کد خبر 712557
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
مستند داد

در ادامه مانع تراشی دولت در نمایش فیلم‌های مستند انتقادی و انقلابی در دانشگاه‌ها، مستند عدالت خواهانه «داد» هم برای چندمین بار از اکران در یک دانشگاه محروم شد!

به گزارش مشرق، مستند «داد» که سال گذشته در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار توانست جایزه ویژه را کسب کند، در قالب اکران‌های مردمی این جشنواره در محل‌ها و محافل مختلف به خصوص دانشجویی اکران و هدف توجه قرار گرفته است.
مستند ۵۰ دقیقه‌ای «داد» به کارگردانی حجت عدالت‌پناه از همان روزهای آغاز اکران مردمی خود، با برخی کارشکنی‌ها و مانع‌تراشی‌های عجیب نهادهای قضایی و دولتی مواجه شده است.


در تازه‌ترین مورد از این برخوردها، روز دوشنبه ۲۸ فروردین به گفته مسئولان جنبش عدالتخواه دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی، بدون ارائه دلیل و منطقی از سوی مسئولان، با اکران این مستند عدالتخواهانه توسط شورای بازبینی معاونت فرهنگی این دانشگاه مخالفت شده است.


پیش از این هم اکران مستند «داد» در تالار شهر انار(استان کرمان)، با ممانعت مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد و عدم صدور مجوز اکران مواجه شده بود و همچنین نمایش این اثر در کتابخانه مرکزی اصفهان با حکم دادستانی این شهر لغو شده بود.


همچنین در اتفاق دیگری، مسئولان دانشگاه رفسنجان نیز با تعللی یک ماهه، با درخواست اکران مستند «داد» در این دانشگاه مخالفت کرده بودند که به گفته مسئول تشکل مجمع دانشجویان عدالتخواه به عنوان متقاضی اکران، معاون فرهنگی دانشگاه با ارسال پیامی، دلیل مخالفت با اکران این فیلم را «حفظ اتحاد و جلوگیری از هرگونه تنش در شرایط حساس کنونی» در دانشگاه عنوان کرده بودند.اما این فیلم که به نقد برخورد سلیقه‌ای با اعتراضات صنفی کارگران می‌پردازد، با حمایت هنرمندان و فعالان فرهنگی انقلاب مواجه شده است.سعید زیباکلام (استاد دانشگاه تهران)، علیرضا قزوه، گلعلی بابایی، سعید بیابانکی سه نویسنده و شاعر و ... ازجمله شخصیت‌هایی بودند که از مستند «داد» حمایت کردند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس