در صحنه انصراف دادند اما گویا این اخبار به گوش وزیر کشور دولت اصلاحات نرسیده است.

عبارات سخیف موسوی لاری مبنی بر اینکه آنها به جان یکدیگر می‌افتند! نیز مسبوق به سابقه است و اصلاح‌طلبان همواره در آستانه هر انتخاباتی انواع توهین‌ها را به رقبای خود نثار می‌کنند.

البته آنها حتی افراد اردوگاه خود را نیز در صورت حرکت در خلاف خواسته خود به طرق مختلف می‌نوازند که قاچاقچی نامیدن سیدمحمدصادق خرازی و توهین به خانم الهه راستگو در شورای شهر تهران از جمله همین رفتارهاست.

از باب رندی نیز بایستی به موسوی لاری این کنایه را مطرح کرد که متهم این پرونده جریان سیاسی خاص است که افتادن به جان نظام و فتنه‌گری برای ستاد آنها به یک رویه تبدیل شده و هر چند سال یک‌بار با فرمتی جدید رونمایی می‌شود...

***

هیچکس مسئولیت حمایت از «جهانگیری» را بر عهده نمی‌گیرد...

جهانگیری روی هوا...! معلوم نیست چه کسی او را توصیه کرده است؟

محمد هاشمی، اخوی مرحوم هاشمی رفسنجانی و از اعضای سابق حزب کارگزاران که در انتخابات ریاست جمهوری نیز داوطلب کاندیداتوری شده به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با سایت خبرآنلاین درباره کاندیداتوری اسحاق جهانگیری گفته است:

«آنطور که آقای مرعشی به من گفته است بعد از رایزنی های زیادی که با حسن روحانی در این زمینه صورت گرفت، بالاخره آقای روحانی راضی شد که اسحاق جهانگیری به میدان بیاید. اما اینکه حضور او برنامه ریزی شده بوده یا به توصیه کسی دیگر بوده است اطلاعی ندارم. آقای مرعشی به همراه موسوی لاری و حسین کمالی به مدت طولانی با حسن روحانی صحبت کردند و بالاخره رییس جمهور قانع شده که معاون اولش در انتخابات نام نویسی کند.»[۲]

در همین راستا، عبدالواحد موسوی لاری نیز در قسمتی از مصاحبه خود با خبرآنلاین با اشاره به همین موضوع تصریح کرده است:

«شورا نظرش این بود که جهانگیری و تعداد دیگری از دوستان ثبت نام کنند تا فرصت تبیین دیدگاه ها و دفاع کارکرد از دولتی که الان در مسوولیت هست پیدا شود تا مردم دیدگاه های مختلف را نظاره کنند. شورای عالی و بعضی از چهره های اصلاح طلب از چند نفر از دوستان خواستند که به صحنه بیایند تا در آخر آقای جهانگیری با مشورت با بزرگان به این نتیجه رسید که وارد صحنه انتخابات شود و من معتقدم که این تصمیم ایشان کار بسیار خوب و ضروری بود.»[۳]

*قبل از این صحبت‌ها، خبرگزاری ایلنا در یک مصاحبه به نقل از الیاس حضرتی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس از تیتر «اعلام کاندیداتوری جهانگیری با درخواست خاتمی و موافقت روحانی بود» استفاده کرده بود اما جالب آنکه چنین عبارتی در متن وجود نداشت و الیاس حضرتی نیز در متن مصاحبه چند مرتبه تأکید کرده بود که کاندیداتوری جهانگیری خواسته و درخواست شخص رئیس‌جمهور روحانی بوده است.

تناقضات اشاره شده و آنچه که هاشمی و موسوی لاری گفته‌اند به روشنی اثبات می‌کند که لیدر اصلاح‌طلبان به هیچ وجه قصد این را ندارد که نامش بصورت رسمی در حمایت از اسحاق جهانگیری و یا شخص آقای روحانی مطرح شود و بر سر زبان‌ها بیافتد.

تا بدین وسیله اگر رئیس‌جمهور روحانی بازنده انتخابات شد؛ اصلاح‌طلبان مجبور نباشند که مسئولیت شکست دولت اعتدال را بر عهده بگیرند.

نکته قابل تأمل دیگر آنکه اصلاح‌طلبان بارها اعلام کرده‌اند که حتی شخص رئیس‌جمهور روحانی هم نامزد رسمی اصلاح‌طلبان نیست.

این معنا در کلام اصلاح‌طلبانی همچون مرتضی الویری، محمدجواد حق‌شناس و فیض‌ا... عرب‌سرخی مورد اشاره و تأکید قرار گرفته است.

پیش از این و در شماره‌های قبلی وبلاگ مشرق نیز به این مسئله اشاره شده و تأکید کرده بودیم که اصلاح‌طلبان نه تنها هیچ کاندیدای رسمی در انتخابات ۹۶ نخواهند داشت بلکه حتی در صورت معرفی کاندیدای پوششی برای روحانی هم هرگز از او بصورت رسمی حمایت نخواهند کرد.[۴]

***

«منحرفان سیاسی» درباره انحراف شورای شهر هشدار دادند...

۹ نفر از فعالان ستادی اصلاح‌طلب اخیراً درباره انتخابات شورای شهر به شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نامه نوشتند.

به گزارش آریا، سیدمصطفی تاج‌ زاده، حمید جلایی‌پور، سعید حجاریان، سیدمحمد رضا خاتمی، هادی خانیکی، عبدالله رمضان‌زاده، محسن صفایی‌ فراهانی، فیض‌الله عرب‌ سرخی و محسن میردامادی، در نامه‌ای به رییس و اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، خواستار انتخاب کاندیداهای پاکدست برای انتخابات شوراهای شهر شدند!

آنها در این نامه همچنین با بیان اینکه اعتماد مردم به شورای شهر لطمه خورده است، نوشته‌اند: اگر خدای ناکرده فرد یا افرادی از مجموعه (شورایعالی اصلاح‌طلبان) معرفی شده، در گذشته عملکرد شفاف و بی‌شائبه‌ای نداشته باشد یا در صورت انتخاب در آینده انحرافی اقتصادی یا سیاسی پیدا کند، لطمه جدی به سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان وارد خواهد شد.[۵]

*از این ۹ نفر، ۷ نفر سابقه دستگیری به دلیل فعالیت‌های ضد امنیتی در فتنه سال ۸۸ دارند.

فتنه‌ای بزرگ که به علت آن یک بیماری بزرگ به جان عزیز ایران اسلامی عارض شد و ده‌ها نفر نیز کشته شدند.

جدای از اینکه تحلیلگران سیاسی بایستی در این رابطه بحث کنند که چطور افرادی که سابقه مسلم انحراف سیاسی دارند مشغول هشدار پیرامون «انحراف سیاسی» می‌شوند، اما این نکته محرز است که هدف خواسته یا ناخواسته این نامه فاسد جلوه دادن شورای شهر فعلی تهران و بویژه ایجاد سوء ظن عمومی نسبت به اصولگرایان است.

گزینه‌ای که نه تنها برای اصولگرایان شورای شهر تهران هیچ سند و مدرکی در قبال آن وجود ندارد بلکه اتفاقا تنی چند از اعضای اصلاح‌طلب شورا همچون آقایان مسجدجامعی، سرخو و یا حکیمی‌پور هستند که بایستی درباره رانت‌های سخت و ساز چندین میلیاردی و یا ارتباط با متخلفان رسانه‌ای و طرح مباحث غلط در ساحت افکار عمومی جامعه توضیح بدهند.

طنز تلخ ماجرا نیز آنجاست که مثلاً شخص آقای مسجدجامعی که هیچ پاسخ محرزی درباره رانت هفت و نیم میلیاردی ملک مشهور خیابان شیخ‌بهایی نداد و فقط از این گفت که نام من در شناسنامه ملک رانت گرفته نیست! اما در لیست پیشنهادی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران قرار گرفته است و اکنون نیز مردم می‌بینند که اعضای ستادی اصلاح‌طلبان داعیه ناپاکی شورای فعلی و دغدغه‌مندی خود برای پاکدستی اصلاح‌طلبان را مطرح می‌کنند...[۶]

در سمت دیگر ماجرا نیز مردم بایستی بدانند که اصلاح‌طلبان نه در مجلس ششم و نه در شورای شهر دوره اول که در اکثریت بودند، حتی یکدیگر را نیز نتوانستند تحمل کنند و کار را به تحصن، استعفا و حتی انحلال شورای شهر کشاندند.

بدیهیست که نامه‌نگاری نمی‌تواند سوابق یک جریان سیاسی خاص را پاک کند...

***

۱_ http://www.khabaronline.ir/detail/۶۵۵۵۵۲/Politics/parties

۲_ http://www.khabaronline.ir/detail/۶۵۵۷۷۱/Politics/parties

۳_ http://www.khabaronline.ir/detail/۶۵۵۵۵۲/Politics/parties

۴_ http://www.mashreghnews.ir/news/۷۱۲۰۷۶

۵_ http://www.aryanews.com/News/۱۲۰۱۷۰۴۱۷۱۸۰۲۳۳۴۲۰

۶_http://www.mashreghnews.ir/news/۶۹۲۹۶۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    27 35
    مرده شور شما مشرقي ها برن با اين تفسيرتون
    • ... IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
      21 16
      شما اگر ناسزا نمی گفتی مشرق باید تعجب می کرد
  • ایرانی IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    19 15
    یعنی جهانگیری بیاد از عملکرد دولت رو حانی دفاع کند مثلا دکتر روحانی بگه فلان کردیم و جهانگیری بگه بله درسته افرین بر شما؟این که میشه جریان هدیه تشویقی گرفتن خودم برای خودم در دوران راهنمایی؟
  • امیریان IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    26 19
    خاصیت اصلاح طلبان این است که همیشه یک بام و چند هوا بازی می کنند و راستش را به مردم نمی گویند.
  • فانوس IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    23 21
    مثل اینکه با رفتن مرحوم هاشمی حلقه اتصال وجود نداره و سردرگمی شدیدی دارن
  • رضا IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
    10 21
    سعید جلیلی به نفع هیچ کس کنار نرفت. مهرداد بذرپاشم دیر به ستاد انتخابات رسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس